שוק ההון    

קופיקס מקטינה הפסדים; תהפוך ל-"רמי לוי בשכונה"

קופיקס שבשליטת רמי לוי, הקטינה הפסדים ברבעון  השלישי – ההפסד הסתכם ב-1.2 מיליון שקל, בעוד שברבעונים הקודמים ההפסדים הסתכמו בפי כמה.

העברת השליטה לרמי לוי ברבעון השלישי גרמה לשיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית של החברה. החברה שמחזיקה ב-30 סופרמרקטים (סופר קופיקס) וב-118 בתי קפה ברשת אורבן קופיקס וב-92 בתי קפה ברוסיה באמצעות חברה מוחזקת (34%), אמנם ירדה בהכנסות בכ=5% ל-71 מיליון שקל, אבל הסיבה היא עיתוי חגי תשרי.

מכירות רשת המרכולים ירדו ל-49 מיליון שקלויתר ההכנסות הן מתחום הקפה.

הרווח הגומי הסתכם ב-18.5 מיליון שקל – 26% מהמכירות לעומת 24.5% מהמכירות ברבעון המקביל. השיפור ברווחיות הגולמית נובע כאמור  מהתאמת מחירי רכישת המוצרים לרמת המחירים של קבוצת רמי לוי. הרווח הגולמי של רשת הסופרים עמד על 25.3% מהמחזור בהשוואה ל-24.1% מהמחזור ברבעון המקביל.  ברמי לוי מעריכים שיצליחו להגדיל משמעותית את מחזור המכירות של הסניפים הודות להגדלה מיידית של המגוון ב-50% כשהיעד הוא הגיע לרווחיות של 27%.

רמי לוי מתכוונת לשנות את המותג מסופר קופיקס לרמי לוי בשכונה. הסניף הראשון שייקרא כך הוא סניף חדש בהרצליה, שגודלו יהיה 400 מ"ר בהשוואה לסניפי הרשת שגודלם הממוצע הוא 280 מ"ר כיום. הסניף ייפתח ברבעון הראשון של 2019.

לגבי העתיד – הנהלת קופיקס מעריכה שפעילות החברה המוחזקת ברוסיה תעבור לרווח ברבעון הרביעי של 2018. כמו כן, מתכננת קופיקס לפתוח 5 סניפים חדשים ברשת הסופרים ב-2019 ולמתג אותה מחדש תחת המותג רמי לוי בשכונה. רשת בתי הקפה אורבן קופיקס מתכננת לפתוח 5-3 סניפים ב-2019 ולשפר את רווחיות המפעל שמספק לסניפים ברשת. המפעל התקרב לאיזון כבר ברבעון השלישי של 2018.