מחשבון מס רכישה

‎*
‎*
‎*
מס הרכישה:
0

אנו עושים כמיטב יכולתנו לספק לגולשים מידע מדויק, לרבות נתוני המדדים, שיעורי המס, חישוב מס רכישה ועוד; אך אין לנו אחריות על המידע והחישובים.   


 

מס רכישה – ככה זה עובד  – מדריך "גג" בתחום הכולל מדרגות מס רכישה מעודכנות, מועד תשלום מס רכישה, הסבר על פטורים ממס רכישה, מס רכישה על דירה שניה ומס רכישה על דירה ראשונה ועוד.


מחשבון מס רכישה / סימולטור מס רכישה – ככה תוכלו לחשב מס רכישה בעת רכישת דירה. מחשבון מס רכישה מתייחס לכל הפרמטירים ובעיקר אם מדובר במס רכישה דירה ראשונה, מס רכישה דירה שנייה, מס רכישה דירה שלישית. המחשבון מתייחס ומתחשב בפטורים שונים שניתנים לקבוצות מסוימות בעת רכישת דירה (פטורים והנחות). .

חשוב להדגיש – מחשבון מס רכישה,  מסתמך על המידע של רשויות המס (מדרגות מס, תקנות ועוד), אך כמובן שבכל מקרה של פרשנות שונה או של חישוב שונה,  המס הקובע הוא זה שנקבע וחושב על ידי  רשויות המס. 

ומה זה בכלל מס רכישה? מס רכישה הוא מס בהחלט מוזר ומיוחד. בדרך כלל כאשר מוכרים נכס אזי המוכרים צריכים  לשלם מס על הרווח – מיסים משולמים על הרווחים, אבל,  מס רכישה הוא "חיה" שונה, הוא אינו על הרווחים. מס רכישה משולם כאשר רוכשים דירה (לא כאשר מוכרים), ולמה יש מס? ככה נקבע, אילוצי תקציב, ניסיון להשפיע על שוק הדירות ועל המחירים בו,  במיוחד על שוק הדירות להשקעה, הביאו את הממשלות מזה עשרות שנים לחייב את הרוכשים במס רכישה, אבל לא את כולם. לרוכשי דירה ראשונה יש פטור עד לתקרה מסוימת (ומעבר לכך יש הקלות ופטורים נוספים לקבוצות שונות) – היכנסו כאן למדריך מס רכישה.

מס רכישה הוא בשיטת המדרגות – עד מדרגה מסוימת משלמים מס בשיעור מסויים (המדרגות הם 3.5%, 5%, 6% ועוד…) ובמדרגה אחרת (גבוה יותר) שיעור המס גבוה יותר. הסכומים מתעדכנים אחת לתקופה על ידי רשויות המס, כאן תוכלו  להתעדכן  באתר רשות המס והמקרקעין.

ואם אתם רוכשים דירה, סביר להניח שאתם צריכים משכנתא, אז יש לנו בשבילכם – מחשבון ידידותי וגם מדריכים לרכישת דירה וקבלת משכנתא –

מחשבון משכנתא

מה ההון שלכם וכמה משכנתא אפשר לקחת?

מה זה אישור עקרוני ומה הבנק בודק?

בחירת המשכנתא

מדריכים נוספים רכישת דירה!

יועץ משכנתאות – האם כדאי?

מדריך משכנתא – כל מה שצריך לדעת

משפרי דיור – ככה תקחו משכנתא




HON TV