מדריכי השקעות    

חיסכון לכל ילד – דירוג הקופות, ואיך לבחור קופה מנצחת?

מעודכן ל-12/2020

 המדינה מפקידה לכם כסף לילדים אבל איפה התשואה הטובה ביותר?

תוכנית חיסכון לכל ילד היא תוכנית שפתחו משרד האוצר וביטוח לאומי, ובה המדינה מפקידה 50 שקלים בכל חדש לכל ילד עד גיל 18. ההורים יכולים להוסיף עד 50 שקל נוספים להפקדה ובסך הכל להפקיד עד 100 שקל בחודש.

אפשר להפקיד את הסכום בבנק(פיקדון בנקאי) או בקופת גמל אצל בתי ההשקעות – שם, התשואה צפויה להיות גבוהה יותר, תלוי כמובן ברמות הסיכון – ככל שיש יותר סיכון(כלומר חלק מהתיק המושקע במניות גדול יותר) על פני חיסכון ארוך יותר, הצפי הוא לקבל תשואה גבוהה יותר.

בטווח הארוך קופות הגמל להשקעה המנהלות חיסכון לכל ילד השיגו תשואה מצטברת ממוצעת של 6.7%. אף שבדצמבר ספגו תשואה שלילית של 2.6%. כיום היקף הנכסים המנוהלים בקופות החסכון לכל ילד עומד על כ-5 מיליארד שקל לעומת כ-3 מיליארד שקל בסוף 2017.

אז מה הקופות עם התשואה הטובה ביותר?

הנה הקופות עם הנטייה למניות (החלשות כאן טובות יותר מהחזקות באפיק הסולידי). גם בשנה קשה שלוותה במשבר קורונה הקופות עשו אחוזים יפים מאד, הקופה של אינפיניטי בסיכון מוגבר עשתה 6.41% השנה. הקופה של אנליסט בסיכון מוגבר הציגה עליה של 5.92% ובמקום השלישי השנה קופת אלטשולר יסכון לילד בסיכון מועט עם תשואה של 2.83% השנה.

השקעה בילד היא כמובן השקעה לטווח ארוך, ובהשקעות לטווח ארוך עדיפות התשואות עם סיכון גבוה. למרות שנת הקורונה שהשפיעה באופן שלילי על שוק ההון והייתה לא קלה לשווקים עדיין יש לזכור שהשנים האחרונות היו שנים טובות לשווקים. עם זאת כמובן, שכמו בכל כלי פיננסי אחר, צריך לעקוב ולבדוק את נתוני הקופה מדי פעם.

חיסכון לכל ילד – איפה הכי כדאי לחסוך?

חיסכון לכל ילד – למה הילדים העשירים מרוויחים יותר?