חדשות    

עו"ד עודד שפירר ימונה למנכ"ל רשות ניירות ערך במסגרת שינוי ארגוני ברשות

יושבת ראש רשות ניירות ערך, ענת גואטה, החליטה על שינוי ארגוני, במטרה להמשיך ולהוביל את הרשות כארגון אפקטיבי, מתקדם וחדשני. השינויים נועדו להתאים את פעילות הרשות לצורך מימוש החזון והיעדים שגובשו על ידי שדרת ההנהלה ובהתאם לצרכים ולמגמות המתעדכנות בשוקי ההון בעולם. במרכז התכנית האסטרטגית של הרשות לשנים הקרובות ניצבים, זה לצד זה, היעדים: חדשנות פיננסית והגברת התחרות. תחומים אלה קשורים ושלובים זה בזה, שכן יש ביניהם השפעה הדדית אשר צפויה לשנות ללא היכר את האופן שבו הציבור צורך ומושפע משירותים פיננסיים. וזאת, בעקבות השינויים החלים בטכנולוגיות המצויות בבסיס ערוצי ההפצה של השירותים הפיננסיים על ידי החברות. הרשות ערה למתרחש בענף זה בעולם ובישראל ותפעל להתאים את תכולת תפקידה ופעילותה על מנת לספק את השירות המיטבי לציבור המשקיעים, ועל מנת לאפשר את התפתחותן העסקית של החברות בתחומים אלה.

בהתאם לכך, יו"ר הרשות החליטה להסב את תפקיד המזכיר הכללי (מזכ"ל) ולמנות את המזכ"ל המכהן, עו"ד עודד שפירר, לתפקיד המנהל הכללי (מנכ"ל) של רשות ניירות ערך. עו"ד שפירר ישמש כמנהלה האדמיניסטרטיבי ויעסוק בבניין הכוח וניהול המשאבים הארגוניים של הרשות. במסגרת תפקידו, עו"ד שפירר יהיה אמון על עבודתן של שלוש המחלקות הבאות: מחלקת משאבי אנוש, כספים ולוגיסטיקה (שתובל על ידי הסמנכ"ל מש"א, מר נועם כץ), מחלקת מערכות מידע (שתובל על ידי סמנכ"ל מערכות מידע, מר נתן הרשקוביץ), ומחלקה חדשה בתחום הביקורת, בה תרוכז פעילות הביקורת של הרשות בגופים המפוקחים, תוך ראיה כוללת של יעדי ומטרות הרשות. מחלקת הביקורת החדשה תאגד את שלוש יחידות הביקורת הקיימות כיום במחלקות השונות.

עו"ד שפירר, בעל תואר ראשון ושני במשפטים ותואר ראשון במנהל עסקים, מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, משמש בשמונה השנים האחרונות כמזכ"ל הרשות. טרם לכן, עו"ד שפירר מילא מגוון תפקידים ברשות ובהם סגן מנהל מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ומנהל יחידת החקירות.

אחד הנדבכים המרכזיים של אסטרטגיית רשות ניירות ערך לשנים הקרובות הוא התאמת פעילות הרשות לתהליכי הגלובליזציה ולפתיחת שוק ההון הישראלי לשוקי העולם, תוך הטמעת סטנדרטים בינלאומיים להגברת האטרקטיביות של השוק הישראלי בקרב משקיעים וחברות זרות. לפיכך, ועל מנת לממש את היעדים שנקבעו, החליטה יו"ר הרשות על הרחבת תחומי פעילותה של המחלקה הבינלאומית שתהפוך למחלקת פיתוח עסקי בינלאומי. בהתאם, פעילות המחלקה תתמקד בתחום הפיתוח העסקי הבינלאומי. פעילותה של מחלקה זו תאופיין בפעילות יזומה ובפיתוחם של תחומי פעילות קיימים וחדשים לפיתוח שוק ההון הישראלי בקרב תעשיית שוק ההון העולמית.

בראש המחלקה החדשה יעמוד עו"ד אופיר איל, אשר עד כה שימש יועץ בכיר ליו"ר הרשות ובמקביל ניהל את המחלקה הבינלאומית. במסגרת תפקידו, הוביל עו"ד איל את קידומם של הנושאים העומדים על סדר יומה של הרשות לצד יו"ר הרשות, ובמקביל, כמנהל המחלקה הבינלאומית, ייצג את הרשות בוועדות הבינלאומיות של הארגונים IOSCO ו-OECD וקידם את הרחבת הסדר הרישום הכפול לשלוש בורסות בינלאומיות מרכזיות נוספות. בנוסף, עו"ד איל הוביל את חתימת ההסכמים הבילטראליים לשיתוף פעולה בתחום הפינטק, שנחתמו עם ניו יורק, צרפת, ושוויץ. עו"ד איל, הוביל גם את ההצטרפות של רשות ניירות ערך הישראלית לרשת הבינלאומית לשיתופי פעולה בתחום הפינטק, ה – GFIN. עו"ד איל החל לעבוד ברשות בשנת 2010 ושימש ראש תחום אכיפה פרטית. במסגרת זו, פעל להגברת מעורבות הרשות בתחום האכיפה הפרטית של דיני ניירות ערך ודיני החברות, ולהגברת המודעות לחשיבות האכיפה הפרטית במארג אמצעי האכיפה של דיני ניירות ערך ודיני החברות. קודם לעבודתו ברשות, עבד עו"ד איל במשרדי עורכי דין מובילים, ובניהם משרד דנציגר, קלגסבלד ושות' ולאחר מכן במשרד א. קלגסבלד ושות'. לעו"ד איל, תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת UNSW   בסידני, אוסטרליה. ​

