קריירה    

מהם התפקידים הכי לוהטים ומשתלמים בהייטק?

מעודכן ל-07/2019

חברות ההייטק יעשו הכול כדי למשוך אליהן את המועמדים הטובים ביותר, שיתנו להם יתרון בשוק התחרותי. מהן המשרות הכי מבוקשות ומהו טווח השכר בהן? התשובות בכתבה שלפניכם

אם פעם קיוותה כל אם פולנייה – לא חשוב מאיזה עדה – שילדיה יהיו עורכי דין או רופאים, בשני העשורים האחרונים כולם כבר מתחילים להבין שהכסף הגדול והיוקרה נמצאים במקצועות ההייטק.

ישראל נחשבת למעוז הייטק בינלאומי, שבו סטארט-אפים צצים כפטריות אחרי הגשם, חברות טכנולוגיה נוסדות מדי יום ותאגידי ענק בינלאומיים פותחים כאן מרכזי פיתוח.

התנאים הטובים והיוקרה שמציעים מקצועות ההייטק לצד המשכורות הגבוהות, האפשרויות לקידום והאופציה להתנייד מחברה לחברה אם אתה נחשב למצליח בתחומך, גורמות לאנשים רבים לחפש עבודה בתחום.

אך הייטק הוא תחום רחב מאוד והתפקידים בו רבים ומגוונים. התפתחות הבינה המלאכותית, המציאות המדומה והרבודה ומחשוב הענן יצרו ב-2018 שינויים רבים בעולם ההייטק. התפתחות הבינה המלאכותית ומהפכת המידע משנים את שוק העבודה ומשרות שהיו בעבר מבוקשות נדחקות לטובת משרות חמות מבחינה טכנולוגית. גם התקנות להגנת הפרטיות (אבטחת מידע) מ-2017 השפיעו לעומק בכל הנוגע למשרות המבוקשות, ושנת 2018 כבר סימנה את המגמה לגבי התפקידים שהפכו למבוקשים בעולם ההייטק ב-2019.

כדי שתדעו מה לחפש כאשר אתם נעזרים בשירותיהן של חברות השמה להייטק, ערכנו רשימה של המקצועות הכי מבוקשים בתחום.

ביג דאטה

ביג דאטה (big data) הוא המונח הלוהט של הרגע. כיום תוכנות ויישומים רבים מתבססים על קוד פתוח, מה שמביא לעומס גדול מצד אחד, ולצורך לתת שירות למספרים עצומים של משתמשים מצד שני. הביקוש הגדול ביותר כיום הוא לתוכניתני JAVA Big DATA, SCALA Big Data ומפתחי Big Data Python.

בחמש השנים האחרונות ניתן לראות עלייה גדולה במיוחד בביקוש לעובדי ביג דאטה. כמות המשרות החדשות שנפתחות בענף זה גדלה בהתמדה כאשר יותר ויותר חברות נזקקות לשירותיהם של מומחי הביג דאטה. למרות גיוס משמעותי של עובדי ביג דאטה, ניתן לומר שעדיין ישנו מחסור במפתחים אלה. ישנם גם ארגוני הייטק שמחליטים לשלוח את עובדיהם לקורסים על חשבון החברה כדי להכשירם בתחום הדאטה ולאפשר להם לקדם את הקריירה.

טווח שכר בתחום: 34,000-19,000 שקל בחודש – תלוי בחברה, בתפקיד, בוותק ועוד.

מפתחי אנדרואיד/iOS

השימוש במכשירי הסמארטפון לצורכי גלישה כבר עקף את השימוש במחשב האישי, מאחר שאנחנו יכולים לגלוש מהסמארטפון כמעט בכל מקום ובכל סיטואציה ולהשתמש בו למגוון מטרות, כגון צפייה בווידיאו, האזנה למוזיקה, גלישה ברשתות חברתיות, מענה למיילים, ניווט, רכישה מחנויות מקוונות ועוד.

הפיכתם של הסמארטפונים לטכנולוגיה בלתי נפרדת בחיי היומיום של כולנו מעלה משמעותית את הביקוש למפתחי מובייל, שיכולים ליצור אפליקציות חדשניות ומתקדמות. מפתחי מובייל מבוקשים מאוד בחברות הייטק, ותוך מספר לא רב של שנים הם יכולים להגיע לרמות שכר בין הגבוהות בתחום הפיתוח. מפתחי אפליקציות פועלים במגוון רחב של טכניקות פיתוח ובסביבות עבודה שונות, מה שהופך את עבודתם למאתגרת ודינמית במיוחד.

בהתאמה, גבר הביקוש למפתחי אנדרואיד ו-iOS, העוסקים בפיתוח אפליקציות, משחקים ודרכים המאפשרות להפוך את השימוש בסמארטפון למשוכלל אפילו יותר.

טווח שכר בתחום: 30,000-20,000 שקל בחודש – תלוי בוותק ובמשתנים נוספים.

