שוק ההון    

פינטרסט בדרך להנפקה בוול-סטריט לפי שווי של 12 מיליארד דולר

פינטרסט שמפעילה אפליקציה ואתר אינטרנט המאפשרים למשתמשים לשמור תמונות וקישורים על לוחות וירטואלים, מתכוונת לגייס בוול-סטריט לי שווי של 12 מיליארד דולר – כך נכתב בתקשורת האמריקאית.

לפני כחצי שנה דיווחה החברה על 250 מיליון משתמשים פעילים חודשיים. אז היא גם מסרה כי הכנסותיה השנתיות יעלו על 700 מיליון דולר ב-2018 – גידול של 50% לעומת השנה הקודמת.

בוול-סטריט צפויות השנה הנפקות של חברות חד קרן – בעלות שווי של מיליארד דולר ומעלה.  ליפט, המתחרה של אובר בשוק הנסיעות השיתופיות, מתכננת להנפיק  בתחילת אפריל. אובר, שהגישה מסמכים ראשוניים ל-SEC צפויה לגייס מיד אחריה כששוויה עשוי להגיע ל-120 מיליארד דולר.

פינטרסט, הוקמה ב-2010 על ידי שני עובדים לשעבר בגוגל ו פייסבוק. החברה גייסה 1.5 מיליארד דולר מקרנות הון סיכון, והיא קרובה לאיזון. החברה הינה למעשה רשת חבתרית והיא סוג של מתחרה לפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, גוגל וסנאפצ'ט. הרשתות החברתיות לא נמצאות בתקופה טוב ה- טוויטר מדשדשת, סנאפצ'ט תיזכר כהנפקה די גרועה (המשקיעים מופסדים כ-50%), ופייסבוק מתמודדת עם רגולציה קשה.

פינטרסט להבדיל מהרשתות האחרות, פחות מיוחצנת מהן, והיא נחשבת לנקייה – אין בה פרופילים שקריים בכמות עצומה כמו שיש ברשתות האחרות.

האם מניית פייסבוק אטרקטיבית?