משפט    

קיזזה תיקונים משכר הדירה ללא אישור – תשלם כ-100 אלף שקל

 

מעודכן ל-01/2019

השופט פסל את טענות השוכרת משום שלא הביאה ראיה בכתב ודוח חברת הביטוח סתר את טענתה

השושוכרת שקיזזהעשרות אלפי שקלים מדמי שכירות בעקבות תיקונים חויבה  ביותר מ-100 אלף שקל למשכיר. כך לפי בית משפט השלום בהרצליה. זה קבע כיהיא  התחמקה מדמי שכירות בשווי עשרות אלפי שקלים.

הסיפור מתחיל בחוזה שנחתם באוקטובר 2014 לשנתיים עבור 7,000 שקל לחודש. השוכרת עזבה לפני הזמן ללא הודעה מוקדמת.  התובעת, בעלת הבית, טוענת כי השוכרת ניצל אותה ואת חוסר תשומת הלב שלה לאחר שטיפלה בבעלה במצב סיעודי.  וזו קיזזה עשרות אלפי שקלים מדמי השכירות על תיקונים שלא אושרו. היא דרשה  92,500 שקל בגין החוב ו36,000 שקל על נזקים נוספים.

השוכרת טענה כי התיקונים נעשו בהסכמת בעלת הבית. וכי סיכמה עם בעלת הבית שלא תשלם עקב תקופת נזילה בת חצי שנה שהייתה בדירה.

השופט דחה את טענות השוכרת ופסק כי החוב עומד כי היא עזבה מבלי להודיע לבעלת הדירה בזמן ובכתב או למצוא שוכר חלופי. וכי  חוזה השכירות קובע במפורש כי תקופה שבה לא ישולם שר דירה צריכה לבוא לידי ביטוי במסמך כתוב ולא בעל פה.

עוד אמר שהנתבעת לא הציגה ראיה ראיה שמוכיחה כי אושר לה לא לשלם שכירות במשך חצי שנה. וכי מדוח חברת הביטוח עולה שהתיקון בוצע במהרה. בתוך חודש וחצי בלבד, ולכן קיזז את תקופה זו מהחוב. השופט הסכים לקזז אך ורק את התיקונים שבהם הודתה בעלת הבית.

לא מזמן אף נפסק נגד השוכרת בגין אותו מקרה, קיזוז שכר דירה. הנתבעת טענה שערערה על ההחלטה, אבל השופט השיב שהדמיון בין המקרים מעורר אי-נחת. בסך הכול פסק השופט שהשוכרת תשלם 80,105 שקלים בנוסף להוצאות משפט ושכר טרחהי של 25,000 שקל.

המדינה מסרבת להצמיד את גובה הסיוע בשכר דירה לעלייה בדמי השכירות

אסיר משוחרר זכאי להשתתפות בשכר דירה

עונתיות בשכר דירה – מתי כדאי לשכור דירה? בקיץ או בחורף?