חדשות    

עד 10,000 שקל באופן מיידי: קרן ההלוואות החדשה של בנק הפועלים לאשראי לעצמאים

קרן מיוחדת שהקימו הבנק וארגון להב תציע הלוואות בהיקף של חצי מיליארד שקל, החל מ-7 באפריל, ללא צורך בהגעה לסניף

בעקבות משבר הקורונה הקימו בנק הפועלים וארגון להב (ארגון העצמאים והעסקים בישראל) קרן הלוואות בהיקף של חצי מיליארד שקל אשר תעמיד החל מ-7 באפריל הלוואה מיידית, ללא צורך בהגעה לסניף, בסך של עד 10,000 שקל באתר או באפליקציה.

ההלוואות מיועדות לעצמאים קטנים הנתקלים בקשיים תזרימיים. שיעור הריבית על ההלוואה יהיה פריים + 1.5% (בדומה לשיעור הריבית שקבעה המדינה בהלוואות בערבות מדינה). תקופת ההלוואה תהיה עד 60 חודשים עם גרייס של עד 6 חודשים.

אישור מתן ההלוואות ייעשה באופן דיגיטלי, וכל הלוואה שתאושר תזוכה עוד באותו היום לחשבון הלקוח.

כמו כן, הבנק יאפשר ללקוחותיו שהכנסתם נפגעה עקב המשבר ומעוניינים בכך, דחייה של שלושה תשלומים לכל הלוואה קיימת, במענה מהיר וללא צורך בהגעה לסניף באמצעות מוקד "פועלים בטלפון", אתר הבנק ובקרוב גם באפליקציה. דחיית התשלומים נועדה לענות על צורכי הלקוחות להקלה בתזרים המזומנים שלהם, והיא נעשית תוך שמירה על שיעור הריבית המקורית בהלוואה ועל ההחזר החודשי.

בנוסף, הבנק הצטרף להסכם הלוואות לעסקים בערבות מדינה יחד עם כלל המערכת הבנקאית, בהתאם לתנאים המפורטים באתר האינטרנט של הקרן. ההלוואה נועדה להעמיד אשראי לצורך מימון פערי תזרים שנגרמו לעסקים כתוצאה מהשפעות נגיף הקורונה.

צעדים אלו מצטרפים לצעדים קודמים שעליהם הודיע הבנק ללקוחות פרטיים, ביניהם דחיית תשלומי משכנתא עד שלושה חודשים (קרן+ריבית) תוך שמירה על הריבית המקורית של ההלוואה, הלוואה בסך 30 אלף שקל לתקופה של עד 60 חודשים עם גרייס של עד 6 חודשים, פיקדונות שאינם צמודים למדד לשנה ולשלוש שנים, עם ריבית ידועה מראש, וכן צעדים ללקוחות עסקיים – הכוללים הלוואה למימון השפעות הקורונה עד 400 אלף שקל, עד 24 חודשים עם אפשרות גרייס של עד 6 חודשים (בריבית פריים פלוס 1.5% ועד לפריים פלוס 4%), ודחיית תשלומי הלוואה עד שלושה חודשים לתאגידים שנפגעו מהקורונה בכפוף לעמידה בתנאים מוקדמים.