חדשות    

רשות השידור אין, קנסות יש

רשות השידור אין, קנסות יש

אף שהאגרה ורשות השידור כבר לא איתנו, משרד הגבייה והאכיפה שלח הודעות אזהרה ל-120 אלף חייבים שעליהם לשלם את האגרה עד 25 בדצמבר, אחרת יחויבו בריבית

רשות השידור כבר הרבה זמן לא קיימת, ועוד לפני ביטולה והחלפתה בתאגיד כאן בוטלה האגרה עבור מקלט הטלוויזיה. ובכל זאת יש מי שעדיין נדרש לשלם. כך שאם היה לכם חוב בעבר לרשות השידור שלא שילמתם, אתם עדיין חייבים.

המרכז לגביית קנסות של רשות האכיפה והגבייה יצא בחודשים האחרונים במבצע גבייה ל-120 אלף חייבים לרשות, שנעלמה מהעולם. אלו קיבלו מכתבי התראה לשלם את החוב עד 25 בדצמבר, ולא תצטרכו לשלם גם ריבית.

מדובר רק בחלק מחייבי האגרה לרשות השידור. אלו מצטרפים לחייבים שיש להם כבר תיק בהוצאה לפועל. יחד הם מגיעים ל-175 אלך חייבים לרשות. הקנסות הנדרשים מכלל החייבים מסתכמים ב-447 מיליון שקל.

יצוין שהאגרה הייתה חוב מוזר בארץ ובעולם, שטוב שהלך לעולמו, ובו על החייב היה לשלם אקטיבית את החוב בלי שנשלח לו חוב כלשהו, להבדיל מחשבונות חשמל או מים. הדברים הסתבכו אף יותר שהחיוב היה על כל מי שיש לו מכשיר טלוויזיה. בעידן של מציאות משתנה רבים מהמכשירים כלל לא היו מחוברים לשידורי טלוויזיה, ובכללם של רשות השידור. ולכן נוצר מצב של חייבים ייחודיים לרשות השידור.

 

אז למי בעצם משלמים אם אין רשות השידור?

את החובות גובים משרד הגבייה והאכיפה ועשרה משרדי עורכי דין. המרכז מנהל  740 אלף תיקים, של 120 אלף חייבים, 5 תיקים לחייב בממוצע, רוב החובות מ-2014-2013. סכום התיקים הכולל: 187 מיליון שקל, וגובה התיקים ללא ריבית: 123 מיליון שקל.  יש אנשים שחייבים עשרות אלפי שקלים. משרדי עורכי הדין  מנהלים הליכים  נגד 51 אלף חייבים נוספים. ויש גם חייבים שיש להם תיקים כפולים: בהוצל"פ ובמרכז לגביית קנסות. היקף החובות האלה עומד על 260 מיליון שקל, ורק 48 מיליון מתוכם הוסדרו. מרש הגבייה נחשב מרוכך יותר ומגיע ליותר פשרות עם החייבים.

למי פונים?

 

אם קיבלת חוב, תצטרכו לפנות למרכז הגבייה ולהוכיח שהחיוב אינו מצודק. ייתכן שתצטרפו כבר ל-4,000 פניו תיאלצו לחכות שלשוה תשובות רק כדי לשמוע תשובה.  אפשר לפנות גם לועדת מחיקות, המוסמכת למחוק חובות שאין לגביהם מחלוקת. זו כבר מחקה את חובותיהם של 150 פונים בסכום המגיע ל-80 אלף שקל.