בית ההשקעות אופנהיימר בתחזית חיובית על פריגו, וזה בשעה שתחום הגנריקה בו פועלת החברה בדעיכה. לפריגו יש נוסף לגנריקה זרוע פעילות חזקה – OTC תרופות מעבר לדלפק, ויחד עם תרופות נישתיות נוספות באופנהיימר סבורים שהתמהיל מייצב אותה בעמדה טובה ביחס לשחקניות אחרות.
"לקחנו חלק במפגש משקיעים שערכה הנהלת חברת Perrigo (PRGO) לסיכום דו"חות הרבעון הרביעי של 2017. במפגש השתתפו מר Ron Winowiecki, סמנכ"ל הכספים של החברה ומר איציק מעיין, סגן נשיא בתחום ה-International Finance. מניית Perrigo מסוקרת באופנהיימר בדירוג Outperform עם מחיר יעד של 98$", כותבים האנליסטים בסקירה על החברה ומעדכנים – "ביום שישי האחרון פרסמה פריגו דו"חות לרבעון הרביעי של 2017, הדו"חות הראשונים של מנכ"ל החברה החדש, מר Uwe Röhrhoff , שנכנס לתפקידו לפני 6 שבועות. תוצאות הרבעון היו טובות מהתחזיות המוקדמות של השוק, כאשר תחזית החברה לשנת 2018 תאמה את תחזיות הקונצנזוס. אנו ממשיכים להחזיק בתיזה חיובית בנוגע למניית PRGO בשל מעמדה החזק בשוק ה-OTC Store Brand ובשל הצעדים מציפי הערך שביצעה החברה ברבעונים האחרונים, שכוללים יציאה מפעילויות לא רווחיות והורדה מסיבית של היקף החוב, שמאפשרת לחברה כעת גם לבצע רכישה עצמית של מניות ולבחון חזרה לפעילות בגזרת ה-M&A. אנו מדרגים את מניית PRGO ב-Outperform, עם מחיר יעד של 98$.
"להלן הנקודות המרכזיות מהדו"חות הרבעוניים של פריגו וכן מהמפגש עם הנהלת החברה:
– פריגו דיווחה ברבעון הרביעי על הכנסות של 1.28 מיליארד דולר, ירידה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל, אך צמיחה של 2% לאחר נטרול מספר סעיפים ובראשם היציאה מפעילות ההפצה באירופה (השפעה שלילית של 82 מיליון דולר), מכירת פעילות ה-API בישראל (השפעה שלילית של 19 מיליון דולר), השפעת התגברות התחרות על ה-Entocort (תרופה המיועדת לטיפול ב- Crohn's – השפעה שלילית של 5 מיליון דולר) ושערי חליפין (השפעה חיובית של 27 מיליון דולר). הרווח הנקי למנייה (GAAP) היה 52 סנט, לעומת הפסד של 9.48 דולר למנייה ברבעון המקביל, רבעון שהיה עמוס בהפרשות ובמחיקות. הרווח הנקי המתואם (non GAAP) ברבעון זה היה 1.28 דולר, צמיחה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל (1.24 דולר). תוצאות הרבעון היו טובות מהתחזיות המוקדמות בכ-2% בהכנסות וב-EPS.
– בחלוקה לתחומי פעילות, פעילות ה-OTC באמריקה (CHCA) רשמה צמיחה אורגנית של 2.5% ושיעור רווח תפעולי מתואם של 23.1%, שיפור של 90 נ"ב בהשוואה לרבעון המקביל, בעיקר כתוצאה מנתח גבוה יחסית של מוצרים בעלי שיעורי רווחיות גבוהים, ביחד עם התייעלות בשרשרת ההפצה. פעילות ה-OTC הגלובאלית (CHCI) רשמה ירידה של 11% במכירות, אבל צמיחה של 3% בנטרול השפעת היציאה מעסקי ההפצה באירופה. המרווח התפעולי המתואם השתפר ב-660 נ"ב בהשוואה לרבעון המקביל והיה 15.3%. למרות השיפור המרשים שמציגה פריגו בחטיבה זו, חשוב לציין כי המרווח התפעולי של החטיבה ירד ב-110 נ"ב בהשוואה לרבעון הקודם. חטיבת ה-Rx רשמה יציבות במכירות (בנטרול השפעת ה-Entocort), כאשר מכירות מוצרים חדשים (בהיקף של 23 מיליון דולר) חיפתה על השחיקה במכירות מוצרים קיימים (בהיקף של 21 מיליון דולר). עם זאת, המרווח התפעולי המתואם של חטיבת ה-Rx היה 38.1%, ירידה של 510 נ"ב בהשוואה לרבעון המקביל, כתוצאה משחיקת מחירים, נתח גבוה יותר של מוצרים שנמכרים בשותפויות ועלייה של 6 מיליון דולר בהוצאות המחקר והפיתוח בחטיבה. למרות רבעון חלש יחסית, שנת 2017 הייתה השנה השביעית ברציפות שבה חטיבת ה-Rx הציגה רווחיות תפעולית מתואמת של 40% או יותר.
