חדשות    

מהו אתר שקיפות בחינוך ואיך עוקבים אחרי ההישגים

אתר שקיפות בחינוך מאפשר לכולם לעקוב אחר מדדים תקציביים, סוגי תלמידים, גודל הכיתות והישגים

שקיפות בחינוך הוא אתר של משרד החינוך המבוסס על התפיסה בשם זה שאומרת חופש מידע עבור מאגרי המידע של המשרד בתחומים כמו ההתנהלות, דוחות, נתונים כללים, נתונים תקציביים, דרכי פעולה. והאתר פתוח לאנשים מתוך הארגון וגם מחוצה לו, כמו הורים.

האתר מחולק ל-21 מדדים  ואלו מחחלקים לארבעה ענפים, ובהם  מידע על  הישגיות, התמדה ונשירת תלמידים ועל הצוות החינוכי.  אלו כוללים הערכה של התלמידים המאובחנים, ההשכלה בקרב המורים שיעור תלמידים עולים, שיעור התלמידים בחינוך מיוחד ועוד.

כמו כן אפשר להשתמש בכלים כמו השוואות, חיתוכים, הפקת דוחות  ועוד. וניתן להשתמש בהם הן ברמה הבית ספרית, הן ביישובית והן במחוזית וכדומה.

אפשר לראות באתר גם נתונים ברמה הארצית. אלו למשל הנתונים ל-2018: חלה עלייה של 2%  בתלמידי י"ב הזכאים לבגרות,  חלה ירידה בנשירה מבתי הספר וחלה עלייה של 2.5% בתלמידים עם בגרות של חמש יחידות אנגלית. אך  עדיין ייצוג בולט יותר ליישובים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה, ואילו בתחתית נמצאים יישובים בדואיים וערים חרדיות

עם שימוש נכון ומושכל בנתוניםמהותיים אפשר להסתייע בהסקת מסקנות, בעידוד סיוע למקומות מעוטי יכולת ולהפנות תקציב יתר שמוקנה למקומות בהם קיים קושי ועוד.

שקיפות בחינוך

מחשב, משחקים וסיורים – כלים ללימוד חינוך פיננסי