חדשות    

פעילים השקעות: התגברות אי-ודאות בשווקים בעקבות הקורונה

קרדיט: shutterstock

לקראת סוף השבוע ועם תחילת השבוע הנוכחי גברו החששות מהתפשטות הקורונה בדרום קוריאה, איטליה,יפן, ומדינות אחרות ובהן ישראל, ואלה הובילו לירידות בשווקים. ירידות אלה הושפעו גם מהחשש ההולך וגובר לפגיעה משמעותית וממושכת יותר של תופעת הקורונהה בפעילות הכלכלית והעסקית. תרמו לירידות גם האזהרות שפרסמו בעיקר חברות גלובליות גדולות לגבי ההשפעות האפשריות של הקורונה על הכנסות והרווחים. כך לפי פעילים תיקי השקעות.

כמקובל בתקופות של risk off , בחודש שחלף מאז הדיווחים המפורטים מסין על קיומו והתפשטותו של הנגיף, מחיר הזהב עלה, מדדי המניות המובילים ירדו, והתשואות על אג"ח ממשלתיות גם ירדו, במיוחד אלה לטווחים הבינוניים והארוכים. באשר לזהב, מחירו רשם לאחרונה רמת שיא ביחס לשבע השנים האחרונות. מוסיפים בפעילים.

במבט לעתיד ההשפעות של מחלת הקורונה על השווקים יהיו תלויות באורך הזמן שיידרש עד לשליטה בנגיף ובלימת תופעת ההדבקות מחד, ובמידת ההתפשטות הגלובלית של הנגיף מאידך. אמנם מדובר בנגיף חדש ולכן יש אי-ודאות גדולה לגבי ההתפתחויות בהמשך, סביר להניח שעיקר ההשפעות יתמקדו ברבעון הנוכחי ובחלק מהרבעון הבא. במקביל, ממשלות ובנקים מרכזיים, בראש ובראשונה בסין, צפויים להגביר את המאמצים שלהם לצמצום הפגיעות העסקית והפיננסית ע"י נקיטת צעדי מדיניות מרחיבים. הריביותיישארו ברמות נמוכות מאד וימשיכו לתמוך במגמות בשוקי ההון בעולם.

גם בארה"ב סימנים ראשונים של פגיעה ברמת הפעילות הכלכלית על רקע תופעת הקורונה. האומדן הראשון של מדד מנהלי הרכש של סך התפוקה בארה"ב לחודש פברואר, ע"י IHS Markit , הגיע ל- 49.6 נקודות, המהוות ירידה לעומת רמת ה- 53.3 בינואר. מכיוון שמדובר במדד מתחת ל- 50 נקודות, פברואר הוא החודש הראשון מאוקטובר 2013 בו יש התכווצות ברמת הפעילות. זאת, בעיקר על רקע ירידה במדד תפוקת ענפי השירותים, מ-53.4 בינואר ל- 49.4 בפברואר. כידוע, השיתוק של כמעט כל הפעילות היצרנית בסין בחודש האחרון פגע בביקוש לענפים שונים, כולל התעופה והתיירות, וכן בשרשרת האספקה הגלובלית, מציינים בפעילם.

הסקירה השבועית של פעילים: מבצעי נובמבר יורידו את מדד המחירים לצרכן

פעילים ניהול תיקי השקעות בע~מ