פיקדונות    

פועלים בפיקדונות לטווח בינוני; 1.3% לשנתיים – כדאי?

בנק הפועלים

בנק הפועלים מציע ללקוחותיו פיקדונות/ חסכונות  שקליים לשנתיים ולארבע שנים – "חיסכון זמין קצר" ו"חיסכון זמין".  תוכנית חיסכון שקלית היא תוכנית לא  צמודה למדד למשך שנתיים, עם ריבית עולה ותחנות יציאה מתום שנה (4 רבעונים) וכל רבעון (3 חודשים) לאחר מכן. שיעור הריבית במונחים שנתיים לתקופה של השנה הראשונה 1.05% (ריבית מתואמת שנתית), כאשר מתום השנה הראשונה ובכל רבעון בהמשך, הריבית תעלה בשיעור קבוע של 0.2% במונחים שנתיים.

שיעור הריבית השנתית המתואמת בתום מלוא תקופת החיסכון 1.3062%.הריבית מחושבת במונחי ריבית דריבית רבעונית. המינימום להפקדה – 10 אלף שקל ותחנות יציאה – מתום שנה וכל רבעון בהמשך.

התוכנית השנייה – "חיסכון זמין", היא תוכנית חיסכון שקלית (לא צמודה) ל-4 שנים, עם ריבית עולה ותחנות יציאה מתום שנתיים (4 חציונים) וכל חציון (6 חודשים) לאחר מכן.

שיעור הריבית במונחים שנתיים לתקופה של השנתיים הראשונות 1.35% (ריבית מתואמת שנתית ) כאשר מתום השנתיים הראשונות ובכל מחצית בהמשך, הריבית תעלה בשיעור קבוע של 0.5% במונחים שנתיים.

שיעור הריבית השנתית המתואמת בתום מלוא תקופת החיסכון 1.9834%.הריבית מחושבת במונחי ריבית דריבית חצי שנתית. גם כאן, המינימום להפקדה בתוכנית הוא 10 אלף שקל.תחנות יציאה -מתום שנתיים וכל חצי שנה בהמשך.

החסכונות האלו מניבים תשואה נמוכה ממה היה ניתן לקבל אם חוסכים בהם עד סוף התקופה, אבל צריך לזכור שיש כאן אפשרות יציאה בשלבים מוקדמים יותר ועל האפשרות/ אופציה הזו החוסכים/ מפקידים משלמים בריבית מעט נמוכה יותר. 

היכנסו למדריך – איך בוחרים פיקדון!