קריירה    

מה הדבר הכי חשוב לעובדי סטארט אפ

לפי הסקר של קרן הון הסיכון first round, הסיבה המרכזית שגורמת ליותר ממחצית מהאנשים (55%) לבחור לעבוד בסטארטאפ אחד ולא במשנהו   היא היכולת שלהם להשפיע על החברה; 42 סבורים שהאתגר בפתרון בעיות הוא הסיבה המרכזית, 40% מזדהים עם משימת החברה ויעדיה (mission) ו-39% מהמשתתפים שמים בחשיבות ראשונה את איכות הצוות כ-30% מחשיבים את תרבות החברה ורק 13% מתעניינים בשכר.

הכי פחות מתעניינים במשקיעים ובקרנות הגיוס – 10% בניגוד לתחומים אחרים גם איזון בית עבודה זוכה לתמיכה של רק 10% מהנסקרים.

החברה בחנה גם היבטים מגדריים. 40% מהשכירות ציינו כי העובדה שהן נשים פגעה ביכולת שלהן להתקבל לתפקיד מסוים או להתקדם לדרגה בכירה  יותר. אצל היזמות התנאים אפילו שליליים יותר  והמספר עומד על 70% שטוענות שהעובדה שהן נשים השפיעה על היכולת שלהן לגייס כספים לסטארטאפ. גם  אחוז הנשים שנפגשות עם פסיכולוג או פסיכיאטר הוא פי 3 מעמיתיהן הגברים (42% בהשוואה ל-15%).

היזמים נשאלו גם על חשיבות המשקיעים. מעל 50% אמרו שהדבר הכי חשוב הוא התאמה לוייב התרבותי של החברה, אחר כך תנאי העיסקה- גם מעל50% וקצת מעל 35%אופי וניסיוני האישי של המשקיע. התלהבות המשקיע הכי פחות חשובה,גם שירותי תמיכה של המשקיע פחות חשובים וכן משקיע אסטרטגי או חוזק המותג שלו.

מעניין לציין שהגיוס הכי קשה הוא אנשי מכירות.28.6% השיבו שגיוס של מנהל מכירות לסטארטאפ שלהם היה התהליך הכי קשה, ורק 22.3% בחרו במנהל פיתוח. במקום השלישי, עם 12.8% מקולות המשיבים, נמצא מנהל שיווק.

בניגוד לתחומיים שמסתמנים כי הכי מבוקשים אצל שכירים בדורות הבאים כמו למידת מכונה ומציאות וירטואלית. היזמים צופים שתחומים אלו מוערכים יתר על המידה ובעיקר מטבעות  קריפטוגרפיים.

התחומים הנחשבים ביותר שלא זוכים להערכה הם:  Agri-tech – טכנולוגיה בתחום החקלאות שקיבלה 30% מהקולות, בריאות דיגיטלית עם 19.7% ו-Vertical SaaS ובנייה בתיקו במקום השלישי עם 18.5%.

בחברות בינלאומיות מרוויחים יותר מבסטארט אפ

תוכנית Techstars – התוכנית שמשקיעה 1.2 מיליון דולר ב- 10 סטארטאפים ישראליים

תל אביב במקום השישי בערי הסטארט-אפ המובילות בעולם