פסגות – מדד דצמבר עלה ב-0.1%
פיקדונות    

פסגות – מדד דצמבר עלה ב-0.1%

בבית ההשקעות פסגות מעריכים כי מדד חודש דצמבר 2012 עלה ב-0.1%.  בפסגות מסבירים את סעיפי המדד העיקריים – " מחירי הדלקים ירדו ב-0.8% נוספים וזאת בשל ירידה במחירי הנפט לצד היחלשות הדולר;  מחירי המזון צפויים להמשיך ולעלות גם בדצמבר אם כי בשיעור נמוך יותר של 0.4%", כותבים כלכלני פסגות בסקירה ומוסיפים –  סעיף הדיור יוותר ללא שינוי, בעיקר מגורמים עונתיים.  עלייה עונתית של 7.5% במחירי ההלבשה וההנעלה.  מחירי הנסיעות לחו"ל ירדו ב-0.9%, הן בשל היחלשות הדולר והן מסיבות עונתיות".

בפסגות מעריכים כי בחודש ינואר 2013 יירד מדד המחירים לצרכן ב-0.2%. "נזכיר בי החל ממדד ינואר משקלות הסעיפים במדד ישתנו בהתאם לסקרי ההוצאות החדשים. תחזיות האינפלציה הנוכחיות ל-2013 מתבססות על המשקלות הישנים ולכן סביר להניח שישתנו מעט לאחר מדד ינואר" בפסגות מדגישים ביחס לחודש ינואר – " מחירי המים עולים ב-2.8%. הארנונה תעלה ב-2.3%.  מחירי הדלקים נותרו ללא שינוי. ייסוף השקל התקזז עם העלייה במס הבלו הצמוד למדד.  מחירי המזון צפויים לעלות בינואר ב-0.6%, בעיקר מסיבות עונתיות.   סעיף הדיור צפוי לרדת ב-0.2%, בעיקר מגורמים עונתיים.  מחירי הנסיעות לחו"ל צפויים לרדת ב-1.5% כתוצאה מסיבות עונתיות והייסוף בשקל. החולשה בביקושים תמשיך לבוא לידי ביטוי בסעיפים כמו הלבשה והנעלה, ריהוט וציוד ועוד"?

בפברואר 2012 צפויה להערכת פסגות ירידה של 0.1% במדד המחירים לצרכן. להערכת כלכלני פסגות סעיף המזון יעלה ב-0.8% מסיבות עונתיות וסעיף הדיור יוותר ללא שינו. כמו כן, מעריכים בפסגות כי העלייה במחירי החשמל תדחה למרץ-אפריל.

 תחזיות האינפלציה של פסגות  ל-12 חודשים הקרובים היא 2.2%. תחזית זו כוללת תרומה של העלאות מיסים שונות בגובה 0.5%. התחזית מבוססת על הנחת אי שינוי במחירי הנפט ובשע"ח דולר/שקל