– בשנת 2017 כולה רשמה פריגו הכנסות של 4.95 מיליארד דולר, ירידה של 6%, כאשר הרווח הנקי המתואם למנייה היה 4.93$ דולר, ירידה של 3%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה 699 מיליון דולר, צמיחה של 7% בהשוואה ל-2016.
– הנהלת פריגו סיפקה ראשונה תחזית לשנת 2018. התחזית, שמוצגת בטבלה למטה, היא לצמיחה של 2% בהכנסות, של 6% ברווח הנקי המתואם למנייה ושל 11% בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת. תחזית ההכנסות של החברה גבוהה בכ-1% מהתחזיות בשוק, בעוד תחזית ה-EPS נמוכה בכ-1%. בחלוקה לתחומי פעילות, צופה החברה יציבות בהכנסות החטיבהCHCA, צמיחה של 5% ב-CHCI ושל 9% ב-Rx. בכל שלוש החטיבות, הצפי הוא ליציבות יחסית בשיעורי הרווחיות ב-2018. כמו כן, חשוב לציין כי התחזית ל-2018 מעריכה שחיקה חד ספרתית גבוהה במחירים בחטיבת ה-Rx, בדומה לקצב השחיקה ב-2017, ביחד עם צמיחה של 12-15% בהוצאות החברה על מחקר ופיתוח ועל פרסום וקידום מכירות (A&P).
תחזית הנהלת Perrigo ל-2018
– הנהלת החברה סיפקה תחזית מעט שונה לצמיחה ה"אורגנית" הצפויה ברווח למנייה בשנה הקרובה. בשנת 2018 שיעור המס האפקטיבי שתשלם פריגו צפוי לעלות לכ-20.5%, זאת לעומת כ-17% ב-2017, זאת כתוצאה מנתח רווחים גבוה יותר שמגיע מהפעילות באירופה, אותה החברה לא יכולה לכלול באירלנד וליהנות משיעורי מס מופחתים (של 12.5%). כמו כן, פריגו צפויה לסבול מהשפעה שלילית, של 6 סנט למנייה, ממכירת פעילות ה-API בישראל. בסופו של דבר, ה-EPS ה"אורגני" ל-2017 הוא 4.69 דולר ולכן, החברה צופה צמיחה של 12% ב-2018, כאשר כמחציתה מגיעה משיפורים תפעוליים, כמחציתה מהירידה בהיקף החוב ובמספר המניות (פירוט בהמשך). הנהלת פריגו אף ציינה כי היא צופה תרומה חיובית של 9 סנט למנייה מהשקת הגרסה הגנרית לתרופה Pro Air של טבע, שצפויה ברבעון הרביעי של השנה, ואף ציינה כי התחזית לא כוללת תוכנית Buyback נוספת.
פירוט האלמנטים שמשפיעים על הרווח הצפוי למנייה ב-2018
– פריגו סיימה את הרבעון עם מזומן בהיקף של 679 מיליון דולר, לעומת חוב של 3.3 מיליארד דולר. כזכור, במהלך השנה ביצעה פריגו מהלך אגרסיבי של הורדת מינוף, כשמתחילת 2017 היא החזירה חוב בהיקף של כ-2.6 מיליארד דולר והקטינה את נטל החוב שלה בכ-45%. הנהלת החברה ציינה שוב כי בשנים 2018-2020 היא תעמוד בפני פדיון חובות מצרפי בהיקף של 564 מיליון דולר, כאשר התחזית ל-2018 היא כאמור לעלייה של כ-11% בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת. פרופיל הנזילות המשופר של פריגו מאפשר לה לבצע צעדים שמציפים ערך לבעלי המניות שלה – במהלך השנה היא רכשה 2.7 מיליון מניות שלה ובנוסף, הודיעה לאחרונה על העלאה של 19% בדיבידנד הרבעוני, לרמה של 19 סנט למנייה (תשואת דיבידנד של כ-0.9%).
