קרנות פנסיה    

רווק בלי ילדים יכול להגדיל את החיסכון לפנסיה

מעודכן ל-12/2018

האם אפשר לבטל את ביטוח השארים? אם אתה רווק ובלי ילדים כן. מה צריך לעשות?

בבביטוחי פנסיה יש אפשרות להשאיר דמי שארים למקרה שנלך מהעולם. אנחנו יכולים לקבוע מי יקבל את דמי הביטוח על החיסכון הפנסיוני שלנו לאחר לכתנו. האם אפשר לוותר על ביטוח שארים?

רק מי שאין לו ילדים או בן או בת זוג רשאי לוותר על ביטוח שארים, וגם זאת בתנאי שהוא יזם את הפנייה לקרן הפנסיה ונקט את הצעדים הבאים

  •  לפנות אל חברת הביטוח שבה מתנהלת קרן הפנסיה ולמלא טופס בקשה לוויתור על ביטוח שאירים.
  • צירף צילום תעודת זהות כולל הספח, המעיד כי החוסך אינו נשוי ושאין לו ילדים

. עליו ליזום בכל שנתיים מחדש את הפנייה ולהבהיר כי אינו מעוניין בביטוח שארים, ולא הביטוח יחודש אוטומטית. אם החוסך מבוטח בביטוח מנהלים, הוא רשאי לוותר על סעיף המוטבים בלי קשר למצבו המשפחתי. אם החיסכון לקופת גמל, ממילא אין סעיף מוטבים או שארים בחיסכון, כך שהוסך אינו צריך להצהיר על כך מראש.

אם בכל זאת בחרת להתחתן או להביא ילד לעולם אפשר לחדש את ביטוח השארים, בקרנות הפנסיה חשוב לעשות זאת תוך 90 יום מרגע שינוי הסטטוס המשפחתי (כלומר תוך 90 יום ממועד הולדתו של הילד או ממועד הנישואין). אם לא. אם תעשה את זה בשלב מאוחר יותר, תעבור הליך הכולל שאלון  בריאותי מעיקרו, שבסופו ייתכן שייקבעו תנאים מיוחדים או מגבלות וסייגים לביטוח

למה לרצות לוותר על ביטוח שארים? אם אתה רווק חשוך ילדים, יש לזה גם יתרונות, אתה מגדיל את החיסכון ואת הקצבה שתקבל בעת הפרישה.כל מה שצריך לעשות הוא לא להתחתן או להביא ילדים עד גיל הפנסיה ולוודא שקרן הפנסיה יודעת מזה.

חוסכים משלמים לקצבת שארים למרות שהם לא צריכים; שווה לבדוק!

קרנות פנסיה מוזלות – האם כדאי לעבור?

דירוג קרנות פנסיה לפי תשואה