חדשות    

נטפליקס, הוט, סלקום, דרך מי עדיף לראות טלוויזיה?

שוק הטלוויזיה נפתח לתחרות, ויש לנו היום לא פחות משמונה חברות שמציעות מסלולים שונים לצפייה בטלוויזיה. אם בעבר השוק נשלט בלעדית על ידי הוט ויס, היום יש תחרות אמיתית, עם טווח רחב של חבילות צפייה ומחירים. אפשר לבחור בצפייה בעזרת ממיר, סטרימר, עם ערוצים קבועים או לבחירה, או בחבילה הכוללת גם אינטרנט, טלפון סלולרי או קווי.

אז איך בוחרים? הולכים קצת לאיבוד? המדריך שלנו יעשה לכם סדר, ויעזור לכם לבחור נכון.

הוותיקות: חבילות הצפיה של הוט ויס.

הוט ויס נערכו לתחרות בעזרת השקת מסלולי צפיה שונים ומרובים. היתרון בבחירה בחברות האלה הוא התוכן המקורי שלהן, שלא קיים במקומות אחרים. אל תזלזלו בתוכן ישראלי, בשנים האחרונות סדרות ישראליות כמו עספור של הוט ופאודה של יס היו להיטים ששברו את הטלוויזיה.

החיסרון בחבילות הצפיה הוא מערכת היחסים הלא מחמיאה של החברות הותיקות עם הצרכן הישראלי. אם זה שירות גרוע ומחירים מופקעים, הלקוח הישראלי השבוי לא היה מאוד מרוצה עד היום ממה שקיבל. אז אולי הגיע הזמן לשנות? תשפטו בעצמכם.

תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי

HOT

החבילה הבסיסית: בחבילת "הוט סטארט", ואפשר לבחור בין מסלול ילדים ונוער לבין מסלול ספורט, ולכל אחד מהמסלולים להוסיף שירותי VOD מצומצמים. החבילה כוללת ממיר HD.

כמה עולה:  ועלותה 120 בחודש, למשך 12 חודשים.

החבילה הסטנדרטית: בהוט קוראים לחבילה זו "טלוויזיה פאוור", והיא כוללת את חבילת ערוצי הסטנדרט, ערוצי לייף סטייל, חבילת ערוצי סרטים ועוד ארבעה ערוצים מובילים. החבילה כוללת ממיר אחד מסוג מקליט HD. היא לא כוללת את ערוצי הספורט פרימיום, ערוצי הארוטיקה ואת שירות VOD.

כמה עולה: 179 שקל בחודש, במשך 12 חודשים.  

:החבילה המורחבת של HOT

חבילת הפרמיום כוללת את כל חבילות הערוצים של HOT יחד עם חבילת ערוצי פרימיום וחבילה רוסית. היא אינה כוללת את ערוצי ספורט פרמיום, ערוצי ארוטיקה ושירות VOD.

החבילה כוללת ממיר HD וממיר מקליט HD.

כמה עולה:  209 שקל בחודש, במשך 12 חודשים. אחרי שנה המחיר עולה ל-219 שקל בחודש.

התקנה: בכל אחת מהחבילות יש עלות התקנה חד פעמית בסך 79 שקל.

yes

החבילה הבסיסית: ביס קוראים לה

, yes simple והיא כוללת  כ-40 ערוצים ושירותי VOD, שמרבית התכנים בהם חינמיים.  החבילה כוללת ממיר מקליט HD, ועוד חמישה ממירים רגילים. כל ממיר HD נוסף יעלה לכם 10 שקלים.

החבילה אינה כוללת את חבילת ספורט פרימיום וחבילת ארוטיקה.

כמה עולה: 149 שקל בחודש.

החבילה המורחבת: yes Ultimate, כוללת כ-170 ערוצים, ביניהם כל חבילות התוכן של yes וגם ערוצי הפרימיום  ושירותי VOD, שרוב התכנים בהם חינמיים. החבילה כוללת ממיר מקליט HD, ועוד 5 ממירים רגילים. כל ממיר HD נוסף יעלה לכם 10 שקלים.

החבילה אינה כוללת את חבילת ספורט פרימיום וחבילת ארוטיקה.

כמה עולה: 199 שקל בחודש ל-18 חודשים. בסוף התקופה המחיר עולה ל-209 שקל בחודש.

התקנה: בשני המסלולים עלות התקנה בסך 99 שקל.