– פעילות ה-eCommerce – החברה שמה דגש מיוחד על תחום זה, שעדיין מהווה נתח זניח מפעילות ומשוק ה-OTC כולו (להערכתה – כ-2% כיום), אך גם פוטנציאל גדול לטווח הארוך. מבחינת פריגו, יתרון מהותי שיש לערוץ הפצה זה הוא האפשרות לנקוט באסטרטגיית שיווק ממוקדת – אם בקמעונאות המסורתית פריגו ושחקניות ה-Store Brand האחרות צריכות לסמוך על כך שהלקוח יבצע השוואה בין החומרים הפעילים במוצרים ובין המחירים שלהם, בתחום האונליין ניתן "להכריח" אותו לקבל מידע זה (למשל דרך הקפצת פרסומת) וליצור יתרון תחרותי חשוב. שחקנית מרכזית בתחום היא כמובן Amazon, שפריגו היא הספקית המרכזית שלה (דרך המותג ("Basic Care", כאשר גם קמעונאיות אמריקאיות אחרות מחזקות את נוכחותן בתחום. החברה טוענת כי מבחינתה, אין הבדל משמעותי בשיעורי הרווחיות שלה בתחום ה-eCommerce לבין תחומים אחרים, וכי הרווח הגולמי שלה בתחום הוא סביב ה-35%.
– פריגו תחל בשבוע הקרוב תהליך בחינה אסטרטגית מקיף להצפת ערך לבעלי מניות החברה, תהליך שיערב מספר חברי דירקטוריון ויארוך 6 חודשים. כחלק מהתהליך, החברה גם תבחן את אסטרטגיית הקצאת ההון שלה. אחד הנושאים המרכזיים שבה תעסוק הבחינה הוא חטיבת ה-Rx. חטיבה זו היא הרווחיות ביותר של פריגו, אך גם סובלת כידוע מאתגרים רבים ולכן, במידה מסויימת גם גורמת ללחץ על המכפילים שמוכנים משקיעים לשלם על החברה. נכון לנקודה זו, מנכ"ל פריגו החדש, Uwe Röhrhoff, ציין כי הוא רואה יתרונות רבים לחטיבת ה-Rx, אך תהליך הבחינה האסטרטגית עשוי לשנות זאת. בכל מקרה, הנהלת פריגו תוציא הודעה מסודרת למשקיעים אחרי שתהליך הבדיקה יסתיים.
– כפי שניתן לראות בטבלה למטה, מניית PRGO נסחרת בפרמייה משמעותית בהשוואה למניות MYL ו-TEVA, גם במונחי מכפיל רווח וגם במונחי EV/EBITDA. במונחי צמיחה חזויה, פרופיל הצמיחה של פריגו גבוה בהרבה מזה של טבע בשנתיים הקרובות, ודומה מאוד לזה של מיילן. השאלה הגדולה עבור פריגו היא האם החברות ברות ההשוואה שלה הן חברות הגנריקה, או אולי חברות הצריכה, שכן כ-80% מהמכירות שלה הן Consumer Facing (הצרכן הוא הלקוח הסופי).
"בשורה התחתונה, פריגו רשמה רבעון סולידי וגם סיפקה תחזית בהתאם לצפי ל-2018, הישג לא מבוטל בהתחשב באתגרים איתם מתמודדת התעשייה הגנרית בארה"ב. הצעדים שביצעה החברה לפני מספר רבעונים, וביניהם הקטנת רמות המינוף ומכירת נכסים שמחוץ לפעילות הליבה, ממשיכים להניב פירות ומציבים אותה היום במקום טוב ויציב, עם פרופיל נזילות חזק. אנו ממשיכים לדרג את מניית PRGO ב-Outperform עם מחיר יעד של 98$ בשל מיצובה החזק של החברה בשוק ה-OTC Store Brand האטרקטיבי, האפשרות להשתמש במאזן החזק על מנת לבצע רכישות קטנות להאצת קצב הצמיחה וליישם תוכניות Buyback וההנחה שהתחזית ל-2018 עשויה להיות שמרנית מדי ולעלות במהלך השנה".