לאומי קארד מעלה עמלות לעסקים
חדשות    

לאומי קארד מעלה עמלות לעסקים

לאומי קארד, שנרכשה על ידי קרן ההשקעות וורבורג פינקוס, מעלה עמלות לבתי עסק בתחום פעילות הניכיון. ללאומי קארד יש פעילות בתחום הניכיון לבתי עסק, במקביל לפעילות המסורתית של תחום הפעלה וניהול כרטיסי אשראי ומתן אשראי.  החברה מאפשרת לעסקים להקדים את קבלת התשלום בעסקאות, לעומת המצב הרגיל שבו העסק מקבל פעם אחת בחודש או פעמיים בחודש את הכספים מהלקוחות.

מדובר בעצם על שירות ניכיון שמשמעו – הקדמת התזרים – קבלת הכסף מהלקוחות מהר יותר ממה שהיו מתקבלים בפועל. על הפעילות הזו החברה המנכה גובה עמלה, וריבית שתלויה בזמן הפירעון של החוב, ובסיכון – הסיכון שהכסף לא ישולם, אם כי, יש מצבים שונים, לרבות מצבים שבהם המנכים לא לוקחים את הסיכון, אלא החברה העסקית עדיין חשופה ללקוח במידה והוא לא ישלם או ישלם חלקית.

בלאומי קארד שינו את תעריפון העמלות והוסיפו 4 עמלות חדשות – דמי ניהול בסך של מעל 60 שקל בחודש; עמלת הקדמת עסקה בסך של 25 שקל; עמלת שינוי חשבון בנק בסך של 49 שקל; ועמלת טיפול בעסקאות לאחר ניתוק בסך של 99 שקל. מנגד, הקטינו בלאומי קארד את עמלת ההצטרפות מ-150 שקל לכ-50 שקל, הפחיתו את עמלת ביטול עסקה מ-14 שקל לכ-9-10 שקל; ופטרו עמלה של איתור והפקת מסמכים במידה והיא נעשית במסלול ישיר (דיגיטלי).

הכוונה כמובן ברורה – להגדיל את הרווח מפעילות הניכיון שהולכת וגדלה. גם אופי השינויים מצביע על כך – העמלות המעין חד פעמיות כמו פתיחת פעילות יורדות, ואילו דמי הניהול השוטפים עולים.

עסקה חלומית לורבורג פינקוס; עסקה גרועה לציבור – לאומי קארד תייצר תשואה של עשרות אחוזים בשנה; אבל תחסל את האפשרות לתחרות