 

לתפקיד היועצת הבכירה ליו"ר, מונתה עו"ד שרה קנדלר, אשר שימשה עד כה, משנה ליועץ המשפטי של הרשות, מנהלת יחידת החקיקה בייעוץ המשפטי, וחברת הנהלת הרשות. בתפקידה, כיועצת בכירה ליו"ר, תוביל עו"ד קנדלר את קידום האסטרטגיה של הרשות ואת הנושאים והסוגיות המקצועיות למול הגורמים הרלוונטיים במגזר הפרטי והציבורי. עו"ד קנדלר החלה את דרכה ברשות בשנת 2000. לאורך השנים מילאה עו"ד קנדלר תפקידי ניהול מרכזיים, לרבות מילוי מקום של היועמ"ש ברשות (במשך שנה), מנהלת יחידת החקיקה אשר אחראית לניהול כלל תהליכי החקיקה, ייצוג הרשות בכנסת, קידום הליכי חקיקה מול מגוון גורמים במדינה ובהם משרדי הממשלה, ועדת שרים לענייני חקיקה, ועדות הכספים והכלכלה של הכנסת, רגולטורים עמיתים, גורמים מפוקחים, ועוד. בשנים האחרונות הובילה עו"ד קנדלר את תהליכי החקיקה והאישור בכנסת באשר לכל הפרויקטים המרכזיים וביניהם: פרויקט ההקלות של הרשות, שינוי מבנה הבורסה, הסדרת פעילותן של זירות הסוחר, איסור הפעילות באופציות בינאריות ורפורמת הפיכת תעודות הסל לקרנות נאמנות. עו"ד קנדלר חברה בצוות הפינטק של הרשות, ובמסגרת זו, מעניקה ליווי משפטי לבחינת פעילותן של חברות פינטק. כמו כן, עו"ד קנדלר מייצגת את הרשות בפעילותם של צוותים בין-משרדיים שונים, העוסקים בתחומי החדשנות והטכנולוגיה בסקטור הפיננסי (צוות בנושא תכנית Sandbox רגולטורי לחברות טכנולוגיה, צוות בנושא מטבעות וירטואליים, צוות בנושא טכנולוגיית API ועוד). בנוסף, עו"ד קנדלר שימשה בעבר כמשנה למנהל מחלקת השקעות, וכן יועצת משפטית של היחידה לרישוי ופיקוח על בעלי רישיון.

עו"ד קנדלר בעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

 

בהודעה לעובדי הרשות ציינה יו"ר הרשות, ענת גואטה, כי "לאחר הכרת המערכת על בוריה ומחשבה מעמיקה, בהתייחס לאתגרי שוק ההון הניצבים בפני הרשות, החלטתי על ביצוע שינוי ארגוני אשר נועד לתת מענה מיטבי לקידום התכנית האסטרטגית של הרשות. התאמת הארגון למשימותיו היא בהלימה ליעדי הרשות וצרכיה ולצורך התמודדות טובה עם התחרות הגוברת בשוקי ההון בעולם. ברצוני לברך את עו"ד שפירר ולאחל לו בהצלחה בהמשך חיזוקה ופיתוחה של הרשות. בנוסף, ברצוני להודות לעו"ד איל על השותפות שחלקנו יחד בשנתיים האחרונות עם כניסתי לתפקיד, על תרומתו לגיבוש ולקידום האסטרטגיה של הרשות ועל כך שנכון לקבל עליו את האתגר להוביל את הפיתוח העסקי של הרשות. אני מבקשת לברך גם את עו"ד קנדלר ובטוחה כי הבנתה המעמיקה בשוק ההון יחד עם ניסיונה העשיר בהובלה ובניהול של מיזמים מורכבים מרובי משתתפים יסייעו לנו לקדם את מימוש החזון ויעדי הרשות לטובת השגת שוק הון מתקדם, חדשני ואטרקטיבי".

רשות ניירות ערך מציעה: ניהול תיקים דיגיטלי דרך קרנות נאמנות