פיקדונות    

מזרחי טפחות בפיקדון קוקוס (שני) – פי 1.5 על הכסף ב-10 שנים

היכנסו לרשימה מעודכנת של פיקדונות מכל הבנקים

בנק מזרחי טפחות מציע ללקוחות תשואה של 50% בפיקדון שקלי הנקרא פיקדון קוקוס (סדרת פיקדונות).  משך הפיקדון 10 שנים וחודש , שזו ם בו יקבלו פי 1.5 על הכסף. התשואה השנתית שנגזרת מהתנאים האלו – 4.1%  (ריבית שקלית של4.1%).

בבנק מזרחי טפחות  מסבירים על סדרת פיקדונות הקוקוס – "כמו שהקליפה הקשה של הקוקוס גם מגינה על הפרי מבחוץ וגם מבטיחה שיישאר מתוק ועסיסי מבפנים, כך חיסכון קוקוס גם שומר על הכסף שלך וגם מבטיח תמורה עסיסית ומתוקה לטווח ארוך – קבלת פי 1.5 מהסכום הראשוני שהפקדת, בסוף התקופה.

"המפקידים לחיסכון זכאים לקבל הלוואה בתנאים אטרקטיביים עד לסכום הפיקדון החל מתום חצי שנה ממועד ההפקדה ולכל אורך חיי הפיקדון (הריבית על ההלוואה תעמוד על פריים בניכוי 0.25%), בכפוף לשיקול דעת הבנק".

מינימום הפקדה בפיקדון קוקוס  – 5 אלף שקל, בבנק מציינים שאין אפשרות למשיכה לפני מועד הפירעון "בכל מקרה של משיכת הפיקדון לפני זמן פירעונו, יהיה הבנק רשאי לנכות מסכום הפיקדון סכומים בגין עלויות הנגרמות ממשיכה זו וכן לא לשלם ריבית כלשהי בגין התקופה שמיום ההפקדה ועד ליום המשיכה".

כך או כך, השאלה היא האם הפיקדון / חיסכון הזה אטרקטיבי, ואין תשובה חד משמעית – מצד אחד הריבית נראית בהחלט סבירה (ריבית שקלית שנתית של 4.11%), אבל מצד שני- 10 שנים זה הרבה זמן ועל הזמן הרב הזה מקבלים כמובן ריבית גבוה יותר מאשר בפיקדונות קצרים.