רפאל מערכות ואביחי סטולרו הגישו הצעה לרכישת חברת אירונאוטיקס בדרך של מיזוג משולש הופכי, תמורת 430 מיליון שקל. מדובר בפרמיה של 105 על מחיר השוק, ובתגובה עולה המניה בכ-10%.
העלייה מביאה אותה לשווי של כ-430 מיליון שקל, וזאת אחרי שגייסה מהציבור בהנפקה לפני שנה בשווי של קרוב ל-1 מיליארד שקל.
רפאל עוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות חימוש מתקדמות שכוללות את מערכות ההגנה לטנקים מסוג מעיל רוח, ומערכות ההגנה מפני טילים ורקטות מסוג שרביט קסמים וכיפת ברזל. אירונאוטיקס חזקה בתחום המל"טים ונראה שזה מה שמושך את רפאל. ייתכן שייהיו מתעניינים נוספים, אם כי, חשוב להזכיר כי אירונאוטיקס נמצאת בבעיה על רקע בדיקה/ חקירה של הרשויות לגבי מכירה ושימוש בציוד במדינה מסוימת.
יו"ר אירונאוטיקס הוא האלוף במילואים ידידיה יערי, שכיהן במשך שנים ארוכות בתפקיד מנכ"ל רפאל. בעלות השליטה על החברה הם הקרנות KCPS, ויולה ובראשית. המנכ"ל שלה הוא עמוס מתן.
מרפאל נמסר: "כחלק מהרחבת פעילותה, בעיקר בשווקים הבינלאומיים וגם על ידי מיזוגים ורכישות, רפאל החליטה ביחד עם איש העסקים אביחי סטולרו להגיש הצעה לרכישת אירונאוטיקס בשווי של 430 מיליון שקל. היכולות של רפאל בתחומי התקשורת, סגירת מעגלי האש וכדומה, בשילוב היכולות של אירונאוטיקס יאפשרו לה להציע ללקוחות בארץ ובחו"ל מערכות מתקדמות עם עלות-תועלת מוכחת".
פואמיקס פרסמה דוחות כספיים לרבעון השני של 2018. אבל המשקיעים מתעניינים בתוצאות שני ניסויים שנמצאים בשלב השלישי שיכולים לקחת את החברה למעלה, או מנגד להוריד אותה לתחתית.
פואמיקס (FOMX ) הנסחרת בוול-סטריט צפויה לפרסם ברבעון השלישי את תוצאות ניסוי שלב 3 במוצר הדגל FMX101, קצף מינוציקלין לטיפול באקנה, וכן את תוצאות ניסויי שלב 3 במוצר FMX103, קצף מינוציקלין לטיפול ברוזציאה, בתחילת הרבעון הרביעי השנה
החברה מתמחה בפיתוח ומסחור תרופות למחלות עור על בסיס פלטפורמת קצף הנמצאות בשלבי פיתוח קליניים מתקדמים. במקביל לדוחות הכספיים דיווחה החברה על האירועים החשובים ברבעון ואלו שצפויים בהמשך –
- גויס המטופל האחרון בניסוי FX2017-22בשלב 3, להערכת היעילות והבטיחות של מוצר FMX101, קצף מינוציקלין 4% לטיפול באקנה בדרגה בינונית עד חמורה, והחל לקבל טיפול. תוצאות הניסוי צפויות ברבעון השלישי של 2018.
- גויס המטופל האחרון בניסויים FX2016-11 ו-FX2016-12 בשלב 3, להערכת היעילות והבטיחות של מוצר ה-FMX103, קצף מינוציקלין 1.5% לטיפול ברוזציאה, והחל לקבל טיפול. תוצאות הניסוי צפויות בתחילת הרבעון הרביעי של 2018.
- באפריל 2018 גייסה החברה כ-16.1 מיליון דולר נטו, באמצעות הקצאת כ-2.9 מיליון מניות רגילות של החברה לקרן אורבימד, במחיר של 5.5 דולר למניה.
מזומנים, שווי-מזומנים והשקעות – נכון ל-30 ביוני 2018, לחברה 56.4 מיליון דולר במזומנים ובהשקעות, בהשוואה ל-76.4 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2017. החברה מעריכה כי יש בידיה את המשאבים הכספיים הדרושים למימון שתי תוכניות הפיתוח המרכזיות שלה להשלמת הניסויים הקליניים בשלב 3 ל-FMX101 ו-FMX103 והגשת NDA עבור FMX101.
