שוק ההון    

תשובה הצליח למחוק את דלק אנרגיה מהמסחר; נענתה הצעת הרכש של קבוצת דלק

דלק אנרגיה נמחקת מהמסחר בבורסה לאחר שבעלי ש-8.7% מבעלי המניות נענו להצעת הרכש של קבוצת דלק. יתרת המניות הנמצאות אצל בעלי מניות שלא נענו להצעה יירכשו באמצעות רכישה כפויה.

קבוצת דלק אשר החזיקה לפני ההצעה כ-88% מדלק אנרגיה היתה צריכה להשיג את היענותם של בעלי 7% מהון המניות על מנת שתוכל לבצע רכישה כפויה לשאר המניות הנותרות שבידי הציבור.

לפני ההצעה הזו ניסתה קבוצת דלק למחוק את מניות דלק אנרגיה כשבע פעמים מהמסחר בבורסה פעמים רבות אך בכל הנסיונות האלו לא הצליחה קבוצת דלק להשיג את ההיענות המינימאלית מבעלי המניות.

קרנות ההשתלמות של המורים והגננות היה הגוף הראשון להיענות להצעת הרכש של קבוצת דלק. קרן ההשתלמות הזו, המנוהלת על ידי פסח לנדסברג ואייל גבאי, היתה זו שהכשילה את הצעות הרכש הקודמות של קבוצת דלק למניות דלק אנרגיה.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, אמר לאחר הפרסום בדבר הצלחתה של הצעת הרכש כי הוא: "מברך על ההצלחה בהשלמת המהלך המשמעותי".

מקבוצת דלק נמסר כי: "מחיקת דלק אנרגיה מהמסחר תאפשר פישוט מבנה האחזקות וביטול שכבה בקבוצה, ותשיא ערך רב למחזיקי מניות קבוצת דלק וכן למחזיקי מניות דלק אנרגיה, שנענו להצעה. המהלך בוצע כחלק מאסטרטגיית הקבוצה למקד את פעילותה בתחום האנרגיה, וליהפך לשחקן מוביל בשוק הבינלאומי".

במסגרת הצעת הרכש הציעה מזומן. ההצעה הזו גילמה פרמיה של כ-20 ממחירה של דלק אנרגיה לפני ההצעה ושיקף לחברה שווי שוק של כ- 7.5 מיליארד שקל לדלק אנרגיה.

הצעת הרכש האחרונה של של קבוצת דלק היתה במרס 2018 פירסמה קבוצת דלק הצעת רכש למניות דלק אנרגיה. בהצעה הקודמת הציעה קבוצת דלק לבעלי המניות של דלק אנרגיה 636.4 שקל במזומן, 45 יחידות השתתפות של דלק קידוחים ו-0.85 מניות של קבוצת דלק. גם לאחר ששיפרה את הצעתה לא הצליחה קבוצת דלק להגיע למינימום הנדרש על מנת לבצע רכישה כפוייה למניות שבידי הציבור.