אישים בפיננסים    חדשות    

מיהו גרג אבל – רואה החשבון שצפוי לרשת את באפט

גרג אבל סגן יו"ר ברקשייר הת'אוויי, רואה חשבון ושחקן הוקי בעברו הוא אחד היורשים הצפויים של וורן באפט

הרבה דובר בשנים האחרונות על היורש הצפוי של באפט, אבל עם הגיעו של וורן באפט, מייסד ברקשייר האת'אווי לגיל 90, רוב ההערכות מדברות על גרג אבל, היו"ר של ברקשייר האת'ווי אנרגי כיורש הצפוי וסגן היו"ר בפעילות הלא ביטוחית.

אבל, בשמו המלא  גרגורי אדוארד אבל, נולד בקנדה ב-1961. לאבל תואר בחשבונאות מאוניברסיטת אלברטה אשר בקנדה. וכן הוסמך לראיית חשבון לחברות ציבוריות. את הקריירה שלו התחיל כרואה חשבון שכיר בתאגיד PWC אשר בסן פרנסיסקו. ב-1992 הצטרף לחברה בשם קאל אנרגיה וזו רכשה לאחר מכן את מידאמריקה אנרגיה ואימצה את שמה. ברקשייר התעניינה בחברה הממוזגת והשתלטה עליה . אבל מונה ב-2008 ליו"ר החברה הממוזגת שלאחר מכן שינתה את שמה לברקשייר האת'אוויי אנרגיה. ב-2018 מונה לסגן יו"ר ברקשייר האתאווי.

נוסף לתפקידיו אלו היה יו"ר של מוסד אדיסון לחשמל ודירקטור בחברות חברות, בהן תאגיד ביטוח גז וחשמל, קראפט היינץ, חברת ביטוח אנרגיה גרעינית. כמו כן היה בצוות המינהלי באוניברסיטת דיוק ואוניברסיטת דרייק.

במאי 2019 ציין באפט את אבל לצד סגן היו"ר השני של ברקשייר אג'יט ג'ין, שעוסק בפעילות הביטוח של החברה. לצד ג'אין אמר שלאבל יש כישרון ולשניהם זורם הדם של ברקשייר בוורידים. עוד הוסיף על השניים שהחיים מהנים יותר כשהם בסביבה. גם שותפו צ'רלי מאנגר שיבח את ביצועי השניים, וכינה אותם מנהיגי עולם. עוד הוסיף שכל אחד מהם הוא מנהל טוב יותר מבאפט, אמירה שגם באפט תומך בה, משום שאמר בעבר שברקשייר לצדם מנוהלת טוב יותר מאשר התקופה שבה ניהל את החברה לבד.

כשבאפט נאם ב-2013 באוניברסיטת אלברטה, האוניברסיטה שאבל למד בה, צוטט באומרו: "אני תמיד עונה כשגרג מתקשר, כי תמיד יש לו רעיונות נפלאים והוא באמת חדשני במחשבתו ובגישתו העסקית"

לפני שהיה רואה חשבון הייתה לאבל קריירת הוקי קצרה, ולימים היה דירקטור בכמה קבוצות הוקי.

צ'רלי מאנגר – השותף הפחות מוכר של באפט; ועדיין – אחד מאנשי ההשקעות הטובים בכל הזמנים

לי לו – המשקיע שיירש את באפט?