תוצאות כספיות לרבעון השני של 2018 – הכנסות החברה ברבעון השני של 2018 הסתכמו ב-964 אלף דולר, עלייה של 166 אלף דולר או 20.8% בהשוואה ל-798 אלף דולר ברבעון השני של 2017. העלייה נובעת בעיקר מגידול בתמלוגים מחברת באייר בעבור מכירות קצף Finacea®.
- הוצאות המחקר והפיתוח הסתכמו ב-16.8 מיליון דולר, עלייה של 2.9 מיליון דולר או 20.9% בהשוואה ל-13.9 מיליון דולר ברבעון השני של 2017. הגידול נבע בעיקרו מעלייה של 3 מיליון דולר בהוצאות המחקר והפיתוח המיוחסות לניסויים הקליניים בשלב 3, של FMX101 ו-FMX103, כמו גם מגידול של 688 אלף דולר בהוצאות שכר ונלוות, כולל תשלום מבוסס מניות וכן מהעלאות שכר וגידול בכח האדם של החברה, בקיזוז ירידה של כ-1 מיליון דולר בגין פיצויים לאחד ממייסדי החברה, ברבעון המקביל אשתקד.
- הוצאות שיווק, הנהלה וכלליות הסתכמו ל-2.9 מיליון דולר, ירידה של 542 אלף דולר או 15.5% בהשוואה ל-3.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהוצאות נבעה בעיקר מירידה של 1.2 מיליון דולר בגין פיצויים לאחד ממייסדי החברה ברבעון השני של 2017, שקוזזה בעלייה של 280 אלף דולר בהוצאות שכר ונלוות, כולל תשלום מבוסס מניות וכן מהעלאות שכר וגידול בכח האדם של החברה, עלייה של 360 אלף דולר בהוצאות ייעוץ ועלייה של 150 אלף דולר בהוצאות שכירות, תחזוקה ומשרד.
- ההפסד הנקי הסתכם ב-18.6 מיליון דולר, או 46 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 16.4 מיליון דולר, או 44 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.
תוצאות כספיות למחצית הראשונה של 2018:
- הכנסות החברה בששת החודשים הראשונים של 2018 הסתכמו ב-1.9 מיליון דולר, עלייה של 145 אלף דולר או 8.4% בהשוואה ל-1.7 מיליון דולר בששת החודשים הראשונים של 2017. העלייה נובעת בעיקר מגידול בתמלוגים מחברת באייר בעבור מכירות קצף Finacea®.
- הוצאות המחקר והפיתוח הסתכמו ב-39.7 מיליון דולר, עלייה של 13.1 מיליון דולר או 49.2% בהשוואה ל-26.6 מיליון דולר בששת החודשים הראשונים של 2017.
- הוצאות שיווק, הנהלה וכלליות הסתכמו ל-6.7 מיליון דולר, עלייה של 437 אלף דולר או 6.9% בהשוואה ל-6.3 מיליון דולר במחצית הראשונה אשתקד.
- ההפסד הנקי הסתכם ב-44.6 מיליון דולר, או 1.15 דולר למניה, בהשוואה להפסד של 30.8 מיליון דולר, או 82 סנט למניה, במחצית המקבילה אשתקד.
קבוצת ישראכרט מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2018. הרווח ברבעון ירד בכ-15 מיליון שקל כתוצאה מהוצאות הכרוכות בהיפרדות של ישראכרט מבנק הפועלים. נזכיר כי בנק הפועלים הגיש טיוטת תשקיף להנפקת ישארכרט בבורסה, ואחת מהדרכים הסבירות להיפרדות היא חלוקת מניות ישארכרט כדיבידנד בעין לבעלי המניות של בנק הפועלים.
ישראכרט מדווחת כי מחזור העסקאות ברבעון השני הסתכם בכ-37.4 מיליארד שקל, לעומת כ-35.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2017. מדובר בגידול של 6% בהיקף העסקאות משנה לשנה.
ישראכרט מדווחת על גידול של כ-3% במספר הכרטיסים שעומד כיום על כ-5.1 מיליון כרטיסים לעומת כ-4.95 מיליון כרטיסים בסוף הרבעון המקביל ב-2017.
