חדשות    

מה יעזור לכם נגד הקורונה בטיסה?

בעולם אומרים שהסיכוי של הקורונה להפוך למגפה עולמית גדל, והשווקים מגיבים בהתאם.

בעקבות המצב, המרכז האמריקאי למניעת ובקרת מחלות (CDC) פרסם הנחיות המסייעות לנוסעים לקבוע אם הם בסיכון להידבק בנגיף. בהנחיותיו מפרט ה-CDC מה הסיכון לחשיפה לנגיף בזמן טיסה על סמך קרבה למושב של נוסע חולה, ואיך  לצמצם את סיכון ההידבקות.

על פי ההנחיות, כמו במחלות אחרות,  אנשים שישבו בזמן טיסה בטווח של שני מטרים מאדם חולה המציג תסמינים של הזיהום שאושרו במעבדה, נמצאים בסיכון בינוני לחשיפה. מדובר במרחק שני מושבים לכל כיוון. מעל שני מטרים הסיכון נמוך

סיכוי גבוה להידבק אם הייתם בקשר קרוב או נסעו לאזורים מוכי קורונה, ואילו אלה שבקושי בילו זמן באותו החדר או רק חלפו על יד מישהו עם תסמינים של המחלה, הסיכויי שיידבקו נמוך.בסיכון בינוני עד גבוה יש להיות בבידוד, גם אם לא התגלו תסמיני המחלה. אנשים בסיכון נמוך צריכים להימנע מנסיעות מסחריות למרחקים ארוכים באמצעות מטוס, רכבת או אוטובוס, כמו גם בתחבורה ציבורית, וכן להימנע מפעילויות ומגע עם אחרים בזמן שהם עם תסמינים.

מסיכות פנים בטיסה

חברות התעופה מאפשרות טיסה במסיכות פנים כאמצעי זהירות נגד הקורונה . לגבי מסיכות פנים, אם אדם חולה יתעטש לתוך המסיכה ולא לאוויר ו הסיכוי קטן להדבקה.

אבל לא בטוח שהמסכה  תגן עליכם מפני נגיף כלשהו אם אתם בריאים, במיוחד אם אתם לא מבטיחים שהיא מתאימה לכם כראוי. חלקיקי נגיף הקורונה קטנים יותר מאלו המסוננים על ידי רוב המסכות הללו, ולכן הם לא בהכרח ייחסמו.

מה שכן עשוי לעזור  הוא גרגור של יוד Povidone שיכול להפחית את סיכויי ההעברה לאחרים. עם זאת, הדבר לא יסיר את הנגיף מגופו של האדם.

איך לבחור מסכה

צריך לדעת לבחור גם מסיכה. לא כל מסיכה תגן עליכם אותו דבר.

מסכה הרשומה כ-N95% תחסום 95% מהחלקיקים, N99% חוסמת 99% – וכך הלאה. מסכת מטופלים רגילה ככל הנראה תחסום לחות, אך מכיוון שהיא לא אטומה לחלוטין, היא לא בהכרח תגן עליכם, ועדיין קיים הסיכון לשאיפת הנגיף