חדשות    

עיריית ירושלים מקדמת את פתרון ה-Co-Living; מציגה יחידת דיור זמנית שהוצבה בככר ספרא בעיר

עיריית ירושלים הציבה יחידת דיור בשטח של 25 מ"ר ,בככר ספרא בעיר ואשר תאוכלס בשוכרים, בין התאריכים 2/8-8/8, אשר הזמינו אותה דרך אתר Airbnb. הדירה עצמה תוצב בכיכר ספרא בין התאריכים 30.7.18 – 15.8.18

יחידת הדיור מרוהטת לחלוטין והיא כוללת סלון, מטבח, חדר שינה מקלחת ושירותים, תהיה מצויידת במיזוג אוויר וטלוויזיה ומחוברת לכל התשתיות הנדרשות.

עלות הלינה כוללת גם אבטחה צמודה ומפגש עם ניר ברקת, ראש עיריית ירושליים ומשלוח אוכל מאחת מהמסעדות בסביבה..

ההזדמנות להזמין את הלינה ביחידה, בעלות של 10$ בלבד ללילה אחד, התאפשרה דרך אתר Airbnb בתאריכים 24/7-26/7. הדיירים נבחרו ע"י הגרלה בה זכו ארבעה נרשמים אשר יזכו לגור ביחידה משעה 15:00 ועד השעה 9:00 בבוקר שלמחרת.

הפרוייקט מתקיים במסגרת מאמצי העירייה לקדם את נושא הדיור השיתופי, בין היתר גם על ידי קיום כנס בנושא.

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים אמר: "ירושלים פורצת דרך עם צורת מגורים חדשה ושיתופית מחוץ לקופסא. מעבר לפתרונות הפרקטיים והעיצוביים המיוחדים למגורים שמתמודדים עם יוקר הנדל"ן, ה-CO-living יוצר באמצעות המבנה שלו קהילה חמה ותוססת, ואין עיר מתאימה יותר מירושלים ליישום מודלים חברתיים וקהילתיים".

בעיריית ירושלים מסבירים כי גיל הנישואים ההולך ועולה הגדיל משמעותית את חתך האוכלוסיה הנחשב צעיר בעיר, ואשר יש לספק לו פתרונות דיור ההולמים את צרכיו הייחודיים, מגורים בשכירות בעלות נמוכה ועם זאת בעלי מימד קהילתי שיתופי.

בדיקה שנערכה על ידי צוות החדשנות של עיריית ירושלים העלתה כי מתוך כ-54 אלף סטודנטים וצעירים בירושלים, 44 אלף חיים לבד או עם שותפים. ירושלמי בגילאי 24-37 מחליף דירה בממוצע אחת לשנה ומעדיף, כמו כולם, לגור בסביבת אנשים הדומים לו.

על פי מודל ה-CO-living, מודל אשר הופיע בעולפ בשנות ה-70 וה-80, ואשר צובר תאוצה בימים אלו בעולם, קבוצות תושבים חוברות לקנות ולנהל יחדיו נדל"ן בעל מאפיינים שיתופיים קהילתיים.

ה-CO-living נשען על התובנה ש-90% מהזמן אנשים משתמשים ב-40% בלבד משטח הדירה שלהם. ה-CO-living מתאפשר באמצעות צמצום המרחב הפרטי ובניית מרחבים משותפים במקומו.

למעשה מדובר במגורים משותפים בשכירות בלבד, המופעלים על ידי חברת הניהול אשר אחראית על התפעול הלוגיסטי של הבנין, בחירת וניהול הדיירים, מתן שירותי דיור כוללים ועל יצירת החוויה הקהילתית. הדייר אינו שותף אקטיבי בבעלות או בהקמה של הקהילה ובנין המגורים.

באזורים המשותפים ניתן יהיה למצוא חדר כביסה שישמש כלאונג' מאובזר בספות, סלון גדול משותף שיכלול פינות ישיבה ואזור אכילה, חלל שישמש כמועדון דיירים ובו יוכלו לקיים אירועים קטנים ולהקרין בו סרטים. הדירות עצמן יאובזרו בריהוט מלא: מיטה, ספה, מקרר, טלוויזיה וכו'.

דמי השכירות החודשיים ייכללו גם את האירועים השונים שיתקיימו בבנין, הוצאות גמו ארנונה, חשמל, גז ומים, תשתיות טלוויזיה וכבלים, ניקיון בדירה אחת לשבועיים ותשלומי אחזקה לחברת הניהול.