אישים בפיננסים    חדשות    מדריכי בנקאות    

לילך אשר-טופילסקי – משיקום דיסקונט לפרישה למגזר הפרטי

לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית הבנק
מעודכן ל-07/2019

לילך אשר-טופילסקי (1970) היא המנכ"לית הפורשת של בנק דיסקונט. היא למדה כלכלה וניהול באוניברסיטת תל אביב וסיימה בהצטיינות. לאחר  הלימודים עבדה ככלכלית בחברת ייעוץ אסטרטגי.  לאחר מכן למדה מנהל עסקים באוניברסיטת שיקגו, ואז עבדה ככלכלנית בחברת הייעוץ בוסטון קונסילטינג גרופ.

בשנות השמונים חזרה לארץ והייתה העוזרת של שלמה נחמה, יו"ר הפועלים דאז. היא שימשה בכמה תפקידים ניהוליים בבנק,  כולל מנהלת מחוז מרכז, מנהלת בנקאות אלקטרונית,  שימשה כממונה על האסטרטגיה,  ראש החטיבה הקמעונאית ועוד.

אל דיסקונט הגיעה ב-2013, שם מונתנה למכ"לית ושימשה בתפקיד שש שנים. עם פרישתה הודיעה על הצטרפותה לקרן פימי, אחת ההשקעות הגדולות של דיסקונט. בתקופת כהונתה שיעור התשואה להון של הקבוצה הוכפל, הרווח הנקי עלה פי שלושה ושווי הבנק הגיע לשיא של יותר מ-16 מיליארד שקל. כמו כן חזרה הקבוצה לחלק דיווידנד לאחר יותר מ-20 שנה.

התוכנית האסטרטגית שלה כללה  בין היתר שימת דגש על שיפור היעילות בבנק, הגדלת האשראי לציבור בסגמנטים רווחיים יותר וחיזוק ההיבטים הטכנולוגיים-דיגיטליים בבנק פנימה ובשירות ללקוחות.

על פי מומחים,  הבנק סבל לאורך שנים מבעיות ניהוליות, שנבעו במידה רבה מכוחו הרב של ועד העובדים, אולם מנכ"לית דיסקונט הצליחה להתגבר עליהן גם עקב הגעתם של עובדים ותיקים רבים לגיל הפרישה.

בפימי תעסוק אשר-טופילסקי כשותפה באיתור ובליווי השקעות הקרן, תכהן כיו"רית פעילה בחברות שפימי תיכנס אליהן, ותהיה אמונה על ניהול ההשבחה בחברה.

אשר טופליסקי יצאה נגד  החוק להגבלת הבכירים בבנקים ואמרה שבעקבות חוק מנהלי חברות בנות בחו"ל מרוויחים פי שניים ממנה. היא הבהירה שכיום בנקאות היא לא האופציה הראשונה ליוצאי אוניברסיטאות אלא ההייטק  והדגישה את חשיבות הסקטורים של הבנקאות והנדל"ן לצמיחה.

בתקופת כהונתה נפרדו שני הבנקים הגדולים מחברות השראי בבעלותם, פועלים מישראכרט ולאומי מלאומי קארד, אך דיסקונט נשאר עם כאל. על כך אמרה: "דיסקונט לא קיבל מתנה מהרגולטורים. כאל היא חברה תחרותית. אני לא חושבת שיש לה יתרון מובנה לעומת ישראכרט ומקס (לשעבר לאומי קארד), וכיום אף רואים שאין לה יתרון בעלויות מימון כפי שנטען על ידי מתחרותיה. יש פה שוק עם שלוש חברות, שכל אחת מהן נהנית מעוצמה כלכלית וגב פיננסי חזק בהיבטים שונים. אנחנו ממשיכים וטוענים שזה לא יהיה נכון להפריד בקרוב את כאל, אלא להמתין ולראות מה יקרה בשוק הזה — שעובר טלטלות ושינויים ובינתיים אף אחד לא יודע לאן התחרות בו תוביל".

אשר-טופילסקי – התחרות במערכת הבנקאית מורגשת; התעריפים בירידה;