קריירה    

לחפש עבודה אחרת כשעובדים – איך עושים את זה

pixabay
מעודכן ל-04/2019

באילו שעות לקבוע ראיון? מה להגיד למעסיק הפוטנציאלי? איך לשמור על חשאיות? עצות למחפש העבודה העובד

העבודה הישנה מתחילה להימאס, לא קיבלתם את העלאה או הקידום  שאתם כל כך רוצים ואתם מתחילים לקרוץ לעבר משרה אחרת במקום אחר. זה לא פשוט בכלל. אין לכם את היתרון של חסר העבודה הפנוי כולו לחיפוש המשרות ולראיונות. כמו כן אם מחפשים עבודה במחשב של העבודה, המעסיק יכול לראות את זה, מה שמשאיר טווח מצומצם של אפשרויות חיפוש. אז איך עושים את זה חכם יותר?

הצעד הראשון הוא למקד את שעות החיפוש ולא להיות במרדף  אחר משרות כל הזמן. לכן קבעו ימים ושעות קבועות לחיפוש,  בחלק אפשר לשלוח קורות חיים, בחלק לעדכן ובחלק להגיע למפגשים.

עוד עצה חשובה היא פשוט לא לדבר על זה. גם אם אין כוונה, רכילויות משרד הן נפוצות ולא תרצו להגיע במהרה לשיחת מסדרון שתגיע לבוס. עוד טעות שמחפשי עבודה עושים היא לעבוד קצת פחות טוב בשל הלחץ שבו הם שרויים. זה משקף לבוס שאתם לא מרוצים וייתכן שישקול אם להמשיך להעסיקכם לפני שמצאתם עבודה חדשה. לעומת זאת, אם תיראו עובדים יעילים ומאושרים, ייתכן שהבוס יציע לכם תנאי העסקה טובים יותר מהתנאים המועסקים לכם כרגע כדי לשמר אתכם. לכן גם אין מה להיראות לחוצים או מפוחדים מדי. ייתכן שזו בדיק ההזדמנות שלה חיכתם עבור שיפור תנאיכם. גם ממקום העבודה המבוקש דיף לבקש לא לדבר על זה ולהסביר את מצבכם וכן לא להשמיץ את מקום העבודה הנוכחי..

לגבי שיחות טלפון לא צפויות ממעסיקים פוטנציאליים בקשו לקבוע לזמן נוח יותר, השתדלו גם לא לחשוף פרטים בשיחה עצמה אם היא מתרחשת בשעות העבודה.

שימו לב גם לחברות שאליהן אתם שולחים קורות חיים. אם מדובר בחברה חסויה או שיש לה קשר לחברה שלכם ואתם לא רוצים שהדבר יתגלה, כדאי להימנע  מלשלוח אליהן קורות חיים אלא אם כן אתם בטוחים שאין למשרה קשר למשרה הנוכחית שלכם.

מבחינת ציוד השתמשו במכשירים האישיים שלכם ולא של החברה. היום עם סמארטפון פרטי זה קל מאי פעם.  בעיה נוספת שבה נתקלים מועמדים עובדים היא קושי למצוא ממליץ, כי הם לא יכולים לבקש המלצה מהמעסיק הנוכחי. אבל רשימת המלצות איכותית ממעסיקים קודמים תעשה את העבודה.

קושי מרכזי במיוחד לעובדים במשרה מלאה הוא קביעת הראיונות, העדיפו אתם לקבוע את הזמן לראיון. לרוב אם סוננתם  לטובה בהליך של קורות החיים, הם יתאימו את עצמם אליכם. כמו כן רוב המעסיקים מודעים למצבכם.  עדיף לקבוע את השעות או מוקדם בוקר או לקראת סוף העבודה, כדי שלא תצטרכו למצוא תירוץ כדי לצאת באמצע יום עבודה ולחזור. טענות כמו אני צריך לצאת טיפה מוקדם היום או לבוא יותר מאוחר מקובלות יותר  ויוצרות פחות שאלות. אבל הכי פשוט, להקריב את ימי החופשה לטובת ימי ראיונות, עדיף מרוכזים, הרי ייתכן שבכלל לא תצטרכו אותם.

חוזה עבודה – למה לשים לב

איך למצוא עבודה – שירות התעסוקה מדריך

הכי מבוקשים בשוק העבודה 2019: יצירתיות וכושר שכנוע