מישראכרט נמסר כי הכנסותיה ברבעון השני הסתכמו בכ-572 מיליון שקל לעומת כ-553 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, גידול בשיעור של 3%.
הרווח הנקי הסתכם ברבעון השני בכ-89 מיליון שקל, בהשוואה ל- 104 מיליון שקל הרבעון המקביל ב-2017, קיטון בשיעור של 14% הנובע בעיקרו מהוצאות חד פעמיות הקשורות להיפרדות מבנק הפועלים.
הכנסות הריבית, נטו ברבעון השני הסתכמו בכ-76 מיליון שקל, לעומת כ-68 מיליון שקל בתקופה המקבילה הרבעון המקביל ב-2017, גידול בשיעור של 12%.
הוצאות התפעול ברבעון השני הסתכמו ב- 178 מיליון שקל, בהשוואה ל- 165 מיליון שקל בתקופה מקבילה הרבעון המקביל ב-2017, גידול בשיעור של 8%.
הוצאות בגין מכירה ושיווק ברבעון השני הסתכמו ב- 102 מיליון שקל, בהשוואה ל- 89 מיליון שקל בתקופה מקבילה הרבעון המקביל ב-2017, גידול בשיעור של 15%.
בחברת ישראכרט, שהיא חלק מקבוצת ישראכרט, הסתכמו ההכנסות מעסקאות בכרטיסי אשראי בכ-206 מיליון שקל לעומת כ-213 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, קיטון בשיעור של 3.3%.
ההכנסות של חברת ישראכרט בגין מחזיקי כרטיסי אשראי הסתכמו ברבעון ברבעון השני בכ-177 מיליון ש"חלעומת כ-162 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, גידול בשיעור של 3.9%.
הרווח הנקי של חברת ישראכרט הסתכם הרווח הנקי בכ-76 מיליון ש"חלעומת כ-92 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, קיטון בשיעור של 4.1%.
ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט, אמר היום בהתייחס לתוצאות הכספיות של הקבוצה:
"למרות האתגרים הקיימים בשוק, ישראכרט ממשיכה לצמוח בהיקפי פעילותה ולהוביל את שוק האשראי בישראל. מחזור העסקאות עלה ב- 6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יתרות האשראי לאנשים פרטיים גדלו בכ- 10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד2017. הרווח הנקי של קבוצת ישראכרט לחציון הראשון של 2018 הסתכם ב-158 מיליון שקל לעומת 180 מיליון שקל המקבילה אשתקד, קיטון של כ-12% , קיטון המוסבר ברובו מהוצאות חד פעמיות בגין תהליך ההפרדות מבנק הפועלים .
הועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה את תוכנית גני אז"ר. על פי התוכנית ייבנו כ-2,300 דירות בתחום השיפוט של עיריית רמת גן. התוכנית הופקדה בשנת 2017 וקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י).
התכנית כוללת 1,965 דירות, מתוכן 393 דירות קטנות, ועוד כ-300 דירות המיועדות לטובת דיור מוגן. כמו כן יוקצו 30 אלף מ"ר למבני ציבור, 120 אלף מ"ר לתעסוקה, עשרת אלפים מ"ר למסחר ו-85 אלף מ"ר לשטחים פתוחים. על פי התוכנית חלק מהבניינים יהיו בגובה של 10 קומות וחלקם במגדלים בני 25-30 קומות.
רשות מקרקעי ישראל מסרה כי: "מיקום המגורים, החזיתות המסחריות, היעודים הציבוריים, ושטחי המסחר והתעסוקה, מאפשר ומעודד שימוש בתחבורה ציבורית, באופניים וברגל, למגוון רחב של אוכלוסיות. עירוב השימושים המוצע בתכנית מאפשר פעילות רצופה לאורך רוב שעות היום והערב".
בהתייחסות להיקף שטחי הציבור בתוכנית אומרים ברמ"י שמדובר בהיקף שייתן מענה לנדרש עבור אוכלוסיית היעד וכולל גם שטחי עתודה נוספים הנדרשים ליישוב בתיאום עם העירייה.
התכנית ממוקמת צפונית לציר הקו הסגול המתוכנן של הרכבת הקלה וסמוך לכביש 461.
התכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל באמצעות מתכננת מרחב תל אביב גילי טסלר. החברה המתכננת היא חברת וקסמן גוברין ואדריכל התכנית הוא רפי לרמן ז"ל.