הזולה של הוט:

Next של HOT:

החבילה  כוללת כ-40 ערוצים, את ספריית הסדרות הישראליות של HOT, וכל הפקות המקור של הוט. בנוסף היא כוללת סדרות וסרטים בינלאומיים, וכ-30 סרטים בצפייה ישירה. אין חובה להשתמש בממיר, אך החבילה כוללת ממיר מיני. כל ממיר נוסף עולה כ-30 שקל.

כמה עולה:  99 שקלים, למשך 12 חודשים.

נקסט טוטאל: כולל את הפקות המקור של HOT, מגוון סרטים וסדרות רכש כולל כל סדרות HBO

כמה עולה:  49 שקלים לחודש.

נקסט IL:

כולל ספריית סדרות ישראליות

כמה עולה: 39 שקל לחודש

נקסט גלובאל:  כולל ספריית סדרות וסרטים מרחבי העולם וסדרות HBO .

כמה עולה: 39 שקל לחודש.

התקנה: כל אחת מהחבילות כרוכה בהתקנה שעולה 49 שקל.

מידי פעם יוצאים בהוט במבצעים שונים, כמו שלושה חודשים ראשונים חינם.

סטינג TV של yes

החבילה המורחבת של סטינג כוללת 40 ערוצים, שכוללים את רוב חבילות התוכן של yes. אפשר לבחור חבילות זולות, יותר שיכללו רק את התכנים שתרצו לראות. החל מ-9 שקלים עבור הערוצים הישראליים וחבילת ספורט, ועד 39 שקל עבור כל הערוצים הישראליים וערוצי הסרטים או הסדרות של yes.

אין צורך בממיר, ניתן לצפות באמצעות אפליקציה במכשיר הטלפון, טלוויזיה חכמה או סטרימר אנדרואיד.

אפשר לרכוש מסטינג את הסטרימר (4K), בעלות של 20 שקל לחודש למשך שנתיים, עליהם תקבלו זיכוי כספי מלא כל עוד אתם נשאר במסלול. אם תצאו מהמסלול, תשלמו את יתרת עלות הסטרימר, שעלותו המלאה 480 שקל.

כמה עולה: 9-99 שקלים

התקנה: המשלוח של הסטרימר בחינם, וההתקנה מתבצעת על ידי הלקוח.

שחקניות חדשות:

סלקום TV

עלות החבילה: סלקום הייתה השחקנית הראשונה ששברה את השוק, והציעה ללקוחות חבילה שכללה חבילת צפיה, אינטרנט וטלפון במחיר שעד אז לא נראה בישראל.

החבילה של סלקום כוללת כ-50 ערוצים, ביניהם כל הערוצים הישראליים, ילדים, ערוצי חדשות בינלאומיים, ערוצי ספורט בסיסיים ודוקו. בנוסף, שירותי VOD, עם תוכן של סדרות וסרטים, ביניהם קטלוג HBO. ישנו שירות של הקלטה אוטומטית של כל הערוצים לשבוע אחורה ולאותו שבוע. החבילה מאפשרת צפייה בשירות ל-5 מסכים שונים .

אפשר לצפות עם ממיר, בטאבלט, בסמארטפון (ממיר אפל TV כולל גישה לנטפליקס) או אנדרואיד TV וכן באמצעות אפליקציה בטלוויזיה חכמה. החבילה כוללת ממיר מקליט HD, וכל ממיר מקליט HD נוסף בעלות של 29 שקל בחודש.

מה שלא כלול בחבילה הן סדרות מקור חדשות של yes ו-HOT,  ערוצי ספורט פרימיום, ערוץ ארוטיקה וחבילה רוסית.  

כמה עולה: 99 ש"ח

התקנה: ההתקנה עצמאית או באמצעות טכנאי בעלות של 99 שקל.

פרטנר TV

החבילה המורחבת:  החבילה כוללת כ-40 ערוצים כמו ערוצים ישראליים, לייף סטייל, ילדים, ערוצי ספורט בסיסיים וספריית VOD,  נטפליקס פתוח לחצי שנה ללא עלות נוספת. כלולים גם שירותי הקלטה אוטומטיים, שיכולים להקליט עד שבועיים אחורה, בנפח של עד 500 מגה בענן. החבילה כוללת ממיר 4k אחד. כל ממיר נוסף יעלה 30 שקל.

מה שלא כלול בחבילה הם ערוצי ספורט פרימיום (שניתנים חינם רק בחצי השנה הראשונה), ערוצים חיים ברוסית ונטפליקס (שניתן בחינם רק בחצי השנה הראשונה), וכן סדרות מקור חדשות של yes ו-HOT.

