שוק ההון    

פתאל רוכשת את מלון מידלנד במנצ'סטר

דוד פתאל

פתאל החזקות, שמניותיה נסחרות בבורסה בת"א זה 7 חודשים (תשואה של 21% מאז ההנפקה) מדווחת על רכישת מלון במנצ'סטר שבאנגליה בתמורה כוללת של 115 מיליון ליש"ט (חלקה של פתאאל נמוך משמעותית – פרטים בהמשך).

פתאל  שמחזיקה, שוכרת ומנהלת 186 בתי מלון בארץ ובאירופה התחברה לרשת פנדוקס, לרכישת מלון מידלנד במנצ'סטר.

על פי ההסכם, פתאל תשכור ותנהל את בית המלון לתקופה של 35 שנה. חלקה ברכישה עומד על כ-14 מיליון ליש"ט. בנוסף, ישקיעו שתי החברות כ-11 מיליון ליש"ט בהשבחת המלון, שתכלול בניית חדרים חדשים נוספים. השלמת העסקה צפויה עד לסוף השנה.

מלון מידלנד מנצ'סטר נפתח בשנת 1903 ונחשב לאחד המלונות המרכזים והמשמעותיים במנצס'טר. המלון מדורג 4 כוכבים סופיריור. הוא כולל 312 חדרי מלון, 12 חדרי ישיבות (הגדול ביניהם יכול להכיל כ- 700 איש), חדר כושר, 4 מסעדות וספא. הוא ממוקם בסמוך למוקדי התיירות המרכזיים בעיר מנצ'סטר.

מלון מידלנד / צילום: יח"צ

מלון מידלנד / צילום: יח"צ

 

מנצ'סטר היא עיר התיירות השנייה בגודלה באנגליה, אחרי לונדון, כשמספר המגיעים לעיר דרך שדה התעופה שלה הוא כ-30 מיליון איש.

מבחינת פתאל מדובר ברכישה שמבטאת את האסטרטגיה של החברה – צמיחה דרך רכישת בתי מלון קיימים. פתאל ורשת בתי המלון פנדוקס רכשו ביחד בעבר 38 בתי מלון בגרמניה, באי הבריטי ובאירלנד.

בשנת 2015 התקשרה פתאל עם פנדוקס בהסכם מכירה והשכרה (Sale and Lease Back) של 18 מלונות בגרמניה ובשנה שעברה התקשרו הצדדים בעסקת המלונות הגדולה ביותר באירופה במסגרתה רכשה פתאל את ההשכרה והניהול של 36 בתי מלון JURYS INN (מתוכם 20 בבעלות פנדוקס).

דוד פתאל, בעל השליטה, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל פתאל החזקות, אמר היום על רקע העסקה – "המלון שרכשנו – מלון מידלנד מנצ'סטר הוא אייקון בעולם התיירות. מדובר באחד מבתי המלון הטובים באנגליה והוא יהווה תוספת משמעותית לפורטפוליו הנכסים של קבוצת פתאל באי הבריטי, שיכלול עם השלמת העסקה 9,309 חדרים ב-44 בתי מלון".