חדשות    

מובילאיי תשיק מוניות אוטונומיות בתל אביב

בתל אביב יש אינסוף אפשרויות תחבורה – אופניים, אופניים חשמליות, אוטובוסים, מוניות שירות, מוניות, גט, תל אופן, מובייק, קורקינטים להשכרה, רכבים שיתופיים, אוטותל, קר2גו, ועוד. עכשיו גם אינטל שרכשה את מובילאיי מסמנת את תל אביב.

מובילאיי תשיק בעיר ניסוי לשירות היסעים ללא נהג, עם חברת הרכב פולקסווגן.  כלי הרכב יחלו לנסוע ברחבי המטרופולין כבר בתחילת השנה הבאה, ויהיו חשמליים לחלוטין – כך מעריכות החברות המעורבות. אינטל מסרה כי היא מתכננת להשיק שירות מסחרי מלא בעיר בשנת 2022. החברות מעוניינות להגדיל, בשלבים, את צי המכוניות – מכמה עשרות לכדי מאות כלי רכב.

בנוסף, תעניק המדינה גישה לתשתיות הנחוצות. שירות המוניות של אינטל-מובילאיי הוא שירות ההיסעים האוטונומי הראשון בישראל.
"לכבוד הוא לנו להשיק את שיתוף הפעולה עם חברת רכב מובילה, שנועד להעניק שירות היסעים מהפכני", אמר הפרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל ומייסד מובילאיי, שנרכשה במארס 2017 על ידי אינטל תמורת12  מיליארד דולר. "השירות שלנו נועד להתאים עצמו לצרכי התחבורה העירונית של המאה ה-21, ולצמצם את ההשלכות החברתיות – פקקי תנועה, זיהום אוויר וסכנות בטיחות".
בערים גדולות בי

עולם נעשים פיילוטים בתחום הרכבים האוטונומים. ויימו (Waymo) של גוגל ואובר השיקו בפניקס, אריזונה שירותי מוניות אוטונומיים; דרייב AI עורכת תכנית ניסוי באזור פריסקו, טקסס.

רכב אוטונומי – גימיק או מציאות?

טויוטה משקיעה באובר – צעד נוסף לקראת החזון האוטונומי

למה רכשה אינטל את מובילאיי?