מתכננת המרחב, גילי טסלר אמרה: "התכנית היא חוליה חשובה ומהווה את השלמת תמונת העתיד באזור בקעת אונו. תכניות בקעת אונו בשטחי מחנות תל השומר ואזור כפר אז"ר קודמו על ידי רשות מקרקעי ישראל ואושרו על ידי הועדה לתכניות מיוחדות למגורים במהלך 5 השנים האחרונות".
שוק הקריפטו הכולל את כל המטבעות הוירטואלים היה בשיא לפני כ-8 חודשים, אבל מתחילת השנה הוא כבר איבד יותר מ-50% מערכו. היקף המטבעות הוירטואליים – כ-1,800 מטבעות.
המטבע המוביל – הביטקוין שאחראי על מחצית משווי כל המטבעות ( כל המטבעות – כ-220 מיליארד דולר), צנח ב-11% בגלל חשש שרשות ניירות ערך האמריקנית לא תאשר את הנפקת תעודת הסל על הביקטוין. רשות ניירות ערך האמריקנית ה-SEC דיווחה כי היא דוחה את הגשת ההחלטה על בקשה לתעודות סל (ETF) על ביטקוין.
ה-ETF עשוי להיות דרך מעניינת למשקיעים מוסדיים להיכנס לעולם הקריפטו בצורה בטוחה יותר מאשר לרכוש ביטקוין ישירות בזירות מסחר למטבעות דיגיטליים.
נניח שיש לכם אפשרות לבחור בין שני מוצרים – האחד מיוצר בישראל – מוצר כחול לבן והשני מיוצר בחו"ל. אם הם באותו מחיר, אתם אמורים להיות אדישים אבל כנראה שהסנטימנט לשוק המקומי ולטובת התעשייה והכלכלה המקומית, יגרמו לכם לבחור במוצר הישראלי. אבל אם המוצר הישראלי יקר יותר – מה תעשו אז?
ובכן, הכל זה כסף. כלכלית אתם אמורים לבחור במוצר בחו"ל. אין סיבה שלא תפעלו כך – אתם לא פראיירים, ואתם לא אמורים לסבסד את התעשייה הישראלית. אם המדינה חושבת שהיא צריכה להשאיר כאן תעשייה מסוימת שקשה לה להתחרות במחירים המיובאים, שתתמוך בה. אבל, זה לא אמור להיות קשור לצרכן המקומי. הוא צריך לבחור במוצר הזול ביותר (בהינתן שמבחינה איכותית הם זהים). זה עלול לגרום להבנה והפנמה שיש כאן תעשיות לא כלכליות שחיות בגלל סבסוד – אזרחי או ממשלתי. אבל אם אין לחברות האלו הצדקה כלכלית במקודם או במאוחר הן יפלו.
והנה שר האוצר וצוות שרים נוספים, ובכירי האוצר, החליטו לנסות ולת עדיפות לכלכלה המקומית. בדיון שהתקיים בלשכת שר האוצר הוחלט על הקמת צוות ממשלתי בראשות החשב הכללי ובהשתתפות אגף התקציבים ומשרד הכלכלה והתעשייה לבחינת העדפת רכש כחול לבן
הצוות יגיש מסקנותיו לשר האוצר ושר הכלכלה והתעשייה עד ל-15.10.18
בדיון השתתפו שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, סגן שר האוצר איציק כהן, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, החשב הכללי רוני חזקיהו, הממונה על התקציבים שאול מרידור, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ומנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל. הצוות ייפגש עם גורמים רלבנטיים, וביניהם התאחדות התעשיינים וההסתדרות.
באשר לקביעת כללי מקור הקובעים מהו מוצר ישראלי להעדפת תוצרת הארץ, השר הנחה את החשכ"ל להשלים את העבודה עד לסוף ספטמבר.
בנוסף, נדונה בישיבה המחלוקת אודות רכש הגומלין והעדפת תוצרת הארץ בחברות האוטובוסים. במקרה זה מסתמן כי ההחלטה תהיה שמירה על מנגנון העדפת תוצרת הארץ, כך שמחיר רכש אוטובוס המורכב בישראל לא יהיה יקר ביותר מ-15% לעומת אוטובוסים מיובאים על ידי ספק זר. השר הנחה את גורמי המקצוע לבחון סוגיה זו, בכפוף להיבטים המשפטיים.
