שוק ההון    

הערכות – פייסבוק תדווח הערב על ירידה ברווח

מארק צוקרברג

פייסבוק תפרסם אחרי סגירת המסחר בוול סטריט את הדוחות לינואר-מארס (רבעון ראשון של 2019). הדוחות על פי הערכת אנליסטים צפויים אמנם לדווח על המשך גידול בפעילות ובמחזור ההכנסות וזאת למרות השערוריות והביקורת. אלא שבמקביל גם ההוצאות צפויות לגדול ואפילו בקצב העולה על הגידול בהכנסות וכך – השורה התחתונה, צפויה להיות נמוכה יותר מאשר ברבעונים קודמים.

פייסבוק מנסה בכל כוחה להשאיר המשבר מאחור ("משבר הפרטיות" שבו התברר לגולשים שפרטיהם חשופים לגורמים שעלולים לעשות בו שימוש ממוקד שמצביע על חדירה לפרטיות). המשמעות היא השקעת משאבים כספיים גדולים כדי לשפר את חוויית המשתמש ולספק לו הגנה (בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה). כתוצאה מכך כאמור יירד הרווח (להערכת אנליסטים)

אנליסטים מעריכים שרווחי פייסבוק (לפני סעיפים חד פעמיים)  יסתכמו ב-4.69 מיליארד דולר –  רווח של 1.62 דולר למניה. מדובר בירידה של6%% לעומת רווח של 5 מיליארד דולר – רווח של 1.69 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

הכנסות פייסבוק הסתכמולהערכת האנליסטים בכ-15 מיליארד דולר, צמיחה של 25% לעומת הכנסות של 12 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

עוד צופים האנליסטים שמספר המשתמשים היומיים בשירות הליבה של פייסבוק (לא כולל וואטסאפ ואינסטגרם שבבעלותה), גדל ברבעון הראשון ב-8% לעומת התקופה המקבילה, ל-1.56 מיליארד. ברבעון הרביעי נרשמה צמיחה של 8.6% בנתון זה. מספר המשתמשים החודשיים, כלומר אלה שנכנסים לחשבונם לפחות פעם בחודש, צפוי לגדול ב-8% ל-2.37 מיליארד, לאחר צמיחה של 8.6% ברבעון הרביעי.

לפני כחודש הכריז מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, כי החברה מתמקדת בפיתוח של שירותי הודעות מוצפנות, פרטיות ופגות-תוקף, וכי בכוונת פייסבוק לבנות מחדש רבים מהמאפיינים שלה על מנת להגיע ליעדים חדשים – "אני מבין ויודע שאנשים רבים לא חושבים שפייסבוק מסוגלת או אפילו רוצה לבנות פלטפורמה שמתמקדת בפרטיות – מפני שלמען האמת אין לנו כרגע מוניטין טוב בבניית שירותים ששומרים על פרטיות, ובאופן היסטורי התמקדנו בכלים לשיתוף פתוח יותר, אבל זה לא כך.  הוכחנו בעבר במספר הזדמנויות שאנחנו מסוגלים להתפתח ולבנות שירותים שאנשים באמתצריכים ורוצים, כולל בתחום של הודעות פרטיות וסטוריס טנמשיך לפתח ולהתרחב בתחום זה".

מניית פייסבוק