קריירה    

מה מעורר מוטיבציה בעובדים

pixabay
מעודכן ל-09/2019

אחד הקשיים הגדולים של מעסיקים הוא עובדים חסרי מוטיבציה. יכולות להיות לכך כמה סיבות: שחיקה, עובד שמרגיש לא מוערך, עובד בתחילת הדרך שקשה לו להתאים את עצמו, עובד שהתפשר על המשרה ועוד.

כמה מנהלים ומומחים נותנים טיפים להגביר את המוטיבציה בקרב העובדים. כך למשל מנכ"ל דואולינגו, אפליקציית השפות, אומר שצריך להסביר לעובד חסר המוטיבציה כמה עבודתו חשובה ולהראות לו שמעריכים אותו.

כך גם בסקרי דעת קהל חוזרים מתברר שאנשים עושים את העבודה על הצד הטוב ביותר כשהיא טובה להם ומתאימה למטרות שלהם. עוד מדגישים שתלושי השכר הם לאו דווקא מה שיגדיל את הסיפוק ואת המוטיבציה בעבודה, אלא תחושת המטרה.

מלבד העצה הכללית הזו יש כמה דרכים לשפר את המוטיבציה של העובדים. אחת מהן היא להתייחס לכישלונות כמכשולים שיש להתגבר עליהם ולהאמין במסוגלות של העובד.

חשוב מכך הוא הפיתוח והמסלול האישי. כך למשל מדד ומשוב על פי פרמטרים שנקבעים מראש. אפשר גם להציע לעובד תוכנית הדרכה והכשרות המראות שיש לו מסלול לצעוד אליו בעסק.

חשוב גם שיתוף המעסיק במה עובר על העסק בכל מצב, תוך כדי שקיפות מלאה. כך העובד מרגיש בטוח יותר ומוכן יותר לניהול עצמאי. גם התעניינות בחיים האישיים של העובד ובקשיים הנלווים לשילוב עבודה וחיי משפה יכולים לעזור ולגרום לעובד להרגיש שרואים אותו. הרבה עובדים גם חשים שמתעלמים מהם אם לא מברכים אותם לשלום או לבוקר טוב או לא מחייכים אליהם.

אחד הפרטים המעניינים שיכולים לפגוע במוטיבציה של העובד על הבוקר הוא המטבח. כשמגיעים לעבודה רוצים להתחיל את הבוקר פעמים רבות עם קפה. כשזה חסר, זה קצת מעכב לנו את פתיחת היום ושזה חסר רבות זה מוציא לנו את החשק.

עצות מתוכננות יותר הן להראות לעובדים מה הקשר בין יעדי החברה לביצועים שלהם. כאשר היעדים עסקיים ונתינים לכימות, זה קל יותר. במשימות מורכבות יותר שאינן קשורות ישירות להכנסת העסק, יש להסביר את יעדי הארגון וכיצד העבודה חשובה ותורמת.

גם אם העבודה אוטונומית יותר, אפשרו לעובד עבודת צוות עם קולגות וייעוץ. אלא שהדרך הכי טובה היא לזהות את העובד חסר המוטיבציה כבר בהליך הגיוס ולא לשים עובד בתפקיד שאינו מתאים לו.

לאן נעלמים העובדים הצעירים – על גוסטינג בעולם העבודה

מה המקצועות הכי שוחקים ואיך להתמודד עם השחיקה

טיפול פסיכולוגי – אילו סוגים יש, איך בוחרים וכמה תשלמו לפגישה?