סיווה (CEVA) פרסמה תוצאות מאכזבות לרבעון השני של השנה. במקביל הורידה החברה את התחזית השנתית, עקב חולשה ממושכת בשוק הסמארטפונים בסין, המלווה בבעיות של חברת ZTEשנפגעה מסנקציות של ארה"ב ואובדן נתח שוק של לקוח סיני נוסף.
"אנו מעריכים כי רצף האירועים השליליים מגביר את חוסר הוודאות לגבי תזמון הכנסות סיווה, ובשלב זה נותרים בהמלצת Perform, אך מעריכים כי בשנת 2019 ישנן הזדמנויות רבות לחידוש צמיחה בחברה" כותבים באופנהיימר, אך מורידים את תחזית הרווח השנתית ל-2018 ו-2019.
ברבעון השני 2018 רשמה סיווה הכנסות של 17.5 מיליון דולר, ירידה שנתית של 15%, עם רווח נקי של 0.04$ למניה, נמוך מהצפי של 19.1 מיליון דולר ו-0.11$ למניה. הכנסות מתמלוגים ירדו בשיעור שנתי של 29%, עם ירידה של 50% במכירות הקשורות לשוק הסלולר, שקוזזה חלקית כנגד עליה של 91% בתחומים אחרים כגון Wifi, בלוטות' ומולטימדיה. הכנסות מהסכמי רישוי רשמו ירידה שנתית מתונה של 3%.
הנהלת סיווה הורידה את תחזית ההכנסות לשנת 2018 כולה ל-80 מיליון דולר, לעומת הצפי הקודם של 89 מיליון דולר, על רקע ירידה צפויה של 10% בהכנסות מתמגולים ברמה שנתית. ירידה זו נובעת בעיקר משני לקוחות סיניים של סיווה, חברת ZTE שנפגעה מסנקציות של ארה"ב ולקוח אחר שאיבד נתח שוק, וזאת בנוסף לחולשה כללית ממושכת בשוק הסמארטפונים הסיני. כנגד חולשה זו, הנהלת סיווה צופה השפעה חיובית במחצית השניה של 2018 ממכירות אפל, המשתמשת בשבביBaseband של אינטל, לקוחה של סיווה.
"אנו מאמינים כי בשנת 2019 ישנן עדיין הזדמנויות צמיחה רבות עבור סיווה, במיוחד בתחומי תחנות בסיס של הסלולר וה-IoT, שני תחומים בעלי צמיחה דו-ספרתית ארוכה" כותבים באופנהיימר ומוסיפים – "יחד עם זאת, נוכח חוסר הוודאות לגבי פעילות החברה בשוק ה-Baseband העיקרי ברבעונים הקרובים, אנו נותרים בהמלצת Perform וממתינים לסימנים ברורים לשיפור בפרופיל הצמיחה של החברה".
מג'יק, המפתחת ומספקת פתרונות לפיתוח יישומים ולאינטגרציה עסקית ומתן שירותי ייעוץ בתחום ה-IT, דיווחה על תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השני. התוצאות היו בהתאם לתחזית, והחברה גם אישרה את התחזית לשנה כולה. מג'יק השלימה לפני מספר חודשים גיוס הון שאמור לשרת את הצמיחה שלה. פעילים בשוק מעריכים כי החברה מתכננת רכישה של חברה או פעילות.
מג'יק מדווחת כי ההכנסות ברבעון השני של 2018 עלו בכ-7% והסתכמו ב- 70.2 מיליון דולר, לעומת 65.5 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2017.
הרווח התפעולי ברבעון השני של 2018 עלה בכ-26% והסתכם ב- 8.0 מיליון דולר, לעומת 6.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP ברבעון השני של 2018 עלה בכ-9% והסתכם ב- 9.8 מיליון דולר, לעומת 9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של מג'יק ברבעון השני של 2018 עלה בכ-60% והסתכם ב- 5.7 מיליון דולר, או 12 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 3.6 מיליון דולר, או 8 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות מג'יק על בסיס Non-GAAP ברבעון השני של 2018 עלה בכ-22% והסתכם ב-7.0 מיליון דולר, או 16 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 5.7 מיליון דולר, או 13 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון המקביל אשתקד.
