חדשות    

משרד הכלכלה: דגמים של בובות BRAWL STARS נמצאו מכילות חומרים כימיים מסוכנים

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל, מזהיר בזאת את ציבור הצרכנים, ההורים והצוותים החינוכיים מפני הסכנה בשימוש במספר דגמים של בובות BRAWL STARS וזאת בשל חשש לבריאותם ובטיחותם של המשתמשים

בבדיקה מדגמית שערך הממונה על התקינה, בבובות  BRAWL STARS, נמצא כי חלק מדגמי הבובות מהסדרה הנ"ל, אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליהם – תקן 562 "בטיחות צעצועים". התמונות מצורפות:

 

חלק מהדגמים בסדרות הבובות  נבדקו ע"י הממונה על התקינה באמצעות מעבדה והם מכילים חומרים כימיים מסוכנים לילדים (פתאלאטים) העלולים לגרום לפגיעה בבריאות. לעיון במידע על השפעות הפתלאטים לבריאות, ניתן להיכנס לאתר משרד הבריאות בכתובת :

https://www.health.gov.il/PublicationsFiles/BSV_Pathalates.pdf

הממונה על התקינה מבקש להביא לידיעת ההורים כי על כלל הצעצועים חלה חובת סימון בעברית ובכלל זה: פרטי היבואן על אריזת צעצוע, סימון הגיל המומלץ לשימוש בצעצוע, אזהרות וכד'.

העדר סימון כנ"ל מצביע על חשד כי הצעצוע הוכנס לארץ מבלי שעבר בדיקה ומבלי שקיבל אישור על עמידתו בתקן כנדרש בחוק.

לבירורים נוספים ניתן לפנות למינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה במייל: [email protected].

המפקחים מטעם הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ימשיכו לבצע בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים עליהם חל תקן רשמי, ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי.

הציבור מתבקש להודיע למינהל התקינה על הימצאות המוצרים מהדגמים הללו במכירה, באחת מדרכי יצירת הקשר: דוא"ל: , [email protected] פורטל הבטיחות למוצרי צריכה בכתובת:

https://www.gov.il/he/departments/Units/consumer-products-safety