מדריכי דירה ומשכנתא    

נרשמתם "סתם" לפרוייקט במחיר למשתכן? זהירות – זה יכול לחסום אתכם מלזכות בפרויקט שבאמת רציתם!

מעודכן ל-08/2018

רבים מהזכאים במחיר למשתכן, החליטו להירשם לכמה שיותר פרויקטים – אחרי הכל, הם חשבו שהם מקבלים מתנה מהמדינה, אז גם אם הם לא רוצים לגור בקרית מוצקין, מה אכפת? נותנים לכם דירה בהנחה, ואתם עוד אומרים לא? וכך נוצר מצב שעשרות אלפי זכאים התמודדו על עשרות דירות (בפרויקטים מסוימים).מאז המצב השתנה – יש פרויקטים שהזכאים לא רכשו בהם את מלוא הדירות, והאוצר פרסם שהפרויקט פתוח לזכאים ולמפשרי דיור (ללא הגרלה). מדובר בכמה מאות טובות של דירות כאלו.

על כל פנים, אם אתם משתתפים בכמה מכרזים ולא זכיתם, חשוב שתדעו שאתם מסוגלים עוד לזכות בהמשך. הביטולים הגדולים של הזוכים בפועל, מקדמים אתכם ברשימה , והופ  – יש לכם זכייה. אבל אולי אתם בכלל לא בעניין? יש מצבים שנרשמתצם לכמה אזורים, לא זכיתם, ואתם מעוניינים במקום מסויים. אם תזכו במקום שלא רלבנטי לכם ("סתם" נרשמתם), אז הזכייה הזו שלכם, תחסל את הסיכויים שלכם לזכות במקומות אחרים, מכיוון שברגע שיש זכייה, ההתמודדויות במכרזים אחרים מתבטלת.

ביטול השתתפות בפרויקט

על פי אתר משרד השיכון והבינוי אפשרות ביטול השתתפות מיועדת לזכאי שנרשם לפרויקט שכבר התקיימה בו הגרלה, אך הוא לא זכה בו. במשרד השיכון מסבירים – "אם נרשמתם לפרויקט בעבר, אך לא זכיתם בו, ייתכן שבעתיד (בעקבות ביטולים של זוכים אחרים) תוגדרו זוכים, ואז תבוטל אוטומטית הרשמתכם לכל הפרויקטים האחרים שאליהם נרשמתם". אז מה עושים? פשוט –  כדי למנוע זכייה עתידית בפרויקט שאמנם נרשמתם אליו בעבר, אך כעת שיניתם את דעתכם ואינכם מעוניינים עוד לזכות בפרויקט, באפשרותכם לבטל בכל זמן שתרצו את השתתפותכם בפרויקט.

איך מבטלים השתתפות? כדי לבטל השתתפות עליכם להיכנס לאזור האישי באתר ההרשמה להגרלות, לחפש את הפרויקט הרלוונטי (לפי מספר ההגרלה), ללחוץ על הכפתור המתאים ולפעול לפי ההוראות.

מתי כדאי לבטל השתתפות?  במשרד השיכון והבינוי ממליצים לכם להישאר רשומים רק בפרויקטים שבאמת אתם מעוניינים לזכות. כך לא ייווצר מצב שבו תזכו בפרויקט לא רצוי מבחינתכם, ובעקבות זכייה זו תוסרו מהרשמה לפרויקטים שבהם אתם כן מעוניינים.

וחשוב לשים לב –  גם זכייה במקום שאינו נראה בהתחלה ריאלי, יכולה להפוך לריאלית. חוץ מזה, לא ניתן לבטל זכייה ולחזור להתמודדות בפרויקטים אחרים – לאחר הזכייה, גם אם תבטלו אותה,  אי אפשר להירשם מחדש לפרויקטים שבהם נסגרה ההרשמה וגם כאמור –  ביטול זכייה אינו מחזיר אתכם לרשימת המשתתפים בפרויקטים סגורים

דוגמה   –  נניח שנרשמתם בעבר לפרויקט בראש העין, ומיקומכם בהגרלה הוא 480 מתוך 330 דירות, וכמו כן נרשמתם לפרויקט בגדרה, ומיקומכם בהגרלה היה 580 מתוך 330 דירות. נניח שאתם מעוניינים רק בפרויקט בגדרה.

מומלץ לכם לבטל את השתתפותכם בראש העין. אחרת, ייתכן שתזכו בפרויקט בראש העין, ואז תוסרו אוטומטית מההרשמה בגדרה. גם אם תבטלו את הזכייה לא תוכלו לחזור להתמודדות בפרויקט בגדרה.

ואגב, הסרה מרשימת המשתתפים, לא נחשבת ביטול ולא נכללת במניין הביטולים.

מחיר למשתכן – איך לוקחים משכנתא?