שוק ההון    

קסטרו בדוחות חלשים ברבעון הראשון של 2018; המתחרות דווקא בדוחות טובים

גבי רוטר, בעל שליטה ומנכ"ל קבוצת קסטרו צילום: דודי חסון

אל תאמינו לכל מה שאומרים לכם – קסטרו פרסמה הבוקר דוחות כספיים לרבעון הראשון  וההודעה בכותרת הדוחות היתה – "קסטרו מפרסמת את תוצאות הרבעון הראשון לשנת  2018 ומציגה שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים". זה לא שקר מוחלט, אבל זו גם לא האמת. קסטרו פרסמה דוח חלש, אפילו חלש מאוד. בפרמטרים התפעוליים היו שיפור , אבל זה ברור – פשוט השנה החברות בתחום מכרו יותר בזכות הפסח. אז השאלה לא אם היה שיפור אלא בכמה?

והשיפור בקסטרו חלש מאוד. בשעה שפוקס וגולף מפרסמות תוצאות טובות מאוד, קסטרו סיפקה תוצאות עם צמיחה קטנה וירידה בשורה התחתונה.

ההכנסות הסתכמו בכ- 245 מיליון ₪ בהשוואה לכ- 237 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד , גידול של 4%. ההכנסות אינן כוללות את תוצאות הפעילות של חברות קבוצת הודיס אשר הציגו צמיחה בכל הפרמטרים ומטופלות לפי שיטת השווי המאזני. הרווח הגולמי הסתכם בכ- 143 מיליון שקל, לעומת כ- 129 מיליון ₪, גידול של כ- 10% הרווח התפעולי הסתכם ברבעון בכ- 4.4 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ- 2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ברבעון לכ- 1.6 מיליון שקל לעומת הפסד של כ- 6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חזק והסתכם ברבעון בכ- 33 מיליון שקל

 גבי רוטר, מנכ"ל משותף, מסר: "אנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון הראשון של השנה ומציגים צמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים . אנו ממשיכים בישום האסטרטגיה העיסקית של החברה על מנת להמשיך ולהוביל את שוק האופנה הישראלי . גם ברבעון הראשון הקפדנו על רמת ההוצאות והמשך יישום התוכנית לייעול רמות המלאי אשר באו לידי ביטוי ברבעון בירידה משמעותית בימי המלאי לצד תזרים מזומנים חזק. קבוצת חברות הודיס ממשיכה לצמוח ומהווה תוספת כוח משמעותית ואיכותית לפעילות שלנו". נו גבי באמת, אני כמעט ומשוכנע שאתה מאוכזב מההשוואה לחברות האחרות בענף.

 כך או אחרת,  ההכנסות ברבעון אינן כוללות את תוצאות הפעילות של חברות קבוצת הודיס המטופלות לפי שיטת השווי המאזני. המכירות בחנויות זהות גדלו בכ-2.5%. הגידול במכירות החנויות הזהות הושפע, בין היתר, מעיתוי חג הפסח, אשר חל השנה ברבעון הראשון ואילו ברבעון המקביל אשתקד חל ברבעון השני.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון בכ- 4.4 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ- 2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד אשתקד נבע בעיקר מחלקה של החברה בתוצאות חברות קבוצת הודיס אשר הושפעו מהוצאות בגין אופציות לעובדים וכן הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים שהוכרו ביום השלמת עסקאות הרכישה.

הרווח הנקי הסתכם ברבעון לכ- 1.6 מיליון שקל לעומת הפסד של כ- 6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חזק והסתכם ברבעון בכ- 33 מיליון שקל.