אפשר לצפות בעד חמישה מסכים שונים , בטלפון הנייד, טאבלט ובאמצעות אפליקציה בטלוויזיה החכמה.

כמה עולה:  69 שקל.

התקנה: ההתקנה בחינם באמצעות טכנאי מטעם החברה.

סמארט טריפל סי

החבילה של טריפל סי כוללת 40 ערוצי צפיה,  ערוצי אודיו וספריית VOD עם תוכניות ישראליות, סדרות בינלאומיות, תכנים לילדים וסרטים לכל המשפחה.

אם תרצו לצפות בערוצי ספורט וסרטים חדשים, תאלצו להוסיף  תשלום נוסף. לצפייה בטלוויזיה צריך להשכיר ממיר אנדרואיד קטן בעלות של כ-10 שקלים בחודש. לצפייה בסמארטפון, בטאבלט או במחשב אין צורך בממיר.

כמה עולה:  כ-50 שקל לחודש, שבוע ניסיון חינם.  

התקנה: ההתקנה אפשרית באופן עצמאי או בתשלום של 150 שקל לטכנאי מטעם החברה.

רמי לוי TV של HOT

שיתוף פעולה בין רמי לוי להוט הניב חבילה הכוללת את ספריית הסדרות הישראליות של HOT למבוגרים ולילדים, סדרות וסרטים מבית HBO, וכ-35 ערוצים בצפייה ישירה. החבילה לא כוללת נטפליקס, והקלטה אוטומטית של תכנים. מחיר החבילה כולל ממיר מיני. כל ממיר נוסף בעלות של כ-30 שקל.

כמה עולה:  עלות החבילה המורחבת היא 89 שקל לחודש.

התקנה: עלות התקנה היא 49 שקל.

נטפליקס

נטפליקס מציעה כמה חבילות לקהל הישראלי, הכוללות אלפי סרטים וסדרות מכל העולם, חלקם עם תרגום לעברית. ההבדל בין החבילות הוא לא בתכנים, אלא במספר המסכים בהם ניתן לצפות בנטפליקס. בשלב זה אין בחבילה תכנים בעברית כלל.  

החבילה הבסיסית מאפשרת צפיה במסך אחד בלבד, חבילת הפרימיום מאפשרת צפייה במקביל בארבעה מסכים באיכות באיכות של Ultra HD.

בנטפליקס מבטיחים להרחיב את כמות התכנים המתורגמים בהמשך.

כמה עולה:החבילה הבסיסית עולה 30 שקל,  חבילת הפרימיום עולה 50 שקל.

התקנה: אין צורך בהתקנה, מי שמעוניין לצפות בתכנים בטלוויזיה רגילה, יש לרכוש כבל HDMI, בעלות של כ-30 שקל.

אמזון פריים וידאו

עוד ענקית תוכן שעשתה עלייה היא אמזון, הנחשבת היום לאחת החברות המובילות בהפקת סרטים בארה"ב. תוכן החבילה כולל הפקות מקור של אמזון, סדרות רכש, סדרות לילדים וסרטים.

החבילה לא כוללת הפקות של HBO ושל נטפליקס, אין ערוצי ספורט ישראלים ותוכני מקור בעברית.

כמה עולה: 22 שקל לחודש, שבוע ניסיון חינם.  

    התקנה: אין צורך בהתקנה, מי שמעוניין לצפות בתכנים בטלוויזיה רגילה, יש לרכוש כבל

HDMI, בעלות של כ-30 שקל.

אפשר לראות שיש היום הרבה מאוד אפשרויות צפייה בטלוויזיה, בדרכים חדשות ומגוונות. השאלה העיקרית היא האם החברות החדשות יצליחו לחדור לקהל המבוגר יותר, שיכול להירתע מהטכנולוגיה החדשה וההתקנה העצמאית?. למרות שלקהל הפחות טכנולוגי יש  דווקא נטייה לצפות בערוצים קבועים ומסורתיים יותר, ולא תמיד זקוקים לחבילות רחבות ומרובות ערוצים, חלק מהחברות החדשות לא מציעות שירות לקוחות טלפוני, אלא יצירת קשר באמצעות צ'ט או אפליקציה.

נכון לעכשיו, אין נתונים חדשים על אחוז החדירה של החברות לשוק הטלוויזיה, אבל ההוזלה המשמעותית והחבילות החדשות שמציעות הוט ויס מעידות על כך שיש להן מקום לדאגה.