חדשות    

נטפליקס רוכשת בית קולנוע בהוליווד

נטפליקס מתכוונת לרכוש בית קולנוע "מיוחס" בהוליווד. כן, למרות שהדיגיטל צומח על חשבון בתי הקולנוע, נטפליקס רוצה כנראה גם יתד בעולם המציאותי.

החברה מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת  התיאטרון המצרי בלוס אנג'לס. מדובר באחד מאולמות הקולנוע ההיסטוריים.

האולם ישמש לאירועים של תעשיית הקולנוע ולהקרנות בכורה של סרטים. רכישתו לא בהכרח מעידה על כך שנטפליקס מתעתדת להיכנס לעסקי בתי הקולנוע – כך לפי דיווח של בלומברג. נטפליקס תרכוש את האולם מאמריקן סינמטק, ארגון ללא מטרות רווח שמחזיק בשני בתי קולנוע באזור לוס אנג'לס.

הצעד מסמל ניסיון נוסף של נטפליקס להתחבר להוליווד. בינואר השנה התקבלה נטפליקס לאיגוד האולפנים, שבו חברים האולפנים הגדולים ביותר בהוליווד. המשמעות היא גדולה – נטפליקס היא כבר סוג של יוצר, מפיק וחבר שווה במועדון המכובד והנמדד – הסרטים שלה יתמודדו על פרסים, והם לא רק מקובלים ופופולאריים בדיגיטל, אלא אצל הגורמים המבקרים, המפקחים והמדרגים.

לא כולם קיבלו את נטפליקס בברכה: האולפנים הגדולים והוותיקים התעמתו עם החברה סביב השאלה כמה זמן יש להקרין סרט בבתי קולנוע פיזיים, לפני שמעלים אותו לשירות הסטרימינג, כדי שיוכל להיות מועמד לאוסקר. המחלוקת נגעה בעיקר לסרט "רומא", של נטפליקס שהיה מועמד השנה לפרס הסרט הטוב ביותר.

הצעד הנוכחי, יש לומר, לא כל כך ברור, במיוחד לאור העובדה שנטפליקס אמנם מגדילה הכנסות באופן שוטף, אך מדובר בחברה עם חוב ענק ותזרים שלא מבטיח יכולת מוחלטת לשרת את החוב. במצב כזה כל דולר חשוב. כך או כך, אולם התיאטרון המצרי נמצא בשדרות הוליווד והוא קשור ברגעים היסטוריים וחשובים בתעשיית הסרטים האמריקנית. האולם הוקם על ידי סיד גרומן, ובו נערכה ב-1922 הפרימיירה הראשונה בעולם לסרט  – "רובין הוד" בכיכובו של דאלס פייבנקס.

 

איזה שירות טלוויזיה עדיף – פרטנר TV, סלקום TV או סטינג TV?

הוט החלה לשווק את נטפליקס