פיקדונות    פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה דולרי ל-5 שנים – מינימום 1.42%, מקסימום 5%

בנק לאומי מציע ללקוחותיו פיקדון מובנה (סטרקצ'ר) דולרי ל-5 שנים המשלם ריבית שנתית בשיעור ריבית הליבור ל-3 חודשים, עם מינימום ומקסימום. הריבית משולמת בכל רבעון.

תחילת הפיקדון – 23 במאי 2013, סיום הפיקדון – 23 במאי 2018. שיעור הריבית כאמור – ריבית ליבור ל-3 חודשים, אבל למאות זאת, יש מינימום תשואה – אם שיעור ריבית הליבור לתקופת הריבית הרלוונטית יהיה נמוך או שווה ל-1.42% לשנה, אזי סכום ההפקדה יישא בתקופת הריבית האמורה, ריבית בשיעור של 1.42% לשנה. כמו כן, אם  שיעור ריבית הליבור לתקופת הריבית הרלוונטית יהיה גבוה מ-5% לשנה או שווה לו, אזי סכום ההפקדה יישא בתקופת הריבית האמורה, ריבית בשיעור של 5% לשנה.

מינימום ההפקדה – 10 אלף דולר, הפיקדון ניתן לשבירה רק בהסכמת הבנק, בכל מקרה, אם הפיקדון יישבר הלקוח יקבל סכוך הנמוך מסכום ההשקעה המקורי.

בבנק לאומי מדגישים כי המוצר המובנה מספק תשואה הגבוה מהריבית המקבילה באפיקים דומים. מעבר לכך, קרן ההשקעה מובטחת ויש רייבת מינימום. עם זאת יש גם סיכונים – עלייה באינפלציה בארה"ב "ב עשויה להוביל לעלייה מהירה בשיעור הריבית הדולרית לרמה הגבוהה מזו המוצעת בפיקדון. כמו כן, למרות שהמוצר משלם ריבית מובטחת, אין ודאות כי ריבית זו תהיה גבוהה מריבית השוק לאורך כל תקופת הפיקדון וחיסרון נוסף –  היעדר נזילות לתקופת הפיקדון.