חדשות    

ראש הממשלה: נטפל באמצעי הייצור – קרקע, כוח אדם והון – כדי להוזיל הדיור

בלשכת רה"מ בירושלים התקיים אחה"צ דיון בנושא הורדת מחירי הדירות לקראת דיון בהצעת החלטה בנושא מחר בישיבת ועדת השרים לענייני תכנון, בנייה מקרקעין ודיור. ראש הממשלה אמר בין היתר כי "אנחנו הולכים לטפל בשלושת אמצעי היצור – הקרקע, כוח האדם וההון. אם נטפל בשלושת הדברים הללו, אנחנו נוכל להשיג תוצאה. יש פה שורה של צעדים ששר האוצר מביא על מנת להניע את התהליך. אנחנו רוצים להעביר את זה במהירות דרך הממשלה ומה שצריך גם דרך הכנסת. יש כאן בהחלט דרך חדשה, נועזת, ולדעתי גם זו שתצליח".

בישיבה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנמשכה כשעתיים ותימשך מחר בבוקר, השתתפו שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי יואב גלנט, השר להגנת הסביבה אבי גבאי, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וראשי משרד רה"מ, משרד האוצר, משרד הפנים ובנק ישראל.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "שר האוצר ואני התחייבנו לאזרחי ישראל לעשות הכל כדי להוריד את מחירי הדיור. המדד האמיתי שצריך להסתכל עליו זה כמה מכפלות של משכורות זוג צעיר צריך להשקיע כדי לקנות דירה, וזה המדד האמיתי שאותו אנחנו רוצים לתקוף ולהוריד – ואנחנו יכולים, אין לי שום ספק בזה.

שר האוצר משה כחלון אמר: "אחד היעדים שלנו כממשלה, וזה עלה גם בשיחות הראשונות שלי עם רה"מ, זה התמודדות עם המצב הזה ולתת פתרונות, ובדגש על זוגות צעירים. אנחנו רוצים לעזור לזוגות הצעירים שלנו, כמובן – לכל שוק הדיור, אבל ליבת העניין זה הזוגות הצעירים. אנחנו מתעסקים בעיקר עם היצעים, בעיקר עם פתיחת השוק, בעיקר עם שיווק קרקעות, בעיקר עם תכנונים. מתכוונים להגדיל את התכנונים בצורה דרמטית.

מחר בקבינט הדיור אנחנו נסיים את הריכוז של גופי הדיור במדינה, תחת קורת גג אחת. המהלך יתבצע על ידי העברת רמ"י ומנהל התכנון למשרד האוצר. אני מאמין שהעברת הסמכויות שצפויה מחר בקבינט היא צעד ממשי, היא תפתח לנו את האפשרות ולדעתי תקדם ותזרז ואפילו תזניק את הסיכויים לפתור את משבר הדיור".