חדשות    

שר האוצר, שר הבינוי ויו"ר מרכז השלטון המקומי משלבים כוחות לפתרון משבר הדיור

שר האוצר, שר הבינוי ויו"ר מרכז השלטון המקומי משלבים כוחות לפתרון משבר הדיור; כחלון: "הרשויות לא יכולות לפתור לבד את המשבר לבד ולא הממשלה, נעשה את זה ביחד"

היום נערך במרכז השלטון המקומי מפגש בין שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, השר להגנת הסביבה אבי גבאי, יו"ר ועדת הפנים, חה"כ דודי אמסלם, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס יחד עם בכירי האוצר, ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי ועשרות ראשי רשויות מכל רחבי הארץ . במסגרת הפגישה, הוחלט על שורת צעדים מעשיים שינקטו בשיתוף פעולה, לטובת יישום תכנית הדיור הלאומית של מרכז השלטון המקומי והוזלת מחירי הדיור בישראל ופתרון משבר הדיור.

סוכם כי תיבחן הרחבת תכנית דיור למשתכן כך שתכלול קריטריון לפיו, 20% מהדירות בכל פרויקט יוקצה לטובת זוגות צעירים תושבי העיר. כחלק מתכנית התחדשות עירונית, יובאו לתכנון תכניות מתאר ויינתן סיוע כספי ליישובים פריפריאליים ותקודם הקמתה של הרשות להתחדשות עירונית. במסגרת המסלול לבינוי עצמי יאפשרו לרשויות וחברות עירוניות לבנות על קרקעות השייכות לרשות מקרקעי ישראל וכן כי קרקע חומה המיועדת לשימוש ציבורי תוסב לשטחי בנייה למגורים, מה שיגדיל את ההיצע. בנוסף, הוחלט כי הועדות המחוזיות יחוזקו על ידי הוספת תקנים וכוח אדם מקצועי שיביאו לשחרור חסמים בירוקרטיים.

שר האוצר, משה כחלון: "זו ישיבת העבודה הראשונה שלי עם השלטון המקומי כשר אוצר. אני רואה בשלטון המקומי כבני ברית. כשנכנסתי לתפקיד אמרו לי שהרשויות המקומיות הן הבעיה. היום לאחר שלמדתי את הנושא אני אומר לכם באחריות – שהרשויות המקומיות הן הפתרון למשבר הדיור ולא הבעיה. הרשויות לא יכולות לפתור לבד את המשבר לבד ולא הממשלה, אנחנו נעשה את זה ביחד. לפעמים צריך לשים כתף ולהיכנס מתחת לאלונקה"

חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עירית מודיעין מכבים רעות: "השלטון המקומי הוא הזרוע הביצועית של הממשלה וככזה, לא ניתן ליישם את הרפורמות המרכזיות בלעדיו. רק באמצעות הרשויות המקומיות נוכל להרחיב את היצע הדיור למגורים ולהוזילם משמעותית. כיום ראשי הרשויות מחויבים יותר מתמיד למציאת פתרונות דיור וזו השעה לפעול בדחיפות וללא עיכובים לטובת קידום הסוגיה החשובה ביותר במדינת ישראל."