שוק ההון    

סאני בתוצאות טובות – רווח של 65 מיליון ב-2018; השקה מוצלחת לסמסונג 10

סאני מדווחת על רבעון רביעי טוב ותוצאות טובות לכל 2018. החברה שמייבאת את מוצרי סמסונג לארץ סיימה את 2018 במחזור של 1.13 מיליארד שקל. הרווח הנקי הסתכם לשיא של 65.1 מיליון שקל, זינוק של כ-56% ביחס ל-2017.

כמו כן מדווחת החברה כי סדרת מכשירי ה-Samsung Galaxy S10 החדשה זוכה לביקושי שיא: גידול של 50% ביחס לביקושי סדרת ה-Galaxy S9  בתקופה המקבילה בשנה שעברה

משה פרי, מנכ"ל סאני תקשורת סלולרית אמר במקביל לפרסום התוצאות הכספיות: "אנו חותמים את שנת 2018 עם גידול נאה ועקבי בהכנסות ורווח נקי שהסתכם לשיא של 65 מיליון שקל. במהלך השנה השקנו מגוון רחב של מכשירים הפונים לכלל פלחי השוק והגדלנו את בסיס הלקוחות שלנו באמצעות התרחבות למגזרים חדשים, מהלכים אשר תרמו לגידול בהכנסות. בנוסף, צמצמנו הוצאות, זכינו בפעם הרביעית ברציפות במכרז החשב הכללי לאספקת מכשירי סלולר עבור משרדי ממשלה, והוספנו מוצרים חדשים לפורטפוליו המוצרים המוצעים ללקוחותינו.  הקשר עם סמסונג ממשיך להיות איתן ויציב ואנו מצפים כי קשר זה ימשיך להתחזק גם בעתיד בהתרחבות לתחומים נוספים. השקת סדרת מכשירי ה-Galaxy 10 והביקושים הגבוהים במכירות המוקדמות מוכיחים כי הצרכן הישראלי יודע להעריך מוצר איכותי וכן את סאני כמותג המוביל בשיווק סלולר בישראל".

סאני תקשורת סלולרית מקבוצת לפידות קפיטל, השיקה  במהלך חודש מרץ 2018 את מכשיר ה-Galaxy S9, במהלך חודש יוני 2018 החלה החברה במכירת מכשירי ה-Galaxy J ואף נבחרה להפיץ את סדרת התקני האחסון של Samsung במטרה לספק מענה לצורך הגובר בהתקני אחסון (SSD), כרטיסי זיכרון וזיכרונות ניידים. במהלך חודש אוגוסט החלה החברה במכירת מכשירי ה-Note 9 המשווקים הן באמצעות רשת החנויות הארצית של סאני המונה כיום כ-20 סניפים והן באמצעות ערוצי המכר החדשים של החברה בתחום המסחר האלקטרוני וזרוע הפעילות הייעודית (B2B) במגזר העסקי.

ההכנסות בשנת 2018 הסתכמוכאמור  בכ-1.13 מיליארד שקל, גידול של כ-5.8% בהשוואה להכנסות של כ-1.07 מיליארד שקל ב-2017. הצמיחה בהכנסות נובעת מהגדלת מגוון המכשירים המוצעים ללקוחות החברה, מהשקות מכשירי Note 9, השקות מכשירים מסדרת A8 וגידול בהיקפי המכר של האביזרים, החלפים והשירותים הנלווים. ברבעון הרביעי הסתכמו ההכנסות בכ-283.8 מיליון שקל, גידול של כ-18.1% ביחס להכנסות של כ-240.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי לשנת 2018 קטן בכ-8.7% והסתכם ב-146.3 מיליון שקל, שיעור של כ-13% מהמכירות בהשוואה לרווח גולמי של 160.3 מיליון שקל ב-2017, שיעור של כ-15.0% מהמכירות. הקיטון ברווח הגולמי נבע בעיקרו משינויים בשער החליפין של הדולר וכן מתמחור אטרקטיבי שביצעה החברה לצורך הגדלת נתח השוק. ברבעון הרביעי גדל הרווח הגולמי בשיעור של כ-7% והסתכם בכ-35.3 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של כ-33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA בשנת 2018 הסתכם בכ-99.2 מיליון שקל, קיטון של כ-2.4% בהשוואה לכ-101.7 מיליון שקל אשתקד. ברבעון הרביעי של השנה הסתכם ה-EBITDA בכ-23 מיליון שקל, המהווים כ-8.1% מסך ההכנסות וזאת בהשוואה לכ-17.7 מיליון שקל, שהיוו כ-7.4% מסך ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי קטן ב-2018 בכ-9.2% והסתכם בכ-83.3 מיליון שקל, שיעור של כ-7.4% מההכנסות, זאת בהשוואה ל-91.8 מיליון שקל בשנת 2017, שיעור של כ-8.6% מההכנסות. ברבעון הרביעי גדל הרווח התפעולי בשיעור של כ-23.2% והסתכם בכ-18.8 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-15.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ב-2018 הסתכם לשיא של כ-65.1 מיליון שקל, זינוק של 56% ביחס לרווח הנקי בשנת 2017 שהסתכם בכ-41.7 מיליון שקל. ברבעון הרביעי זינק הרווח הנקי ביותר מפי 5 והסתכם בכ-17.8 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי המתואם ב-2018 הסתכם לשיא של כ-80 מיליון שקל, זינוק של 43% ביחס לרווח הנקי בשנת 2017 שהסתכם בכ-56 מיליון שקל. ברבעון הרביעי גדל הרווח הנקי המתואם בשיעור של כ-203% והסתכם בכ-21.7 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-7.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים שנבעו מפעילות שוטפת הסתכם לסך של-69.3 מיליון שקל. סך זה נבע בעיקר מהרווח התזרימי נטו של החברה.

יתרות המזומנים ושווי מזומנים של החברה ליום ה-31.12.2018 עומדות על כ-74.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-83.7 מיליון שקל ליום 31.12.2017.

ההון העצמי של החברה ליום 31.12.2018 עומד על כ-223 מיליון שקל ומהווה כ-48.6% מסך המאזן, זאת לעומת כ-157 מיליון שקל שיעור של כ-39% מסך המאזן ליום 31.12.2017. הגידול בהון העצמי נבע מהרווח הנקי בתקופת הדוח.

סאני זינקה ב-500% – ותודה לכחלון!