חדשות    

מספר הטסים מחו"ל לשדה התעופה רמון זינק באוקטובר השנה ב־77%

ישראייר
מעודכן ל-11/2019

מספר הטסים מתל־אביב לאילת צנח ב־33% לעומת אוקטובר אשתקד, כך עולה מנתונים שפרסמה רשות שדות התעופה בעקבות המצב פתחו בחברת ארקיע בתוכנית הבראה הכוללת קיצוץ בשכר העובדים

שינויים משמעותיים בתמהיל הטסים לדרום – בעקבות סגירת שדות התעופה באילת ובתל־אביב ופתיחת שדה התעופה רמון.

מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי חל זינוק של כ־77% במספר הנוסעים שהגיעו באוקטובר לשדה התעופה רמון בטיסות ישירות מאירופה, בהשוואה למספר הנוסעים שנחתו בשדה עובדה באוקטובר 2018.

הנתונים מראים כי בעונת החורף הקרובה יחלפו ברמון מעל 1,050 טיסות בינלאומיות ובהן כ־350 אלף נוסעים.

לעומת זאת, בטיסות הפנים־ארציות נמשכת הירידה שהחלה בעקבות סגירת שדה דב ביוני האחרון. באוקטובר חלה צניחה של יותר מ־33% במספר הטסים לאילת בטיסות פנים־ארציות לעומת אוקטובר שעבר. בעשרת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של כ־14% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בחברת ארקיע דיווחו באוקטובר על צניחה של יותר מ־30% במספר הטיסות מנתב"ג דרומה ואילו מספר הטיסות של ישראייר, שטסה גם מחיפה וגם מנתב"ג לאילת, ירד בכ־39%. מתחילת השנה ירד מספר הנוסעים של ארקיע לעיר הדרומית בכ־10% ושל ישראייר בכ־22%.

בעקבות המצב החליטו בארקיע על תהליך התייעלות שצפוי לכלול קיצוץ בשכר העובדים וככל הנראה גם פיטורים. בשבוע שעבר התקיימה בחברה ישיבה בין ההנהלה, נציגות העובדים ואנשי ההסתדרות, שם נקבע כי הקיצוץ יתבצע בשלושת החודשים הקרובים כחלק ממבצע הבראה של החברה. בין היתר, הוסכם שיבוצע קיצוץ בשכר כשלב ראשון ולאחריו הערכת מצב ושקילת צעדים במשא ומתן על פיטורים.

שדה דב נסגר, הטיסות לאילת יוצאות מטרמינל 1

טיסות ריקות יקרות מטיסות מלאות – איך זה קורה