חדשות    

תשתיות והסדרה אין אבל עוד חברת קורקינטים שיתופיים נכנסת לישראל

הקורקינטים שוטפים את רחובות תל אביב. חודשים ספורים לאחר שהודיעה Bird, ענקית הקורקינטים השיתופיים העולמית, על כניסתה לישראל, הודיעה גם מתחרתה הגדולה ליים בייק (LimeBike) כי פעילות הקורקינטים השיתופיים שלה תעשה עלייה גם היא לישראל.

סגן נשיא ליים, קייאן קונטה, מסר מסר כי פעילותה של החברה בשתי ערים בישראל תתחיל בתוך כחודש. קונטה מסר כי  החברה נמצאת במגעים כבר כמה חודשים עם שתי רשויות וגופים בישראל.

אחת המשקיעות הגדולות בליים היא חברת  חברת המוניות Uber שהיתה חלק מסבב הגיוס האחרון של ליים שבו הושקעו בחברה כ-330 מיליון דולרלפי שווי של 1.1 מיליארד דולר אחרי הכסף. מאז הקמתה בגייסה ליים כ-500 מיליון דולר.

בנוסף לשתי החברות הבינלאומיות גם חברת אינוקים הישראלית מציעה שירות של השקרת קורקינטים ותשלום על פי שימוש.

השימוש בקורקינטים השיתופיים נעשה באמצעות שימוש באפליקציה ייעודית אשר מציינת בפני המשתמש את מיקומו של הקורקינט הזמין הקרוב אליו. טעינת הקורקינטים נעשית על ידי "אספני קורקינטים" אשר אוספים אותם ומטעינים אותם במשך הלילה. האספנים מתוגמלים בכסף עבור הטעינה של הקורקינטים.

השימוש בקורקינטים של בירד שכבר נמצאים בתל אביב עולה 5 שקלים ועוד 50 אגורות לדקה של רכיבה. זאת אומרת שחמש דקות של רכיבה יעלו כ-7.5 שקלים. יותר יקר מאוטובוס פנימי אבל יותר זול משעת חניה.

כניסתם של כלי תחבורה זולים וידידותיים לסביבה היא מבורכת אבל הבעייה היא שעד שלא תוסדר לחלוטין הנסיעה בהם בחוק, העלייה במספרם במדרכות וכבישי ישראל עלולה להביא לעלייה במספר הנפגעים בתאונות דרכים בהם מעורבים קורקינטים.

לפני מספר שבועות פורסם בוושינגטון פוסט כי בארה"ב נרשמה עלייה חדה במספר הנפגעים מתאונות על קורקינטים חשמליים שיתופיים.

בישראל מאלץ החוק את הרוכבים באופניים ובקורקינטים חדשים לרכוב בכביש במקומות שבהם אין שבילי אופניים וסביר להניח חשכשיתפרסמו הנתונים הרשמיים יתברר שגם בישראל נרשמה עלייה חדה בשיעור התאונות הקטלניות בהם מעורבים הקורקינטים.

כלי התחבורה החשמליים חלשים בהרבה מכלי התחבורה המשתמשים איתם בדרך ובהתחשב בתרבות הנהיגה בארץ, כל עוד לא מוסדר לחלוטין הנושא של כלי תחבורה חשמליים ולא נבנית תשתית מתאימה, מדובר במגמה מסוכנת.