נכון ל-30 ביוני 2018, היו בקופת החברה מזומנים, שווי מזומנים, פקדונות לזמן קצר וניירות ערך בקיזוז הלוואות בסכום של 56.4 מיליון דולר.
מג'יק מוסרת כי היא ממשיכה עם תחזיתה הקודמת לשנת 2018 וצופה כי ההכנסות השנתיות יהיו בטווח שבין 283 ל-293 מיליון דולר, המשקף שיעור צמיחה שנתי של 10%-14%.
דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד עבור המחצית הראשונה של 2018 בסכום של 15.5 סנט למניה ובסכום כולל של כ- 7.6 מיליון דולר, המהווים 75% מהרווחים בתקופה.
גיא ברנשטיין, מנכ"ל מג'יק תעשיות תוכנה אמר לאחר פרסום הדו"חות: "התוצאות החזקות ברבעון ובמחצית הראשונה של השנה, הן במונחי הכנסות והן במונחי רווח, משקפות את התנופה המרשימה שיש למג'יק בכל השווקים והטריטוריות בהן היא פועלת, ומוכיחות את הצלחת האסטרטגיה שלנו. אנו שמחים על השקת הטכנולוגיה החדשה ופורצת הדרך שלנו בתחום פיתוח האפליקציות, Magic xpa 4.0, אשר כבר צוברת עניין רב בקרב לקוחותינו, המעניקה גישה לטכנולוגיות החדשות ביותר ומאפשרת פיתוח קל ומהיר של אפליקציות ברמה גבוהה." ברנשטיין הוסיף ואמר כי "אנו מוסיפים לגדול בתחום השותפויות העסקיות בשוק האינטגרציה הצומח וממשיכים להשקיע בלקוחותינו הקיימים והחדשים, כמו גם במנועי הצמיחה הרבים שלנו בהם המובייל, הענן והביג-דאטה, על מנת למקסם את הערך הן ללקוחותינו והן לבעלי המניות של החברה".
מג'יק מספקת ומפתחת פלטפורמת פיתוח אפליקציות ופתרונות אינטגרציה עסקיים מבוססי ענן ו-On-Premise. לחברה שותפויות עסקיות עם יצרניות תוכנות IT מובילות כגון: SAP, salesforce.com, Oracle ו-IBM. החברה הוקמה בשנת 1983 ומשרדיה נמצאים באור יהודה.
בית ההשקעות אופנהיימר מותיר את המלצת ה-OUTPERFORM על סייברארק ומעלה את מחיר היעד של המניה ל-74$.
המנייה שרשמה אתמול ירידה של 2.34 אחוזים עולה במסחר הטרום פתיחה בכ-10% לשער של 68 דולר למניה.
סייברארק דיווחה על הכנסות בסך של כ-77.7 מיליון דולר, עלייה של כ-35% לעומת הריבעון המקביל ב-2017, מעל לתחזיותיה עצמן שעמדו על טווח של כ-72-73.5 מליון דולר ומעל לתחזיות האנליסטים שעמדו על 72.9 מיליון דולר.
גם הרווח למניה שעמד על 0.36 דולר הוא מעל לתחזית האנליסטים שעמדה על 0.24 דולר למניה.
התחזית המעודכנת של סייברארק לרבעון השלישי היא שהכסותיה יהיו בטווח של 77.75-79.25 מיליון דולר. זוהי רמת הכנסות גבוהה בכ-20% מההכנסות שרשמה סייברארק ברבעון השלישי אשתקד.סייברארק סיפקה תחזית שהרווח למניה על בסיס Non GAAP יהיה 28-25 סנט למניה.
אודי מוקדי, יו"ר ומנכ"ל סייברארק, אמר לאחר פרסום התוצאות כי " עקפנו את התחזיות שלנו בכל הפרמטרים, הצגנו גידול ברור בהכנסות, ברווחים ובתזרים המזומנים. הגידול בהכנסות נבע מכך שביצענו היטב את התכנית העסקית של החברה וגם עקב ביקוש מוצק מלקוחות חדשים וישנים כאחד".
באופנהיימר מאמינים שסייברארק תמשיך לספק תוצאות חזקות ב-2018 אשר ינבעו מביקושים חזקים ומיכולתה של סייברארק לספק פתרונות חדשניים. באופנהיימר מעלים את מחיר היעד של המניה מ-65 דולר ל-75 דולר.
