שוק ההון    

מיקרוסופט תפרסם את הדו"חות הכספיים היום לאחר המסחר; למה צריך לצפות?

היום לאחר סיום המסחר אמורה מיקרוסופט לפרסם את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הפיסקלי הראשון של השנה. בשנים האחרונות הניבו פעילות הענן והתוכנות הארגוניות חלק גדול מהגידול ברווחים של מיקרוסופט

תחזית האנליסטים היא שמיקרוסופט תסיים את הרבעון ברווח של 98 סנט למניה. כמו כן חוזים האנליסטים כי מיקרוסופט תסיים את הרבעון עם הכנסות של 27.92 מיליארד דולר לעומת הכנסות בסך של 24.54 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2017.

הוול סטריט ג'ורנאל מפרסם היום כתבה ובה מספר נקודות חשובות אליהן יש לשים לב בדו"חות שתפרסם היום מיקרוסופט.

האטה בקצב גידול הרווחיות משירותי הענן AZURE – שירות הענן מתוצרת מיקרוסופט שהושק בספטמבר 2010, מהווה את אחד משלושת שירותי הענן הגדולים בעולם לצד השירות של אמזון וגוגל. שירותי הענן של מיקרוסופט היוו מחולל רווח משמעותי שלה בשנים האחרונות. אבל, השירות הזה מגיע לגודל שבו יורדת הסבירות ששולי הרווח הגדולים בו ימשיכו. האנליסט בראד ריבק מסטיפל ניקולאוס ושות' אומר כי רווחי שירות הענן קרוב לוודאי שגדל בכ-85% לעומת השנה שעברה. בשנה שעברה הגידול היה בשיעור של 90%. מיקרוסופט איננה מפרטת את הרווח מהענן בדולרים אבל ריבק מעריך אותוו בכ-2.83 מיליארד דולר ברבעון. לדבריו, הירידה ברווחיות תימשך במשך השנה לסביבות ה-70%.

מחסור בצ'יפים – במהלך הרבעונים האחרונים הציגה מיקרוסופט תוצאות חזקות שהניבה לה מערכת ההפעלה ווינדוס כתוצאה משידרוג של מישתמשים למערכת הווינדוס 10 לפני פקיעת התוקף של ווינדוס בינואר 2020. אבל לאחרונה הודיעה השותפה הוותיקה של מיקרוסופט, אינטל, כי היא איננה מצליחה להדביק את הביקוש הגובר למחשבים אישיים מתוצרתה. המחסור הזה בצ'יפים יוביל לירידה של כ-4% במכירות המחשבים האישיים ברבעון הנוכחי וירידה של 3% ברבעון הבא כתב רוס מקמילן, האנליסט של RBC. מיקרוסופט עלולה להנזק מכך מאחר ומכירת מערכת הפעלה של מיקרוסופט תלוייה במכירת מחשבים אישיים.

הרווחים של לינקדין – לאחר שרכשה את לינקדים ב-2016 בתמורה ל-27 מיליארד דולר, מיקרוסופט שילבה בהדרגה את הרשת החברתית המקצועית בשירותי הפרודוקטיביות של Office ובשירותי המכירות של Dynamics. משתמשי לינקדין מקדישים זמן רב יותר לשימוש באפליקציה והלקוחות מוציאים יותר כסף על שירותים, מנויי פרימיום ומיקוד מכירות.

בראד זלניק, האנליסט של קרדיט סוויס סבור כי השימוש הגובר בלינקדין יחזק את מיקרוסופט הן בטווח הקצר והן בארוך.זלניק מעריך כי העוצמה של שוק העבודה בארה"ב, ביחד עם משתנים נוספים יביא לגידול של 32% ברווחי לינקדין לכ-1ץ5 מיליארד דולר לעומת כ-1.15 דולר ברבעון המקביל ב-2017.

Surface של מיקרוסופט – מחשב נייד, מחשב היברידי ואוזניות; כמה זה עולה?

הטאבלט של גוגל – האם כדאי?