מדריכי בנקאות    

פועלים בעולם דיגיטלי – פתרונות הדיגיטל של בנק הפועלים: בי-אונליין, אפליקציית ביט ועוד

פועלים בעולם דיגיטלי – פתרונות הדיגיטל של בנק הפועלים

בנק הפועלים המוביל בעולם הבנקאות, במונחי אשראי ופיקדונות הציבור, אמנם משקיע הרבה בעולם הדיגיטלי, אבל הוא ממוצב שני אחרי בנק לאומי שהשיק את פפר – הבנק הדיגיטלי.

בפועלים פשוט מהמרים על שני הכיוונים, בעוד לאומי לקח פוזיציה גדולה על הדיגיטל.  בשנת 2016 הוקמה בבנק  חטיבה לחדשנות אותה מנהל אבי כוכבא. אך חילופי המנכ"ל וכניסתו של אריק פינטו לתפקיד המנכ"ל באוגוסט 2016, שינוי שוב את המיקוד, ואת הסלוגן – עכשיו זה פחות טכנולוגיה, פחות דיגיטלי, יותר אישי ואנושי.

אולי זה חוסר מיקוד, אולי זה בלבול, אולי זה פשוט לירות לשני הכיוונים כי כך פשוט לא מהמרים על כל הקופה בכיוון אחד. בבנק מסבירים לתקשורת כי יש אסטרטגיה וכיוון ברורים –  החוויה הטכנולוגית, עם כל הנוחות, אינה מספיקה לצרכן, שעדיין רוצה יחס אישי – במיוחד בנושאים כמו ייעוץ פיננסי, פנסיוני וניהול השקעות, ולכן מספקים בבנק את כל המכלול.

אלא שגם בהנהלת הבנק יודעים שהמציאות מחייבת אותם להתייעל, להפחית עלויות וזאת בהתאם לירידה בשירותים האישיים. הציבור היום פונה יותר ויותר לפתרונות דיגיטליים וזו שעה טובה להתייעל. בבנק לא יכולים לרקוד לאורך זמן על שתי החתונות – יחס אישי ואנושי, לצד הכיוון הטכנולוגי, זה כרוך גם במבנה הבנק, הסיניפים וכמות העובדים. התייעלות הולכת יחד עם העולם הדיגיטלי – וזה רצון הבעלים ורצון המנהלים, אחרי הכל הם מחפשים את השורה התחתונה – להרוויח.

לפועלים יש בנק דיגיטלי –  בי־אונליין. הבנק הדיגיטלי אמנם הושק לפני פפר, אבל הוא לא הושק עם כל המשאבים הגדולים והרעש התקשורתי כפי שעשו זאת בלאומי – זו היתה השקה שקטה, לבחינת השטח. במקביל, בנק הפועלים פתח שישה סניפים דיגיטליים: בתל אביב, ירושלים, חיפה ורחובות.

הסניפים הדיגיטליים אמורים לכאורה לספק שירותי בנקאות רק באמצעים דיגיטליים, כלומר בלי מגע ידי אדם, בלי י עזרה של יועצים, פקידים, בנקאים אנושיים. אלא שתוך כדי תנועה הבינו בפועלים שזה לא כך – ושילבו יחד עם השירותים הדיגיטליים גם עובדים –  מנהלים ויועצים.

בפועלים משדרים ביטחון באסטרטגיה שלהם המבוססת על מהלכים שמתרחשים בעולם, להערכתם למרות הכיוון הברור לעולם בנקאות דיגיטלי, הלקוחות (לקוחות רבים) עדיין מעדיפים סיוע ועזרה של בנקאי; ובכלל – בפועלים פשוט עבדים בשיטה של ניסוי השטח. הם בוחנים את הסניפים ותוך כדי תועה משנים בהתאם לרצונות הלקוחות.

אפליקציית ביט

בבנק הפועלים השיקו בסוף השנה שעברה  את אפליקציית ביט. האפליקציה מאפשרת העברת כספים בין אנשים מכל בנק ולכל בנק בשלושה מסכים פשוטים, וזה לא רק ביט. לבנק יש את אפליקציית הפועלים קונקט שמאפשרת ניהול חשבון עם בנקאי אישי דרך מספר רב של ערוצי תקשורת – צ'אט, טלפון, מייל SMS ועוד. כך בעצם הבנקאי תמיד זמין והלקוח לא צריך להגיע לסניף.

בנק פפר של בנק לאומי

אפליקציות פיננסיות – הכל דרך הסמארטפון