שוק ההון    

תדיראן מכרה יותר מזגנים וההכנסות עלו ל-235 מיליון שקל

ההתחממות הגלובאלית מסייעת לתדיראן. העליה במספר המזגנים שנמכרו הביאו לגידול של כ-27 מיליון שקל במכירות של תדיראן הולדינגס שהסתכמו בכ-234.5 מיליון שקל לעומת כ-207.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, עליה של 12.9%.

הוצאות אחרות של 6.7 מיליון שקל ברבעון השני שנבעו מרישום הפחתה לירידת ערך בגין השקעה של הקבוצה בחברת עין ורד ב-2014 הביאו לירידה ברווח שהסתכם ברבעון השני בכ- 15.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 24.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017 שבו נרשמו הכנסות אחרות של 3.2 מיליון שקל שנבעו מרווח כתוצאה מעלייה לשליטה בחברת תדיראן אסקו-טק. בנטרול גורמים חד פעמיים הרווח הנקי של הקבוצה עלה ב-4.4%.

ה-EBITDA הסתכם בכ-29.5 מיליון שקל לעומת כ-29.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, קיטון של 1.1%. שיעור ה- EBITDA ברבעון השני של שנת 2018 עמד על כ- 12.6% בהשוואה ל- 14.4% ברבעון השני של שנת 2017. הקיטון ב- EBITDA נבע מהכנסה חד פעמית בגין עליה לשליטה באסקו-טק ברבעון המקביל. בנטרול הכנסה זו עלה ה- EBITDA ברבעון השני ב-10.7%.

תדיראן הולדינגס הודיעה כי תחלק דיבידנד של 11 מיליון שקל. במהלך הרבעון הראשון חילקה החברה דיבידנד בסך 20 מיליון שקל.

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה בה אמר לאחר פירסום הדו"חות כי: " אנו ממשיכים לממש את אסטרטגיית הקבוצה לפעול בכל הסגמנטים של מיזוג האוויר, תוך מתן מענה אופטימלי לצרכי לקוחותינו.

החל מתחילת השנה, אנו מפתחים את הפעילות הבינלאומית של הקבוצה, מתוך מטרה לייצר מקור רווח נוסף, על רקע מזג האוויר החם השורר בעולם, ובין היתר, במדינות שעד לפני שנים אחדות נחשבו למדינות בעלות מזג אויר נוח. אנו מאמינים כי הביקוש המאמיר למיזוג אויר בעולם, בשילוב עם היכולות הגבוהות בתחומי ייצור, הנדסה ופיתוח של הקבוצה, פותח בפנינו הזדמנות מצוינת בשוק הבינלאומי.

לאור האיתנות הפיננסית ויכולת ייצור המזומנים של הקבוצה אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות לצמיחה מתוך מטרה להמשיך וליצור ערך מתמשך עבור בעלי המניות של הקבוצה".

תדיראן הולדינגס פועלת בתחום היבוא, ייצור, שיווק, הפצה, ומכירה של מזגני אוויר ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, בעיקר תחת המותגים Tadiran, Amcor ו- Toshiba, וכן במתן שירותי אחריות ותחזוקה למוצרים אלו. כמו כן, עוסקת הקבוצה בפתרונות בתחום ההתייעלות האנרגטית. בנוסף, לחברה פעילות בתחום יבוא ושיווק מוצרי חשמל 'לבנים' ו- 'קטנים' תחת מותגים בבעלותה כגון Tadiran, Amcor ו- Crystal.