מוצרי מזון    

לפני שאתם לוקחים פסק זמן – בדקו כמה החטיף הפופולארי עולה

על פי הפרסומות הקלאסיות של חטיף השוקולד פסק זמן מבית "עלית", בכל רגע בחיים אנחנו יכולים להפסיק את מה שאנחנו עושים, לעצור ולאכול פסק זמן. המציאות מראה שהרבה ישראלים עושים את זה, כאשר חטיף פסק זמן נחשב לאחד הפופולאריים ביותר שיש. אבל כמה בכלל זה עולה?

אם קראתם את  הסקירות הקודמות של מוצרי מזון שהכנו עבורכם,  אתם יודעים מדוע אנחנו ממליצים לכם לעשות "פסק זמן" לפני שאתם קונים מוצר מסוים, לראות כמה הוא עולה בין רשתות השיווק השונות וגם בסניפים שונים של אותה רשת. אתם גם אמורים לדעת שאת הבדיקות אנחנו מבצעים עבורכם, באמצעות מערכת SuperGet המספקת כלים להשוואת מחירי מוצרי מזון בסופמרקטים וכלים לפיתוח.

מה בדקנו?

את הבדיקה ערכנו בתאריך 14.6.2017, כשהמוצר שבחרנו מבין מוצרי פסק זמן השונים הוא טבלת פסק זמן קלאסי של 110 גרם. זהו מוצר פופולארי מאד שמצאנו ב-615 סניפים בישראל. את ההשוואה עשינו בין הרשתות שופרסל (על תתי הרשתות שלה), רמי לוי שיווק השקמה, קשת טעמים, פרש מרקט, סטופמרקט, מחסני להב, מחסני השוק, יוחננוף, טיב טעם, חצי חינם, ויקטורי ורשת  .AM:PMבגלל שיש באילת פטור ממע"מ היא לא נכללה בסקירה.

מה מצאנו?

טווח המחירים של שוקולד פסק זמן שנבדק היה די רחב. הוא התחיל ממחיר משתלם של 5.8 שקלים ליחידה והגיע עד ל-10.9 שקלים, כאשר המחיר הממוצע היה איפשהו באמצע – 8.7 שקלים.

ראשונה בדקנו את רשת ויקטורי, בה פסק זמן עלה 6.9 שקלים בסניף עכו, 7.9 שקלים בהזמנה אינטרנטית, 8.9 שקלים ברוב הסניפים ו-9.2 שקלים בארבעה סניפים תל אביביים (לינקולן, אחד העם, סלמה ודיזינגוף). בחצי חינם המחיר היה אחיד בכל הסניפים ועמד על 9.5 שקלים. בטיב טעם החלוקה הייתה בין סניפים בהם המחיר היה 6.9 שקלים לקצת פחות סניפים בהם המוצר עלה שני שקלים יותר.

ברשת יוחננוף מצאנו מחיר אחיד של 7.9 שקלים, וזה היה גם המחיר בסניפי יש בשכונה. בסניפי יש חסד פסק זמן עלה 8.4 שקלים. בסניף בודד של מחסני השוק – חיפה, נשר – מצאנו את המחיר הזול ביותר שעלה בבדיקה (5.8 שקלים). ברוב סניפי הרשת המוצר עלה 7.9 שקלים, אבל היו גם מספר סניפים שגבו 8.9 שקלים. במחסני להב המחיר היה 9 שקלים בכל הסניפים.

משם עשינו עצירה בסניפי סטופמרקט, בהם המחיר נחלק בגדול לשניים. בסניפי חיפה (קסטרא וקריות), הנחשבים בדרך כלל לזולים באופן יחסי לרשת, המחיר היה ברף התחתון המבוקש של 5.8 שקלים שמצאנו מעלה. בסניפים בקניון אם הדרך, קניון ארנה בהרצליה וקיבוץ יגור המחיר היה 6.9 שקלים. בפרש מרקט התמונה הייתה מורכבת. היה סניף בטירת הכרמל שהיה זול יחסית (7.9 שקלים), מספר סניפים בהם המחיר היה 8.9 שקלים וסניפים אחרים – רוב הסניפים למעשה – בהם המחיר היה 9.5 שקלים. בכל סניפי הרשת היה מבצע של שלוש יחידות פסק זמן ב-20 שקלים, מחיר של כ-6.66 שקלים ליחידה.

בסניפי קשת טעמים המחיר היה 6.9 שקלים בסניף נהריה, 8.9 שקלים בקריית חיים ו-9.9 שקלים בשאר הסניפים. ברוב סניפי הרשת היה במועד הבדיקה מבצע של שתי יחידות פסק זמן ב-14.9 שקלים (7.45 למוצר). ברמי לוי החלוקה הייתה מעניינת: 6.9 שקלים בחלק מהסניפים, 9.5 שקלים בחלק מהסניפים ו-9.9 שקלים ברוב הסניפים.

התחנה הבאה שלנו הייתה שופרסל אקספרס, בהם למוצר הוצמד בכל הסניפים תג מחיר של 8.9 שקלים. בשופרסל דיל המחיר האחיד היה 8.1 שקלים, בעוד שבשופרסל שלי המחיר היה 8.9 בכל הסניפים למעט סניף בודד באור יהודה (8.4 שקלים).

אחרונה חביבה הייתה רשת AM:PM, בה מצאנו בדומה לסקירות דומות פערי מחירים משמעותיים בין הסניפים. החל מ-6.9 שקלים בקיבוץ איילת השחר, דרך 7.6 שקלים בסני סניפים (מעוז חיים וישרש), 8.1 שקלים ו-8.9 שקלים בלא מעט סניפים. בסניפים רבים של הרשת המחיר היה 10.5 שקלים, כשהמחיר הגבוה ביותר שעלה – לא רק ברשת אלא בכל הבדיקה – היה בקיבוץ יסעור (10.9 שקלים).

הנה טבלה שמסכמת את ממצאי הבדיקה:

שם הרשת מחיר בסניפים (בשקלים)
ויקטורי 6.9-9.2
חצי חינם 9.5
טיב טעם 6.9-8.9
יוחננוף 7.9
יש חסד (שופרסל) 7.9
יש בשכונה (שופרסל) 8.4
מחסני השוק 5.8-8.9
מחסני להב 9
סטופמרקט 5.8-6.9
פרש מרקט 7.9-9.5 (בכל הסניפים היה מבצע: 3 פסק זמן ב-20 שקלים)
קשת טעמים 6.9-9.9 (ברוב הסניפים היה מבצע: 2 פסק זמן ב-14.9 שקלים)
רמי לוי 6.9-9.9
שופרסל אקספרס 8.9
שופרסל דיל 8.1
שופרסל שלי 8.4-8.9
AM:PM 6.9-10.9

_____________________

המידע בכתבה זו מתבסס על נתונים שהתקבלו מחברת SuperGET המסדרת את קבצי שקיפות המחירים ומציעה אותם לציבור הרחב. SuperGET עושה כמיטב יכולתה כדי להבטיח את אמינות ואיכות המידע. יחד עם זאת, SuperGET  אינה לוקחת אחריות על טעויות ו/או מידע חלקי שהתקבל מעיבוד קבצי שקיפות המחירים.