סייברארק פועלת בתחום האבטחה הארגונית תוך הגנה מפני מתקפות סייבר המסתתרות מאחורי הרשאות של חשבונות פנימיים. לסייברארק סניפים באוסטרליה, איטליה, ארה"ב, בריטניה, גרמניה, הולנד , טורקיה, ישראל, סינגפור וצרפת.
אבן קיסר פירסמה את תוצאות הרבעון השני של 2018. החברה מותירה ללא שינוי את התחזית לשנת 2018 ל-EBITDA מתואמת, אשר צפויה להיות בין 74 ל- 82 מיליון דולר. בחברה מצפים כי לשינוי בשערי החליפין יהיה השפעה שלילית בהיקף של כ- 10 מיליון דולר על המכירות ולפיכך צופה כעת כי הכנסותיה בשנת 2018 יתכנסו לכיוון חלקה האמצעי-נמוך של תחזית ההכנסות השנתית של 590 -610 מיליון דולר שניתנה בעבר.
מניות החברה הנסחרות בנסדא"ק רושמות עלייה של כ-1.7% במסחר הטרום פתיחה.
הרווח הנקי של החברה הסתכם ב- 11.0 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, בהשוואה ל- 14.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המדולל למניה הסתכם ברבעון השני ב- 32 סנט, מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 25 סנט ובהשוואה לרווח מדולל למניה של 42 סנט ביחס ברבעון המקביל אשתקד.
החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד בסך 15 סנט למניה.
הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-149.2 מיליון דולר, בדומה להכנסות של 148.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. על בסיס שערי חליפין קבועים, הכנסות החברה ברבעון השני ירדו ב- 1.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לדבריע החברה שיפור במכירות בקנדה, אירופה ושאר העולם התקזז בעקבות ביצועים מתונים יותר בארה"ב ובישראל. ציפיות האנליסטים עמדו על הכנסות של כ-152.3 מיליון דולר.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני עמד על 32.4% לעומת 34.9% ברבעון המקביל אשתקד. את הירידה בשיעור הרווח הגולמי מסבירים בקיסר בעיקר במורכבות גבוהה יותר במוצרים ואתגרי ייצור בישראל, אי יעילות הקשורה למלאים ולוגיסטיקה ועלייה במחירי חומרי גלם. גורמים אלה, לטענת קיסר, קוזזו בחלקם על-ידי שיפור משמעותי בביצועים במפעל החברה בארה"ב. הרווח הגולמי גדל בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2018, בעיקר כתוצאה מהיקפי מכירות גבוהים יותר ועליה במחירי מכירה ממוצעים, שיפור בייצור בישראל ובארה"ב וצמצום אי היעילות בנוגע למלאים ולוגיסטיקה.
ההוצאות התפעוליות ברבעון השני של 2018 הסתכמו ב-35.1 מיליון דולר שהיוו 23.5% מסך ההכנסות, זאת בהשוואה להוצאות תפעוליות בסך-32.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, שהיוו 21.9% מההכנסות. בנטרול הוצאות הקשורות להסכמי פשרה והפסד מותנה, גדלו ההוצאות התפעוליות ל- 21.7% מההכנסות, לעומת 20.9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל גידול בהוצאות השיווק והמכירות, בנוסף להוצאות חד-פעמיות בסך של כ- 1.2 מיליון דולר הקשורות בעיקר להעתקת מיקום מטה החברה בארה"ב.
הרווח התפעולי ברבעון השני של 2018 הסתכם ב-13.3 מיליון דולר, שיעור של 8.9% מההכנסות, בהשוואה ל-19.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, שהיווה 13.0% מההכנסות.
