חדשות    מובייל וגאדג'טים    

מנהלי הקבוצה ימחקו מסרונים: העדכונים החדשים באפליקציית וואטסאפ

pixabay
מעודכן ל-08/2022

אפליקציית המסרים המיידיים וואטסאפ (וואצאפ), שבבעלות פייסבוק (ששינתה את שמה בסוף 2021 למטא) לא שוקטת על שמריה, ולא מפסיקה לחפש דרכים לשיפור וטיוב חוויית המשתמש. מתחילת 2022 היא הציגה כמה וכמה עדכונים ושינויים מעניינים לטובת יותר מ-2 מיליארד משתמשיה ברחבי העולם.

חלק מהשינויים נמצאים עדיין בפיתוח, כך שהם לא נמצאים בשימוש נרחב אלא רק בגרסת בטא של האפליקציה.

ואלה העדכונים החדשים:

יציאה שקטה מקבוצה – העדכון החדש יאפשר לצאת מקבוצה מבלי לעדכן את החברים בה על היציאה, כך שרק מנהל הקבוצה יידע.

שליטה על סטטוס "נראה לאחרונה" – אם עד כה מצב הנראות של המשתמשים באפליקציה היה גורף לכל אנשי הקשר, מעכשיו אפשר יהיה לקבוע מי יראה ש"נראיתם לאחרונה" ומי לא.

מניעת צילומי מסך של הודעות חד פעמיות – לא יתאפשר צילום מסך של תכני מדיה, תמונות או סרטונים, שנשלחים לנמענים לצפייה חד פעמית. זאת על מנת למנוע שימוש במידע רגיש.

הארכת זמן מחיקת הודעה – האפשרות למחוק הודעות באפליקציה לאחר כתיבתן ושליחתן קיימת כבר לא מעט זמן, אלא שעד כה היא היתה מוגבלת לשמונה שעות בלבד לאחר משלוח ההודעה. לאחר העדכון החדש, האופציה למחוק את ההודעות תתארך משמעותית ותתאפשר עד יומיים וחצי אחרי שליחתן.

הקלת המעבר בין אנדרואיד ל-IOSאחד הקשיים שבהם נתקלים אנשים שמבקשים להחליף טלפונים בעלי מערכות הפעלה שונות – אנדרואיד ו-IOS שהיא מערכת ההפעלה באייפונים של אפל, היה שנתונים רבים היו הולכים לאיבוד במעבר, ובעיקר ההודעות והמסרונים בוואטסאפ. לאחר העדכון שבדרך, המעבר בין מערכות ההפעלה השונות יתאפשר ביתר קלות, כנראה באמצעות כבל פיזי, כך שהצ'אטים בוואצאפ יישמרו גם במכשיר החדש.

תמונת הפרופיל של שולח ההודעה – גם על מסך הנעילה – אם עד כה בעת שליחת הודעה, רק שם השולח הופיע על מסך הבית של מקבל ההודעה, הרי בעקבות העדכון תופיע גם תמונת השולח על מסך הבית, מה שיקל על מניעת בלבול במקרה של שמות שולחים דומים.

מנהלי קבוצה ימחקו הודעות של חברים בקבוצה – כדי להשליט יותר סדר ולמנוע שיח לא מכבד בקבוצות גדולות של משתמשים, וואטסאפ תאפשר למנהלי הקבוצות למחוק הודעות של חברים בקבוצה, תוך ציון שם המנהל שמחק את ההודעה. כך יימנעו מבוכות, פגיעות והעלבות פוטנציאליות בין חברי הקבוצה.

האזנה לקבצים קוליים גם אחרי יציאה מהצ'אט שבו נשלחו – אם עד כה ההאזנה לקובץ קולי שנשלח ממשתמש אחר בוואטסאפ התאפשרה רק אם מקבל הקובץ נשאר בתוך הצ'אט, העדכון החדש יאפשר לקובץ הקולי להישמע גם אם מי שקיבל אותו ייצא מהצ'אט, כך שהוא יוכל עשות גם דברים אחרים בעת ההאזנה.

טווחי זמן חדשים להודעות נעלמות – נכון לעכשיו קיימת בוואטסאפ התכונה "הודעות נעלמות", שמאפשרת ניהול צ'אט שההודעות בו לא יישמרו. אבל אם עד כה אפשר להעלים את ההודעות אחרי 24 שעות, שבוע או 90 יום, הרי שבעדכון החדש וואצאפ תאפשר שתי אופציות נוספות – יומיים ו-12 שעות.

תגובה באימוג'י על הודעה – במקום להגיב על הודעה בצ'אט באמצעות טקסט או בכל דרך אחרת, אפשר יהיה ללחוץ על ההודעה ולהגיב באמצעות אימוג'ים מובנים שמציעים את עצמם בעת הלחיצה.

מציירים בוואטסאפ – עדכון חדש יאפשר עוד דרכים וכלים לציור על התמונות והסרטונים שנשלחים באפליקציה.