מדריכי דירה ומשכנתא    

מתחמי עבודה – גימיק או דרך חדשה?

מעודכן ל-10/2018

עד לא מזמן היינו מגיעים לעבודה, ורואים את החברים מהעבודה, נכנסים למטבחון שבעבודה, ונפגשים במהלך כל היום עם האנשים מהעבודה. בשנתיים האחרונות הגיע לישראל הטרנד של מתמחי עבודה. מדובר על חברות כמו WEWORK שהצליחו "להמציא שיטה". הן לוקחות מתחמים גדולים, מפצלים אותם למשרדי משנה, מגדירים מקום שבו אפשר לקבל כסא על בסיס מקום פנוי, מקומות לכמה אנשים שרוצים להיות ביחד – ארגונים קטנים וגדולים, ומשכירים לפי מודל משתנה – לאדם בודד לפי מקום קבוע או לפי מקום משתנה / פנוי; לחברות ועוד.

המוצר הזה נחמד בעיקר כי הוא מבטיח לכם מקום בסביבת עבודה דינמית, צעירה, אתם יושבים ליד מעצב גרפי, ליד כמה מתכנתים בסטראטאפ חדש ומבטיח. אתם אוכלים איתם צהריים. יש באמת אווירה נהדרת.

אבל זה לא זול, זה לא מתאים לכולם, זה מאוד טרנדי, אבל בשורה התחתונה זה כמו להשכיר משרד עם גימיק, ועם תחלופה של אנשים. לא ברור בכלל, אם זה איתנו לזמן ארוך, למרות שבינתיים, עושה רושם שכן, וחברות נוספות מקימות מתחמים כאלו.

חברה בינלאומית המפעילה מתחמי עבודה משותפים מגיעה לתל אביב – בירת המשרדים ובירת מתחמי העבודה –  חברת rent24, הפועלת בתחום מתחמי העבודה וגם הלינה המשותפים בעיקר באירופה, פותחת  מתחם ראשון בתל-אביב. החברה שכרה 2,000 מ"ר בבניין ברחוב  אליעזר קפלן 2 (ליד הקריה) ובכוונתה להפעיל במקום מתחם עבודה משותף. אגב באזור יש כבר כמה מתחמים גדולים – בלונדון מיניסטור, בדובנוב – שניהם של WEWORK. המתחם של rent24 יכלול חלל פתוח, טרקלין, חדרי ישיבות, משרדים, מטבח, חלל אירועים ומרפסת בשטח כ-400 מטר. זה בערך הסטנדרט במתחמים האלו.

דמי השכירות, צפויים להיות סביב  100 שקל למ"ר, אבל יוצעו גם הצעות ל"מזדמנים".

רוברט בוקביק, מנכ"ל הרשת אמר  – "בכוונתנו לפתוח עוד מספר מתחמים בישראל עד סוף השנה. אחד היתרונות היחסיים שלנו, הוא שחברינו יכולים לעשות שימוש בכל 24 מתחמי העבודה המשותפים של החברה היושבים בברלין, אמסטרדם ושיקגו באמצעות הזמנת מקום מראש. כניסתה של הרשת לישראל היא צעד אסטרטגי חשוב עבור החברה. סצינת הסטארט-אפים הישראלית פורחת וישראל נחשבת לאחד המרכזים הכלכליים החשובים ביותר במזרח התיכון. המרכז הראשון שלנו אומנם נפתח בתל-אביב, אך בכוונתנו לפתוח עוד 4-5 מרכזים נוספים בכל ישראל ולהציע קונספט עבודה ייחודי לעצמאיים, חברות, סטארט-אפים ותאגידים".

השכרת משרדים וחללי משרדים – למי זה מתאים? וכמה אתם אמורים לשלם?

חללי עבודה משותפים – מה זה? מה היתרונות? מה מקבלים ובאיזה מחיר?

מגורים משותפים – מה זה? והאם זה כדאי?