ה-EBITDA המתואמת, שאינה כוללת עלות תגמול מבוסס מניות, הוצאות בגין הסכמי פשרה והפסד מותנה והוצאות חד פעמיות, הסתכמה ב- 24.6 מיליון דולר ברבעון השני המהווה שיעור של 16.5% מההכנסות. זאת, בהשוואה ל-EBITDA מתואמת של 29.6 מיליון דולר, שיעור של 19.9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
יעיר אורבוך, המנכ"ל הזמני של אבן קיסר, התייחס לתוצאות הרבעון השני של 2018: "תוצאות הרבעון השני מעידות על שיפור תפעולי ניכר בהשוואה לביצועי החברה ברבעון הראשון של השנה, הבא לידי ביטוי בגידול משמעותי ברווחיות הגולמית. במקביל, עלינו לממש בצורה טובה יותר את ההזדמנות המשמעותית בשוק משטחי הקוורץ, במיוחד בצפון אמריקה, ולהמשיך לשפר את ביצועינו. במחצית השנייה של שנת 2018, אנו נוקטים צעדים למינוף הפלטפורמה הגלובאלית שלנו, המותג החזק, המוצרים החדשניים והאיתנות הפיננסית במטרה להניב תשואות גבוהות יותר. בעוד שאתגרי הייצור בישראל, העלייה במחירי חומרי הגלם והתנודתיות בשערי החליפין צפויים להמשיך להוות אתגרים לחברה, אנו משפרים את פעילות הייצור שלנו ואת מערך המכירה וההפצה בארה"ב בכדי למצב את החברה להמשך שיפור בשנת 2019".
אופקו מדווחת על ירידה של 63% בהפסד הנקי לרבעון ל-6.2 מיליון דולר או 1 סנט למניה לעומת הפסד נקי של 16.9 מיליון דולר או 3 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2017. תחזיות האנליסטים עמדו על הפסד למניה של 0.7.
המשקיעי, שהופתעו לטובה, מעלים עכשיו את שער המנייה בכ-5%.
ההכנסות הסתכמו בכ-263.7 מיליון דולר לעומת הכנסות שלכ- 292.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.
הכנסות ממוצרים ברבעון כוללות הכנסות מ-RAYALDEE בסך של כ-4.8 מיליון דולר.
הכנסות משירותים הסתכמו בכ-216.1 מיליון דולר לעומת כ-233.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב 2017.
ברבעון השני של 2017 נכללו הכנסות חד פעמיות בסך 10 מיליון דולר בגין תשלום אבן דרך עבור VARUBI. הרבעון השני של 2018 כלל קיטון בהוצאות תמורה מותנית בסך 15.4 מיליון דולר.
אופקו מוסרת כי מספר המרשמים לתרופת ה-RAYALDEE גדל ברבעון השני של 2018 ב-467% בהשוואה לזה ברבעון השני של 2017 וב-36% בהשוואה לזה ברבעון הראשון של 2018. נכון ל-1 באוגוסט 2018 יותר מ-83% מהחולים הינם בעלי כיסוי ביטוחי ל-RAYALDEE.
כמו כן נמסר מאופקו, נרשם גידול של 10% בשימוש בבדיקת ה-4Kscore ברבעון השני של 2018 בהשוואה לזה ברבעון השני של 2017.
אופקו מדווחת גם על ההתפתחות בניסויים הקליניים ברבעון. אופקו מוסרת כי נמשך גיוס החולים לניסוי הקליני שלב 2b ב-SARM לטיפול בערמונית מוגדלת (BPH), הושלם גיוס 225 החולים לניסוי הקליני הגלובלי שלב 3 ב-Somatrogon (hGH-CTP) לטיפול במחסור בהורמון גדילה בילדים,
נמשך גיוס החולים לניסוי הקליני היפני שלב 3 ב-Somatrogon לטיפול במחסור בהורמון גדילה בילדים, הושלם גיוס החולים לניסוי הקליני שלב b2 ב-GLP1-Glucagon agonist לטיפול בסוכרת סוג 2 והשמנת יתר והוגש PMA ל-FDA עבור מערכת ה-Claros לבחינת רמות ה-PSA לאבחון סרטן הערמונית אצל הרופא.
ניסוי שלב 2 שצפוי להתחיל ברבעון השלישי הוא הרחבת ההתוויה של מוצר ה-RAYALDEE לחולי דיאליזה הסובלים מיתר פעילות שניוני של יותרת בלוטת התריס (secondary hyperparathyroidism). מתבצע בשותפות עם Vifor Fresenius ו Japan Tobacco עבור חולי כליות שלב 5. הניסוי צפוי להתחיל ברבעון השלישי של 2018.
הניסוי השני הוא באנטגוניסט NK-1 לטיפול בגרד בחולי כליות שלב 5 תחת דיאליזה. החברה הגישה IND ל-FDA, וניסוי שלב 2a במינון יחיד מתחיל.