מי אחראי לתנודתיות החזקה בשווקים? המכונות
חדשות    

מי אחראי לתנודתיות החזקה בשווקים? המכונות

מאייר: אורקה

אחרי צניחה של 15% בשבוע, נאסד"ק תיקן ביום אחד עם עלייה של 6%. למחרת נאסד"ק ירד 3%, אך בסוף המסחר, תוך שעה בלבד הוא תיקן ועלה מעל 1%. האם אנחנו כאלה הפכפכים? אז התשובה היא כן. אנחנו לא יודעים לאן פני השוק? אנחנו תזזיתיים יותר מבעבר, אנחנו נגיישם יותר מבעבר – פותחים את האפליקציה ומעבירים הוראות, וכמונו יש עשרות מיליונים ואולי יותר.

וחוץ מזה – יש את המכונות שמוכוונות לפעול לפי אסטרטגיה מסוימת, ופעמים רבות השיטה שלהם אומרת – קנה שתזהה שינוי מגמה. אז שינוי מגמה, זה מעבר מירידה של 2% ל-3%? ואז שהשוק יורד רק ב-1%, יש כבר מכונות שמסתערות על השוק, ואם הוא באפס, אחרי ירידה חדה, זה בכלל סימן טוב למכונות.

מכונות זו קופסה שחורה. הכוונה היא בעיקר לתוכנות רובואדוויז, מערכות אלגו מתוחכמות שנמצאות באופן גורף ומלא בכל השוק. המכונות האלו מהירות מאיתנו – הם נמצאות קרוב מאוד להתרחשות העניינית שכל אלפית השנייה חשובה. יש להם כח מיחשובי גדול מאוד, והם מנתחות את כל המידע בזמן קצר ומהיר. עוד לפני שאתם קוראים ומבינים את ההודעה של החברה, הם כבר הזרימו כמה פקודות.

"התנודתיות בשוק המניות בימים האחרונים אינה נורמאלית", אומר כריסטופר אלימן, מנהל ההשקעות בקרן הפנסיה של המורים בקליפורניה (CalSTRS), בראיון ל-CNBC. "התנודתיות שחווינו מוקדם יותר באוקטובר ובנובמבר, זה לדעתי היה צפוי, אבל הימים האחרונים תנודתיים בצורה חריגה. אז, זו היתה תגובה טיפוסית לשוק שורי בשלב מאוחר במחזור. אך הימים האחרונים מהווים אנומליה – מכונות היו אחראיות לכך יותר מבני אדם".

מארק מתיוס, העומד בראש מחלקת המחקר באסיה בבנק ג'וליוס בר בסיגפור אומר כי שני "כללי זהב" נשברו. הראשון, מאז 1945 בכל דצמבר תמיד נרשמו העליות הממוצעות הגדולות ביותר לעומת שאר החודשים. ואולם דצמבר הנוכחי בדרכו להיות החודש הגרוע ביותר השנה בבורסות. הכלל השני: מאז שנות ה-70, מדד S&P 500 לא ירד כשהצמיחה בהכנסות של החברות היתה גבוהה מ-10%. עם זאת, הוא עדיי מאמין בשוק המניות – "אני נשאר מושקע גם בתקופות הטובות וגם בתקופות הרעות. בטווח הארוך, לא להיות מושקע זה כמו להמר נגד הבית בקזינו".

הבורסה יורדת – למכור או לקנות?…כמה עובדות ואל תקשיבו למומחים!

השקעה בבורסה במנות – הדרך הפסיכולוגית הנכונה, וגם הדרך הכלכלית הנכונה

מדד הפחד – מה זה? ומדוע צריך להיזהר מתעודות הסל שעוקבות אחריו (VXX)?