שוק ההון    

מלונות הכשרת הישוב על המדף – תג המחיר: 144 מיליון שקל

הכשרת היישוב מדווחת בהמשך לפרסום בגלובס כי היא היא מנהלת מו"מ עם צדדים שלישיים למכירת מחצית מהחזקותיה בחברה הבת מלונות הכשרת הישוב לפי שווי חברה של -144 מיליון שקלים. ההודעה נמסרה למרות החלטה של הדירקטוריון להסתיר את המגעים עד להבשלתם וזאת בגלל פרסום המו"מ בתקשורת.

לעת עתה, מעדכנת הנהלת החברה, הנשלטת על ידי עופר נמרודי טרם סיכמו הצדדים  באופן סופי את כל תנאי ההתקשרות, וטרם התקבל אישור הדירקטוריון להתקשרות בעסקה, כך שאין ודאות בדבר ההתקשרות סופית.

מלונות הכשרת הישוב מחזיקה ברשת רימונים. הרשת כוללת  8 בתי מלון בבניהולה: רימונים אילת, רימונים גלי כנרת בטבריה, רימונים חוף התמרים בעכו, רות רימונים בצפת, רימונים טאואר ברמת-גן, כפר הנופש רימונים נווה אטי"ב, רימונים המעיין בנצרת ורימונים ירושלים.

 שיעור התפוסה במלונות הרשת ברבעון הראשון של 2018 עמד על 65%, לעומת 62% אשתקד. התוצאות של החברה חלשות בשנים האחרונות, כנראה גם בגלל חוסר עניין של החברה האם, הכשרת הישוב לפתח ולהשקיע בה. בהתאמה ירד שוויה של החברה בבורסה לכיוון ה-100 מיליון שקל , בעוד שהונה העצמי הוא 144 מיליון שקל.

על פי המידע שהתפרסם בגלובס – יחזקאל מורד הוא הרוכש של הפעילות. מורד שמרכז פעילותו בעיר טבריה התחיל בתחום הקבלנות. ובתחום עבודות העפר והפיתוח. החברות בשליטתו מתרכזות בבנייה, תשתיות ומלונאות. מורד רכש בשנת 2012 ממלונות הכשרת הישוב את מלון גלי כנרת בטבריה תמורת 92 מיליון שקל. העסקה הניבה למלונות הכשרה רווח של כ-40 מיליון שקל.

 בשנת 2009, אגב, רכש מורד מידי חברת מלונות אפריקה ישראל את חברת חמי טבריה  תמורת 97 מיליון שקל. חמי טבריה מפעילה את מרכז הנופש והמרפא חמי טבריה ואת מלון הולידיי אין טבריה.

מורד כנראה מתכוון להרחיב את פעילות המלונאות לרחבי הארץ והוא מוצא בהכשרת מלונות פלטפורמה נוחה לבצע זאת.