מחשבון – כמה יהיה לי?

סכום בסום תקופה
0 ש"ח

מחשבון – כמה יהיה לי? עונה לשאלה מעניינת (עד כדי כך "שהשקענו" בעניין פיתוח מחשבון נחמד) – אם תחסכו ביום X שקלים, לתקופה של Y שנים, כמה כסף יהיה לכם בסוף התקופה.

הנעלם כאן הוא התשואה, והיינו שמרנים – למרות שמשרד האוצר ביחס לחיסכונות הפנסיונים מעריך תשואה שנתית של 4% לפחות , הערכנו תשואה של 3% – זו לא תשואה נמוכה כיום כשהריבית אפס, אבל בראייה היסטורית שנתית זו תשואה מעט נמוכה ביחס לתיק השקעות ממוצע (שמפוזר בין אפיקים שונים).

והתוצאות מעניינות שקל אחד במשך 10-20 שנה מצטבר לאלפים רבים;  15 שקל חיסכון ביום – עלות של קפה (גדול) הופכים להיות 150 אלף שקל אחרי 20 שנה, ותחשבו על מי שבאמת מצליח לחסוך, 40-50 שקל ביום – זה מצטבר למאות רבים של אלפי שקלים – בקיצור אל תזלזלו בחיסכון, אל תזלזלו בשקל  הוא יכול לתפוח למספרים גדולים.

המחשבון הזה הוא אמנם קצת "גימיק", אבל יש לו משמעות עמוקה – החיסכון חשוב וככל שמקדימים לחסוך, כך הקופה בסוף התקופה גדלה. זה מתחבר למחשבוני התשואה שהכנו שמראים איך תשואה מגדילה את הסכום (סכום ההשקעה) כך שאם אתם מתמידים בהשקעות, אתם יכולים להפוך (לאורך זמן) כסף קטן לכסף גדול – הנה מחשבון תשואת מניות והנה מחשבון תשואת אג"ח .


מחשבונים נוספים:

מחשבון הון עצמי – מה ההון העצמי שלכם?

מחשבון תקציב חודשי – מה ההכנסות ומה ההוצאות, ומה העודף (או הגירעון) בכל חודש?