אנשי דיגיטל

מקצוע נוסף, שאולי לא נחשב למקצוע הייטק "קלאסי", אך עדיין מערב התעסקות רבה עם אינטרנט ובעיקר עם מנועי חיפוש ורשתות חברתיות, הוא שיווק אונליין (או שיווק דיגיטלי).

כיום מקצוע זה נדרש יותר מתמיד כי זירת הפרסום והשיווק עוברת מהמדיה המסורתית של רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות ועיתונות, אל תוך הרשת: אתרי אינטרנט עסקיים, עמודים עסקיים ברשתות חברתיות, שיווק במובייל, פרסום ממומן בגוגל ועוד.

זהו תחום נרחב המספק עבודה מגוונת בתתי-תחומים כגון קידום אתרים, כתיבה ועריכת תוכן, שיווק במדיה חברתית, ניהול קמפיינים (PPC), שיווק בווידיאו ועוד.

התחום שגדל השנה בצורה המשמעותית ביותר הוא תחום ה-PPC, שהראה עלייה של 40% לעומת השנה שעברה. התחום מהווה כיום כרבע משוק השיווק הדיגיטלי בישראל

טווחי שכר:  שיווק דיגיטלי, שיווק שותפים וקניית מדיה הם הרווחיים ביותר. אנליסטים מרוויחים הכי מעט (10,200שקל), לעומת מדיה חברתית (11,626 שקל).

מנהל קמפיין PPC           6,000 – 18,000 שקל בחודש

מנהל                                       PPC 9,000 – 9000 שקל בחודש

מנהל שיווק דיגיטלי         10,000 – 20,000 שקל בחודש

מקדם אתרים SEO          6,000 – 20,000 שקל בחודש

מנהלי תיקי לקוחות         8,000 – 15,000 שקל בחודש

 

מפתח Full Stack

מפתח פול סטאק או בקיצור FSD (Full-Stack-Developer) הוא  מפתח תוכנה, תוכניתן, השולט במגוון טכנולוגיות רחב.

למפתח Full Stack אין הגדרה ברורה או מפרט ידע ברור. לא קיים תואר אקדמי שכזה ואין הגדרת מקצוע של IEEE או ACM בנושא. למרות זאת המושג השתרש למדי בשנים האחרונות. הרבה אנשי הייטק וכמעט כל איש גיוס בתחום מכיר את המושג ומשתמש בו.

מפתחי Full Stack בקיאים בכמה שפות תכנות (HTML, PHP, CSS, ג'אווה סקריפט, פיית'ון, ועוד) ומנוסים בפיתוח – הן מצד מספק השירות והן מצד משתמש הקצה.

חברות רבות מחפשות היום אנשים שמכירים את כל שלבי הפיתוח על בוריים ושמחות להעסיק אנשים שיוכלו לפתח את המוצר שלהן בעוד שפות תכנות.

טווחי השכר: 28,000-18,000 שקל לחודש – לפי תפקיד וותק.

מומחי סייבר

אתם לא היחידים שחוששים מכך שהרבה מהמידע האישי שלכם מסתובב לו בענן ועשוי להיות חשוף להדלפות או לפריצות. ככל שאנחנו מבצעים יותר ויותר פעולות דרך האינטרנט ובפרט דרך המובייל, הכוללות נתונים כמו מספר תעודת הזהות שלנו, פרטי הבנק, היסטוריית גלישה, התכתבויות ברשתות חברתיות ועוד, כך גדל הצורך במומחים לאבטחת מידע שתפקידם הוא לפתח פתרונות לפריצות אבטחה ומתקפות של האקרים.

בשנים האחרונות תחום הסייבר נחשב לאחר התחומים המבוקשים ביותר בתעשיית ההייטק והעובדים בו מחוזרים במיוחד על ידי חברות גדולות. תקיפות הסייבר מהוות איום של ממש הן במגזר האזרחי והן במגזר הממשלתי. בישראל אפשר לראות איומי טרור סייבר מתחדשים ומתגברים, דוגמה אחת לכך היא מתקפות OPISRAEL שמאיימות מדי שנה על אתרי ממשלה וביטחון.

תהליכים אלה העלו תוך שנים ספורות בלבד את הצורך במומחי סייבר והענף חווה צמיחה אדירה. בארץ ישנה עלייה משמעותית, כשחברות ישראליות פורצות בשוק הגלובלי ומתבססות בו, כמו למשל צ'קפוינט. עם זאת, עדיין ישנו מחזור גדול מאוד באנשי אבטחת מידע וסייבר בשוק. ההערכה היא כי עד סופו של העשור הנוכחי צפוי להיווצר מחסור של מיליוני מומחי סייבר ברחבי העולם.

טווח השכר: (תלוי ותק)

מפתח תוכנה – 42,000-25,000 שקל לחודש

חוקר אבטחת מידע – 40,000-15,000 שקל בחודש

אלגוריתמאי – 36,000-21,000 שקל בחודש

ציפיות שכר בהייטק – מה צריך לדעת

עובדים בהייטק מול עובדות בהייטק – פערי השכר? תחומי האחריות? ולמה יש פחות נשים בהייטק?