שוק ההון    

פייסבוק – רווח למניה של 1.76 דולר- מעל תחזית האנליסטים; הכנסות של 13.73 מיליארד – פחות מהתחזית

פייסבוק לא הצליחה לעמוד בציפיות למספר הגולשים הפעילים ביום זה הרבעון השני ברציפות, ובכך היא מחזקת את החששות של המשקיעים אשר סוברים כי בסיס לקוחות הליבה של החברה נחלש.

פיייסבוק דיווחה על 1.49 מיליארד משתמשים יומיים ברבעון השלישי לעומת תחזית ל-1.5 מיליארד משתמשים ברבעון. ברבעון השני דיווחה פייסבוק על 1.47 מיליארד משתמשים יומיים וגם אז פיספסה את התחזיות.

המניה עולה כעת המסחר שלאחר הסגירה בכ-2% לשער של  149 דולר למניה וזאת לאחר שרשמה עלייה של 2.91% בסיום המסחר היום.

פייסבוק דיווחה על רווח של 1.76 דולר למניה מהכנסות בסך של כ-13.73 מיליארד דולר ברבעון השלישי. בכך עקפה פייסבוק את תחזיות האנליסטים לרווח של 1.47 דולר למניה אך איכזבה בשורת ההכנסות שאנליסטים חזו שתעמוד על 13.8 מיליארד דולר.

לפני מספר שבועות הודיעה פייסבוק פריצה לחשבונותיהם של 50 מיליון משתמשים. הפריצה הזו הובילה את האיחוד האירופי להטיל על החברה קנס של 1.63 מיליארד דולר.

עושה רושם שהרשת החברתית של פייסבוק מיצתה את פוטנציאל הצמיחה במספר המשתמשים, בעיקר בארה"ב ובאירופה, אומרים בבלומברג. שוק הפרסום בחלקים האחרים של העולם מהם באים המצטרפים החדשים לפייסבוק, חלש יותר. הברה הזהירה בעבר כי כי תאלץ להגדיל הוצאות על מנת שתוכל להתרכז בתחומים צומחים אחרים כמו שירותי המסרונים מסנג'ר ווואטסאפ.

בשבוע הבא יערכו בחירות האמצע בארצות הברית. פייסבוק עושה מאמצים למנוע הפצה של פייק ניוז בנוגע לבחירות והקימה לשם כך צוות מיוחד על מנת להילחם בתופעות אשר התגלו בבחירות לנשיאות ב-2016.

אמזון היא בועה

תוצאות טובות למיקרוסופט – ההכנסות ב-3% מעל התחזית, הרווח ב-15% מעל הציפיות